Auteur Topic: Volwassen papegaai aan laten sterken met opfokvoer (pap)  (gelezen 8447 keer)

Tommy

• Gast
Re: Volwassen papegaai aan laten sterken met opfokvoer (pap)
« Reactie #30 Gepost op: januari 28, 2006, 14:48:39 pm »
Daphne,

hoe doe je dat dan?

Ik heb een pot Nutribird gehaald. Lukt het daar ook mee? Moet je het verwarmen? of met koud water maken?

Ja, met nutribird ging t ook. Ik doe er een beetje warm of koud water bij tot t deegachtig wordt en dan geef ik ze een klein bolletje ;)

fkbmac

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: september 05, 2006, 14:53:38 pm »
Heeft iemand ervaring met het aan laten sterken van een volwassenpapegaai met behulp van pap?

Japie is te licht. Je voelt duidelijk zijn borstbeen. Ik wil hem dus voorzichtig aan aan laten komen. Hij eet goed. Hij blijft ook op gewicht. Maar hij wordt maar niet zwaarder.

Nu heeft iemand mij op het idee gebracht om hem als extraatje pap te geven. Dit leek mij ook een logisch idee. Echter vraag ik me af of het kwaad kan of dat ik ergens op moet letten.

Graag even jullie mening.

Pascal

Interessant dat alles.... nu zijn we een paar maanden verder....ik ben me benieuwd of het gelukt is!

Is Jopie nu in gewicht toegenomen?  zoja..
hoeveel ongeveer en op welke manier?

Groet fkbmac

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #32 Gepost op: september 05, 2006, 15:14:00 pm »
Interessant dat alles.... nu zijn we een paar maanden verder....ik ben me benieuwd of het gelukt is!

Is Jopie nu in gewicht toegenomen?  zoja..
hoeveel ongeveer en op welke manier?

Groet fkbmac

Hoi,

Japie wilde de pap niet eten. Ik ben met hem naar de vogelarts geweest en die bevestigde mij dat wanneer Japie niet afvalt het niet erg is dat ie ook niet aankomt.

Door jarenlang verkeerd voer (zo'n 28 jaar) is hij dus langzaamaan magerder geworden. Doordat ik hem nu op goed voer heb zitten heb ik dat proces stopgezet.

Japie is iets aangekomen, maar dat mag geen naam hebben. Het zal zo'n 5 tot 10 gram zijn.

Pascal

billy

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: september 05, 2006, 17:49:44 pm »
Hoi
Ric was ook zo magertjes en kwam ook niets aan, zelfde oorzaak als Japie, heel lang slecht voer gehad.
Ik geef nu sinds een week of 6 scenic en de laatste 2 weken is ze 10 gram aangekomen, dat is nog nooit gebeurd.

Groetjes Els

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #34 Gepost op: september 05, 2006, 18:18:37 pm »
Misschien dat ie het even lekker vindt en daardoor iets aankomt! Of het blijvend is moet je dan nog maar afwachten.. ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #35 Gepost op: september 05, 2006, 19:54:08 pm »
bij het lezen van dit topic rijst mij de vraag
als je nu echt een hele oude gaai hebt of krijgt,die vb;gans zijn leven op zonnepitten leeft,en die is een beetje slap in de was
zou het dan ook niet helpen om zo'n pap te geven om het oudje nog wat aan te sterken of zou dat helemaal geen zin hebben

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #36 Gepost op: september 05, 2006, 21:14:02 pm »
bij het lezen van dit topic rijst mij de vraag
als je nu echt een hele oude gaai hebt of krijgt,die vb;gans zijn leven op zonnepitten leeft,en die is een beetje slap in de was
zou het dan ook niet helpen om zo'n pap te geven om het oudje nog wat aan te sterken of zou dat helemaal geen zin hebben

Vivke, dat was mijn vraag toen ik dit topic opende. Voor Japie ging dit niet op, want hij weigerde pap te eten.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #37 Gepost op: september 05, 2006, 22:23:23 pm »
Vivke, dat was mijn vraag toen ik dit topic opende. Voor Japie ging dit niet op, want hij weigerde pap te eten.

oeps dan heb ik ergens iets mislezen,japie was toch niet zo oud ,twas toch orrie die al ouder was of ben ik ze nu helemaal door elkaar aan het halen

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #38 Gepost op: september 05, 2006, 22:46:16 pm »
oeps dan heb ik ergens iets mislezen,japie was toch niet zo oud ,twas toch orrie die al ouder was of ben ik ze nu helemaal door elkaar aan het halen

cheesy2

Orrie is rond de 40 en Japie is 30.  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #39 Gepost op: september 05, 2006, 22:49:44 pm »

Orrie is rond de 40 en Japie is 30.  ;)

dan zijn ze op leeftijd ,echt nog niet oud,met oud bedoel ik boven de 50/60 ofzo snappie
maja eigenlijk is mijn gerezen vraag grotendeels beantwoord met dit topic zenne

Cosch

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: september 06, 2006, 06:59:44 am »
zou het dan ook niet helpen om zo'n pap te geven om het oudje nog wat aan te sterken

Ik denk dat als je zo'n oudere gaai heb, dat die gaai dus 'volwassen' papegaai behoeftes heeft (weet ff geen betere omschrijving). En dat je door goed voer, de juiste vitamines en mineralen geef.

Als ik kijk naar mijn 19 jarige Kaya. Die kreeg ook pure zonnebloempitten. Hij was zoooooo sloom, totaal geen energie meer. En nu bij mij krijgt hij Harrisons en hij rent en klimt als een jonge god ;)
Dus dan is het voor mij duidelijk dat hij weer opgekalefaterd is.

Maar hoe het zit met pap en te magere vogels, ben ik ook wel benieuwd naar!