Ook onze vogel komt bij Dennis vandaan en ook wij hebben slechte ervaring met ze.
Wij hebben een kaketoe gekocht en die is nog ietsje duurder dan een grijsje, maar het maakt niet uit wat ze kosten hij gaat gewoon slecht met zijn vogels om.
Mijn mening is vogels is geen handel je kan ze kweken en verkopen, maar doe dit wel onder goede omstandigeheden en prak ze niet in een hokje van 40 bij 40cm dat is gewoonweg te klein, als dat een manier van goed behanmdelen is ben ik het daar totaal niet mee eens.
Ik belde in het begin heel vaak op ik had een vogel gekocht die nog pap moest ik wist helemaal niet hoe dat moest en evengoed verkoop hij dan die vogels dit moet verboden worden, het kan het leven van je vogel kosten, het risico is gewoonweg te groot om dat soort vogels te verkopen aan leken.
Ook loede er weleens een staartpen, want de vogel bij hem kunnen niet vliegen onze vogel brak weleens een stratpen of vleugelpen ik was bang omdat het bloedde en belde op het enige wat je dan krijgt is een snauw met het kan geen kwaad.
Later kon onze vogel weer vliegen en vloog overal tegenaan wij Dennis gebeld mogen we langskomen om te knippen, jahoor geen probleem kom maar wanneer het uitkomt, mooi dachten wij. Wij in het weekend heen hij pakte onze vogel over en probeerde met een "GROTE KEUKENSCHAAR" ze veren af te knippen dit onze Rico echt niet wou en er vandoor ging. Dennis greep haar vast en kneep haar helemaal fijn ik hoorde haar naar lucht happen ik melde even dat ik dit niet normaal vind hij reageerde kwaad je moet niet zeuren zo werkt dat nu eenmaal, vogels vinden het niet leuk en moeten gewoon hard aangepakt worden.
Een kennis van me heeft vlak na ons een grijze roodstaart gekocht heel lief en schattig maar heeft wel de doodgevonden doordat hij besmet was met PBFD en voor het geval niemadn het nog wist dit is de aids onder de vogel hier gaan dus dus geheid aan dood.
Soms kan het als ze jong zijn nog te redden zijn, maar in de meeste gevallen is het al te laat en moet je je vogeltje in laten slapen. Je kan als jou vogel dood is gegaan aan weet ik veel wat een nieuwe uit komen kiezen alsof het een vaas is die kapot is gegaan en doet verder niks aan de ernstige zaak dat jij een vogel bij hem heb gekocht met pbfd, want volgens hem is dat niet zo en heeft hij het altijd gekregen nadat hij bij dennis is weggegaan.
Helaas bestaat Parrotfriends niet meer, hier stonden nog veel meer verhalen op die betrekking hadden op Dennis, hij is ook diverse malen bij "kat in de zak" geweest met zijn zieke vogels nooit had hij commentaar, ook daar waren de meeste gevallen pbfd.
Niet alleen pbfd is een ziekte die bij hem heerst er zijn er talloze meer helaas, en hij doet er niks aan.
Het voer wat je bij hem kan kopen is ook niet goed, ik heb er diverse malen voer gekocht in het begin omdat hij vertelde dat het goed was en wij hem geloofde. Op een dag kwamen wij ermee thuis en er zaten allemaal beestjes in ja levende beestjes, ik opgebeld van hoe en wat hij zei dat het bij ons vandaan kwam en wij niet moesten zeuren, ik melde dat de zak gewoon dichtwas en na opening de beestjes zag. Hij verbrak de verbinding dat we maar niet meer moesten langskomen want wij probeerder hem gek te maken. Ik ben wel langsgeaan hij duwde mij een zak voer in me mik hier neem deze maar en hij bleef erbij dat het niet door hun kwam.
De zak die we gratis gekregen hadden zaten ook de beestjes in ik heb de zak niet eens meer opengemaakt, maar meteen weggegooid je zag ze door het plastic heen lopen. En geloof mij er horen geen beestjes in je voer te zitten.
Je kan ook een verzekering afsluiten die nergens op slaat, het maakt namelijk niet uit wat je koopt er zitten aan welke dieren dan ook 6 maanden standaard garantie jij koopt dus een garantie bij hem van, dat kost 10% van het aankoopbedrag en zegt hiermee dat alles wat er gebeurd je vergoeding of een nieuwe vogel krijgt, je kan ook ten alle tijden je vogel omruilen, alsof het gvd speelgoed is!!
Je moet ook langs zijn dierenarts anders vervalt de garantie helaas spannen die 2 samen en zegt zijn dierenarts altijd dat het je eigen schuld is.
Hierdoor en door de andere verhalen ben ik nooit meer heengeweest.
Als je een verstandig mens bent koop je geen vogel meer bij hem en zeker niet voor die prijzen een grijze roodstaart kan geen 199 euro kosten dat is veel te goedkoop en een geelkuifkaketoe kan geen 600 euro kosten dat is ook veel te goedkoop er is iets met die vogels aan de hand.
Mocht je evengoed nog een vogel bij hem kopen, dan moet je niet gaan zueren dat hij ziek is of dat hij dood is gegaan want het is je eigen schuld, een gewaarschuwd mens telt voor twee zeg ik altijd maar.
Onze vogel leeft godzijdank nog en word dit jaar 3jaar oud achteraf gezien hadden we meer info moeten opzoeken voor we meteen bij Dennis gingen kopen dit is de grootste fout die we ooit gemaakt hebben, gelukkig is het goed afgelopen, maar 90 van 100 gevallen loopt het niet goed af.
Even nog voor Appie hij kweekt zijn eigen vogels onder barre omstandigheden en komen dus uit zijn eigen voilieren vandaan, en jawel ze komen dat wel in de winkel en wel in het gedeelte aan de linkerkant dat warme hok met die kleine 40 bij 40cm hokjes, daar mag jij dan een gaai uitzoeken.
Je kan beter een goede kweker zoeken er zijn genoeg mensen op dit forum die weten waar je wel een goede vogel kan kopen. Heb geduld het blijven levende dieren