Auteur Topic: Onze lieve Boots (Labrador) moet helaas weg...  (gelezen 3514 keer)

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
Onze lieve Boots (Labrador) moet helaas weg...
« Gepost op: april 04, 2006, 10:26:20 am »
Beste mensen....

Ik moet helaas mede delen dat we voor onze lieve (blonde) Labrador Boots een ander thuis moeten zoeken.
We hebben Boots nu zo’n 4 maanden in huis,maar het gaat niet goed tussen Boots en Ricardo (oudste zoon van 9 jaar).
Ricardo heeft een aantal dingen waardoor hij onder andere ook op speciaal onderwijs zit,dit zijn een aantal zaken waaronder een vorm van ADHD.
We zijn gaan kijken voor een hond,omdat we altijd een hond als huisdier hebben willen houden en dachten (en met ons vele anderen) dat dit voor Ricardo ook heel goed zou zijn,zodat hij een maatje zou krijgen waar hij al zijn energie in kon stoppen.Helaas gaat het niet tussen Boots en Ricardo,Ricardo is veel te druk met Boots en dit komt Boots niet ten goede.Boots wordt vaak opgepakt,te veel geaaid,te veel achterna gelopen,te vaak wordt ze op dingen gewezen,etc.We hebben het vanaf het begin tot nu aangekeken,maar het lijkt alleen maar erger te worden en we vinden dat we nu op het moment zijn gekomen (met veel pijn in ons hart) dat we een rustiger thuis moeten zoeken voor Boots.Een hond is een huisdier waar Ricardo te veel mee “trekt”,dat hebben we nu helaas moeten ervaren en hebben besloten om geen hond meer als huisdier te nemen omdat Ricardo er “te gek” mee is en dat uit zich in dingen die niet goed zijn voor een hond zoals eerder beschreven.Boots is een Labrador die is geboren op 13-10-2005 en is een teefje,altijd op tijd haar entingen gehad (paspoort aanwezig,géén stamboom),altijd goed verzorgd en op tijd ontwormd.We kunnen Boots ook op Marktplaats plaatsen,maar op dit moment willen we dat als 1e optie niet doen,omdat we niet willen dat Boots ergens terecht komt in een gezin die in een “opwelling” een hond in huis nemen omdat ze er zo schattig uit zien en omdat er op of via dit forum toch de mensen wat meer "bekend" zijn.Wat we ook belangrijk vinden is dat Boots ergens een goed thuis krijgt waar ze veel aandacht krijgt en waar ze lekker de ruimte en liefde heeft die ze oprecht verdiend!Ook willen we de mogelijkheid behouden om Boots nog eens op te zoeken,voor ons maar ook met name voor Ricardo.De prijs valt wel uit te komen,zeker bij een goed tehuis.Ze neemt haar bakken met standaard mee,haar riem en haar (grote) bench.
Mocht er iemand zijn die Boots een goed tehuis kan geven mail me dan: thebirdman@home.nl  (ook voor alle overige vragen)

Groetjes Mark :cry:

Wickingh

• Gast
Re: Onze lieve Boots (Labrador) moet helaas weg...
« Reactie #1 Gepost op: april 04, 2006, 10:28:50 am »
Goh Mark,

wat jammer, ik hoop dat je een goed huis voor Boots weet te vinden,

mvg Frank

dutchgerard

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 04, 2006, 11:16:39 am »
Wat een rotbeslissing moet je dan nemen zeg, maar zoals je het beschrijft is het ook veel beter voor de hond denk ik.

groeten en sterkte van Gerard en Marga.

languuuhh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 04, 2006, 11:34:48 am »
wat jammer voor jullie mark  :cry: :cry: :cry: ik leef met julllie mee hoor ik hoop dat je een goed tehuis voor hem vind
groetjes wendy

Rianne

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 04, 2006, 11:37:33 am »
Ach jee, wat jammer dat het niet is gelukt. Ik hoop dat jullie een goed huisje voor Boots vinden  :-*

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: april 04, 2006, 12:32:30 pm »
Hoi Mark
Ik wil je veel sterkte wensen. Het is niet alleen verdrietig dat Boots wegmoet, maar het zal ook slikken zijn dat de combi Ricardo-hond niet zal slagen. Ik denk te weten wat je voelt, mijn 2 kinderen zijn ook "kinderen+", weliswaar geen ADHD, maar iets anders. Ik weet uit ervaring dat sommige dingen met je kind niet in te schatten vallen of dat je er compleet naast kan zitten, zelfs de deskundigen. Je zal ongetwijfeld gehoopt hebben dat Ricardo veel had kunnen "leren" uit de vriendschap en verzorging met een hond, incl het verder opbouwen van een (rustiger)zelfvertrouwen.
Zo jammer dat het niet gaat!
Maar zo sterk dat jullie het inzien en durven erkennen!
 :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: april 04, 2006, 12:56:15 pm »
Héél jammer dat jullie bedoeling met de hond niet zo uitpakte. Ik hoop dat ze een goed huisje krijgt! :cry:

jeske5

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 04, 2006, 13:04:31 pm »
jammer om te horen Mark, voor de hond, voor jullie en voor Ricardo natuurlijk. Ik hoop dat Boots een goed huisje krijgt en ik wens jullie veel sterkte!  :-*

marian53

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 04, 2006, 13:06:32 pm »
Ik leef met je mee en wens je veel sterkte  :(

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #9 Gepost op: april 04, 2006, 14:13:56 pm »
Bedankt allemaal! :-*
We hadden idd gehoopt dat het vooral ook voor en met Ricardo positiever zal uitpakken dan nu het geval is...
Hier een aantal foto's van Boots.
(Ben vergeten te vermelden dat Boots ook gechipt is)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #10 Gepost op: april 04, 2006, 14:45:55 pm »
hoi mark,
veel sterkte in deze zware dagen en beslissingen
boots is een prachtig beestje zeg,jammer dat we zo ver wonen anders zou ik wel iemand zoeken voor je ,vrienden van me hebben juist hun labrador laten inslapen ,hij was 12 jaar
ik hoop voor boots en jullie het beste

grtzz vivke

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #11 Gepost op: april 04, 2006, 15:36:15 pm »
mijn oudste heeft Autisme en ADHD in combinatie met minderbehaafdheid (-70).
Hij is 16 maar leeft en denk zoals een 5 jarige en is zeer agressief en impulsief.
Ons hebben ze een hond aangeraden om mee rond te huppelen, ravotten en zo...
omdat net een hond er wel tegen kan en toch vele beweging moet hebben en zeer speels is
we hebben er zelfs twee in huis..en hier werkt dit goed.

Enfin ja elke situatie is anders..maar het is wel zonder natuurlijk dat ie weg moet

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #12 Gepost op: april 04, 2006, 15:40:10 pm »
Om die redenen hebben wij Boots ook aangeschaft,omdat we er zeker van waren dat ze beiden er van konden profiteren,Boots lekker ravotten,rennen,spelen,etc. en Ricardo natuurlijk ook...dit gebeurd ook wel,maar op een negatieve manier en we zien hier hoe dat gaat en dat gebeurd dus op een verkeerde manier en dat is voor beiden niet goed om daar langer mee door te gaan,hoe erg we dit ook vinden en idd is elke situatie anders.

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #13 Gepost op: april 04, 2006, 15:57:56 pm »
Om die redenen hebben wij Boots ook aangeschaft,omdat we er zeker van waren dat ze beiden er van konden profiteren,Boots lekker ravotten,rennen,spelen,etc. en Ricardo natuurlijk ook...dit gebeurd ook wel,maar op een negatieve manier en we zien hier hoe dat gaat en dat gebeurd dus op een verkeerde manier en dat is voor beiden niet goed om daar langer mee door te gaan,hoe erg we dit ook vinden en idd is elke situatie anders.

wij mogen hem ook niet alleen laten met de honden hoor, anders doet hij daar rare ingen mee
zoals de tong grijpen of aan hun staart omhoog trekken, oren trekken...
soms doen de honden wel eens lelijk tegen hem(grommen of zo)..maar ja ze moeten zich niet laten doen ook he
en natuurlijk grijpen wij onmiddelijk in.

Llewella

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: april 04, 2006, 20:31:48 pm »
Heel veel sterkte na het nemen van deze moeilijke beslissing!

Het is heel moeilijk als zoiets niet zo positief uitpakt als gehoopt.

Mijn schoonzusje heeft adhd, en is ook gek met dieren, maar op een een of andere manier pakt het niet altijd even goed uit zoals ze zelf ook hoopt.
Wij hebben om die reden ook haar kat overgenomen, omdat het gewoon niet goed voor het beestje was, maar ook niet goed voor haarzelf.

Soms kan het gewoon niet, maar er zijn meer wegen die naar rome leiden, en niets is hopeloos!
Mijn eigen broer heeft pdd-nos, en het is gewoon op een wat creatievere manier een doel zien te bereiken, voor ouder en kind.

Ik hoop dat jullie een fijn huisje voor Boots kunnen vinden!