Auteur Topic: gaat Fred's gedrag veranderen????  (gelezen 10942 keer)

fred

• Gast
Re: gaat Fred's gedrag veranderen????
« Reactie #45 Gepost op: juni 04, 2006, 21:09:47 pm »
Hallo ieder,

ben ff een tijdje niet op parkietenland geweest maar wel naar Gorinchem met Fred en mijn dochter. Een hele onderneming zo'n lange treinreis en zelfs in de trein was Freddie-boy nog reisziek maar gelukkig niet zo erg als in de auto.

We hebben veel gehoord van Sjaak en hebben een paar dingen veranderd waarvan het eigenlijk logisch is als je het hoort maar niet automatisch eraan denkt. Ik hoef vast niet alles hier neer te typen want er zijn al verschillende mensen bij Dieca geweest en ik denk dat die soms dezelfde info of andere hebben gekregen. Fred is sinds afgelopen woensdag aan de ecco-pellets en jaja de hoeveelheid die hij voor zijn gewicht en soort moet hebben en zijn bakje is nu bijna elke dag leeg en er ligt bijna niets meer op de grond in zijn kooi want als je honger hebt eet je en smeer je niet  ;) toch???

We hadden Sjaak gezegd dat het enigste probleem met fred de avonden zijn (of waren) en donderdag-avond ging de telefoon en Sjaak belt om te vragen hoe het met Fred gaat. Gezegd dat hij nog steeds vanaf ongeveer 17.00 a 17.30 zo rusteloos is en niet meer stil kan zitten en dan begint te toeteren. Het opstappen op de hand gaat perfect, net zoals het douchen 's morgens met iemand op zijn zitstok. Het puzzelwieltje waarin een nootje kan en die verschillende kanten opgedraaid moet worden om hem te krijgen is 15 sec. werk en de schuiftoren waarmee hij een beloning kan verdienen is zo gepiept alleen het 'avondprobleem' nog. Toen opperde Sjaak om Fred vlak voordat wij gingen eten eens wat actiefs te laten doen en erna eens flink moe te maken om te kijken wat hij dan zou doen. Dus het eten staat op, iemand gaat een spel spelen met fred en als wij gaan eten zit hij lekker op zijn stok (rustig) bij ons terwijl wij eten en nat het eten neemt mijn zoon Fred mee naar buiten en laat hem 'vliegen'. Hij houdt hem vast en rent met Fred op zijn hand en Fred 'vliegt' de gehele tuin door en je ziet hem genieten. Het duurt helemaal niet ontzettend lang maar Fred kan zijn energie heerlijk kwijt en hij is daarna zo zoet als een baby en gaat rond half negen gewoon naar bed en slaapt de slaap der onschuldigen. Hij heeft overdag wel eens een roep-momentje maar we hebben nu al 3 dagen een 'andere' Fred en we zullen zien of dit voor hem de oplossing is om zijn energie kwijt te kunnen.

ik zal wel laten weten hoe het gaat, maar op dit moment super.

Het was een hele zware dag die dinsdag maar zeer de moeite waard.

fred

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: juni 04, 2006, 21:12:48 pm »

En dan nog iets...wil iemand zonodig een kaketoe? mijn mening...neem een afdanker!

Vandaar dat ik daarom ook Fred heb aangeschaft als afdankertje van ik weet niet hoeveel eigenaren hiervoor.

Pluisje

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: juni 04, 2006, 21:58:26 pm »
Wat fijn te horen dat het beter met Fred gaat  :thumsup:
Ik dacht al je laat niks meer horen.....  :CENS

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #48 Gepost op: juni 04, 2006, 22:25:51 pm »
wat fijn dat het beter gaat met fred

Cosch

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: juni 05, 2006, 01:09:02 am »
Ohhh wat goed!

Hoe een eenvoudig iets de oplossing kan zijn he! Je moet er alleen maar opkomen  ::)

Tommy

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: juni 05, 2006, 11:39:08 am »
 :a036: :thumsup: Wat goed!!!

Wickingh

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: juni 05, 2006, 12:10:56 pm »
Hai,

alles wat helpt is ok, voor zulke mooie vogels,  :thumsup:

mvg Frank

charon

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: juni 05, 2006, 12:55:55 pm »
 :-*
fijn om te horen dat het steeds beter gaat met Fred én jullie

Soms zijn het kleine stapjes van vooruitgang en soms hele sprongen.
Ik hoop dat jullie vol blijven houden en dat dit zal resulteren in prachtige vriendschap
Suc6!

fred

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: juli 06, 2006, 10:42:42 am »
hallo ieder,

We zijn nu ongeveer 1 maand verder en het gaat hier geloof ik wel goed met het gedrag van Fredje het kippetje. Hij laat zich wel eens horen hoor maar ja dat doet onze hond ook en aangezien het een dier is mag hij ook best wel eens wat lawaai maken, met mate  ;). Schreeuwen doet hij niet en meestal gaat hij gewoon mee naar waar ik ben behalve als ik boven aan het werk ben dan moet meneer maar zolang in zijn kooi. Ik wil nog her en der in de tuin (hele grote tuin) wat 'vogel-zit-plaatsen' creeeren zodat ik niet iedere keer zijn boom mee hoef te slepen maar fred gewoon kan plaatsen waar ik aan het werk ben.

Nu zit fred op zijn plek in de keuken lekker te soezen en straks gaan we naar buiten. Wel had Fred afgelopen weekend een vervelende bui. Mijn dochter kwam na 14 dagen weer thuis en meneer was gewoonweg agressief naar haar toe. Hij probeerde haar gewoon aan te vliegen door de tralies van zijn kooi heen. Ook op zijn stok was hij heeeeeel vervelend naar haar toe en de volgende dag reageerde hij zich op dezelfde manier af op mij. Net alsof hij het niet hebben kon dat ze weg was geweest en nu weer in huis was en ik ook aandacht schonk aan mijn dochter, ik geloof dat hij jaloers was. Nu is het weer over en doet hij weer normaal. Hebben meer mensen wel eens met dat probleem te maken?????

Als er weer iets raars is zal ik het melden.

knuffels van Fred de kip  :) en mij

Cosch

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: juli 06, 2006, 10:51:58 am »
Wat fijn dat het zo goed gaat!  :thumsup:

Dus je merkt echt dat het beter gaat nu hij overal mee naar toe gaat enzo? en dat hij moe gemaakt moet worden?

Maar wat als je es wat minder tijd heb? Zal het dan weer slechter gaan?

Gr Corina

fred

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: juli 06, 2006, 11:15:33 am »
Hallo Corina,

Het moet niet zo zijn dat hij overal mee naar toe moet, aangezien hij natuurlijk niet snapt waarom hij wel eens niet mee zou kunnen als ik er eens niet ben. Ook mijn kinderen waren wel eens in een andere kamer waar ze mij niet zagen, maar wel leerden dat ik er wel was.

Ik heb eigenlijk altijd dezelfde hoeveelheid tijd, ik ben (bijna) altijd thuis als saai huisvrouwtje, ahum. Maar ik moet zeggen dat ik wel bang ben voor het moment dat ik geopereerd word. Ik zal dan een week in het ziekenhuis moeten blijven en kan/mag daarna 2 weken helemaal niets. Natuurlijk kan ik ook kiezen voor geen operatie maar dat vind ik geen optie. Het zal dan voor mij heel zwaar worden en Fred kan ik niet ff uitleggen hoe de vork in de steel zit. Ik ben iemand die nooit lang stil kan zitten en dat zou mij wel eens kunnen op breken.

Ach en elke avond na het eten ff tien minuten met Fred 'vliegen' waarna hij daarna op de waslijn de tuin kan overzien tot hij naar bed gaat kost volgens mij niet veel extra tijd  ;)

gr karin

Cosch

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: juli 06, 2006, 11:20:47 am »
Ja ik kan me voorstellen dat je op ziet tegen je operatie. Misschien dat je met je huisgenoten wat kunt regelen enzo!
Fijn dat het erge schreeuwen nu zoveel minder is geworden.