Pascal ik denk dat Japie een grote komediant is die het lekker vind om aandacht te krijgen b.v doormiddel vanuit de hand lekker zijn fruitje aangeboden te krijgen,hij heeft natuurlijk jarenlang w.s te korten in zijn voeding gehad,ook heeft hij door de jaren heen zich natuurlijk bepaalde eigenaardigheden aangeleerd,dat doen wij ook wel denk ik.
Het is natuurlijk een hele stap voorwaarts,dat hij er al een stuk beter uitziet,zelf geef ik tot op heden nog geen pellets,ben er geen tegenstander van hoor,maar aangezien jij je zorgen maakt over zijn gewicht mag je volgens mij toch echt wel iets ruimer voeren hoor,gemengd,als ik zelf jongen heb laat ik ze echt alles eten en het liefst zo jong mogelijk en met alles bedoel ik alles wat ze eventueel geprobeerd hebben en lekker vinden,daarentegen[het klinkt misschien tegenstrijdig] verwen ik ze niet en moeten ze ook wel eens eten wat de pot schaft,is zo lastig uit te leggen.
To the point
Als je zeker weet dat hij geen wormen heeft,kun je misschien het utrechtse mengsel eens proberen.
Het gedrag van Japie lijkt mij volkomen normaal qua kooigedrag bedoel ik.
Je kunt ook eens een ei in de koekepan doen roeren tot je kleine sliertjes krijgt,je weetwel chinees,met maar een heel klein beetje boter in de pan hoor.
\Dus twee eetlepels utrechts,wat ei ,wat clausbraun mengen met fruit, of mengen met wat water tot je een papje krijgt,en aanbieden in TOCH een bakje,of om het misschien voor hem leuker te maken vanaf een lepel.
Niet de hele dag hapjes,dat wil niet zeggen dat je geen aandacht aan je vogel mag geven alleen in princ. s,morgens en s,avonds gewoon zijn portie.
gr kees.