Nou vandaag zijn Kaya ik op stap geweest naar Gorinchem.
Eerst even gezellig bij Loes koffie gedronken, hondjes uitgelaten langs de rivier. (heb gelijk 3 wilgentakken mee gepikt

)
Vervolgens onderweg naar Gorinchem. We namen de verkeerde afslag, vandaar ook nog es te laat aangekomen.

Maar eenmaal daar zijn we apart gaan zitten en vroeg Sjaak mij eerst het een en ander over Kaya. Voorgeschiedenis, wat doet hij enzovoorts.
Hij vertelde dat een papegaai motivatie nodig heeft om de dingen te doen, die jij wil. Het moet leuk zijn en blijven voor ze. Dat kun je makkelijk bereiken door te clickeren. Wat de voornaamste tip was: wil niet te veel, te snel. (geduld dus

)
We hebben een beetje uitgewerkt en geoefend, hoe ik hem nou het beste kan laten opstappen. Mara omdat Kaya dat thuis al wel doet was het even om duidelijk te maken, hoe clickeren en belonen werkt.
Het kwam er eigenlijk op neer, dat kaya en ik allebei vertrouwen moeten krijgen in elkaar!
In eerste instantie kon Sjaak hem ook makkelijk kroelen en deed Kaya wat hij moest doen. maar op een gegeven moment werd hij min of meer gepusht om op te stappen en toen kwam de kaya voor de dag, die ik dagelijks mee maak. Dus Sjaak werd gebeten.

ook Loes is gebeten

Ze wilde hem een nootje geven maar hij pakte haar in de vinger ipv nootje.
Ook is mij aangeraden om 's avonds een doek over de kooi van Kaya te doen. Het zou kunnen dat hij slaaptekort krijgt en is hij daarom sjagerijnig. Dat ga ik absoluut doen, want ik weet ook niet wat Kaya gewend is.
Dus ik ga in ieder geval verder met clickeren. Ik was er ook al mee begonnen en hoop zo het een en ander te bereiken. Desnoods ga ik hem trukjes leren!
Elsssss, ik ga je nog vaak nodig hebben!