Auteur Topic: Gaaien niet winterhard???  (gelezen 5526 keer)

Tazz

• Gast
Gaaien niet winterhard???
« Gepost op: maart 03, 2006, 22:29:23 pm »
Ik las laatst ergens dat het verhaal dat je gaaien in de winter buiten kunt houden niet klopt. Ze zouden toegang moeten hebben tot een binnenhok waar het ongeveer 20 graden is.
Nou is het in mijn woonkamer niet eens 20 graden.
Wie weet hier meer over te vertellen?

Wickingh

• Gast
Re: Gaaien niet winterhard???
« Reactie #1 Gepost op: maart 03, 2006, 22:32:19 pm »
Hai,

mijn grijzen broeden nu, en dat in de voliere die ik overigens wel boven 0C houd.
Dus tot 20 C houden is onzin, ze kunnen zelfs wel tegen een paar graden nachtvorst,

mvg Frank

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #2 Gepost op: maart 04, 2006, 09:57:17 am »
Ik las laatst ergens dat het verhaal dat je gaaien in de winter buiten kunt houden niet klopt. Ze zouden toegang moeten hebben tot een binnenhok waar het ongeveer 20 graden is.
Nou is het in mijn woonkamer niet eens 20 graden.
Wie weet hier meer over te vertellen?

is het niet zo dat het temperatuur verschil van -10 naar +20 ook niet een beetje te groot is voor een gaai
-10 buiten en dan naar een binnenhok van +20, lijkt me niet goed. Als voorbeeld he.
Het effect van dat jezelf van binnen naar buiten gaat...is toch ook een ferme temperatuur schok

Tazz

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2006, 11:17:47 am »
Nee, het was heel stellig dat ze nooit 24 uur per dag buiten mogen in de winter, ook niet als je ze vanaf het voorjaar laat wennen.

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 04, 2006, 11:28:54 am »
Nee, het was heel stellig dat ze nooit 24 uur per dag buiten mogen in de winter, ook niet als je ze vanaf het voorjaar laat wennen.

Tja,

wat zal ik zeggen , het staat geschreven dus het zal dan wel helemaal waar zijn he?
Dat mijn grijzen broeden is wss niet omdat ze het naar hun zin hebben , maar van pure ellende he ?

mvg Frank

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Vrouw
  • sweety
    • aursil
« Reactie #5 Gepost op: maart 04, 2006, 11:35:33 am »
Tja,

wat zal ik zeggen , het staat geschreven dus het zal dan wel helemaal waar zijn he?
Dat mijn grijzen broeden is wss niet omdat ze het naar hun zin hebben , maar van pure ellende he ?

mvg Frank

ja ik denk het ook frank hoe kouder het is hoe dichter dat ze bij elkaar kuipen voor een beetje warmte  ;D
snap ik alleen niet waarom hier geen eiers zijn de rose zitten bij ons ook buiten en hebben alleen een broedblok  ??? ??? :CENS
sweety

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maart 04, 2006, 11:37:13 am »
Hai Angelina,

als het maar koud genoeg blijft gaan ze zich zo ellendig voelen dat het vanzelf goed komt  ;) ,

mvg Frank

Tazz

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: maart 04, 2006, 11:50:18 am »
Citaat van: Wickingh
Tja,

mvg Frank
Het was een vraag van mijn kant, Frank, geen stelling dat als het geschreven staat het waarheid is. (mijn opa zei altijd Als het in de krant staat is het waar! En hij las ...................de Telegraaf :()

Volgens het verhaal sterven vogels veel eerder door allerlei ongemakken van het altijd buiten zitten.

Wickingh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: maart 04, 2006, 12:02:35 pm »
Hai,

misschien is het dan handig om het hele verhaal te plaatsen ivm de context,

mvg Frank

Tazz

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: maart 04, 2006, 12:10:24 pm »
Het komt van een andere site waar heel nadrukkelijk staat dat je niets mag kopieren. En ik ben heel braaf  :( Veel meer info dan ik gegeven heb staat er ook niet, maar de bron is: De driedaagse cursus "Het verantwoord houden van papegaaien en parkieten"

Wickingh

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: maart 04, 2006, 12:42:55 pm »
Stuur ze maar op cursus bij mij dan.

mvg Frank

ps En dat brave daar geloof ik niets van  ;D

Wickingh

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: maart 04, 2006, 12:59:48 pm »
Stuur ze maar op cursus bij mij dan

Hai,

negeer mijn laatste opmerking maar, nu ik weet uit welke hoek die onzin weer komt,

mvg Frank

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #12 Gepost op: maart 04, 2006, 13:04:53 pm »
 ;D

Wickingh

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: maart 04, 2006, 13:06:32 pm »
Hai,

negeer mijn laatste opmerking maar, nu ik weet uit welke hoek die onzin weer komt,

mvg Frank

*zucht* ik had het moeten/kunnen weten he  ::)

Riboet

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: maart 04, 2006, 13:39:47 pm »

Ik heb eens een keurmeester van aquariumvissen horen vertellen over iemand die discusvissen met jongen in de bak had zwemmen (het kweken met discussen is ook niet het allergemakkelijkste!) dat als je de omstandigheden maar slecht genoeg creeerd, dat de dieren dan denken dat ze het als soort erg moeilijk krijgen om te overleven. En wat doe je als je denkt dat jouw ras het niet overleeft? Zoveel mogelijk jongen creeeren want dan is de kans groter dat toch wel een of twee het overleven  :o :o! Misschien geldt dat niet alleen voor vissen, maar ook voor vogels!  :CENS

Ach, ach. Ik vind het toch wel sneu dat jouw grijzen en mijn Pappa- en Mammagaai denken dat ze met uitsterven bedreigd worden en daarom maar zijn gaan broeden  :cry: :cry:.

:)