Auteur Topic: Uit het blok  (gelezen 7768 keer)

Riboet

• Gast
Uit het blok
« Gepost op: april 14, 2006, 14:55:55 pm »
Heb zonet twee jongen uit het blok gehaald. Dat is een week eerder dan gepland, maar omdat ze steeds zo achterin zaten, met Pappa- en Mammagaai ervoor zodat ik ze EN niet kon zien/controleren EN ze alleen maar verder leerden dat ze toch vooral op me moesten blazen, heb ik de jongen er nu uitgehaald voor die schuwheid nog verder doorzet.

Zo te zien heb ik nu een mannetje en een vrouwtje (van die laatste ben ik bijna zeker, omdat niet alleen de lichte kleur maar ook de felheid erg herkenbaar overkwam  ;). Ze zijn het er nog niet erg mee eens. Ze grommen zowat nog harder dan mijn tamme grijsjes schreeuwen  :o.

Mijn huiskamergaaien kijken wel erg verbaasd wat er nou toch voor grommends naast hun op het dressoir staat. Ik hoop dat ze wat vertrouwde geluidjes gaan maken, waardoor Brut en Toontje meer op hun gemak zijn  :).

Zal later en anders morgen proberen om Mexx ook uit het blok tehalen, maar hij was helemaal achterin gekropen en ik had bijna Mammagaai te pakken, in plaats van dat kleintje, onder mijn handdoek die ik als bescherming tegen de volwassen gaaien had gelegd.

En heu, Mammagaai heeft me dus wel even gepakt  :). Maar zonder door te bijten. Ze is toch wel een erg lieve gaai, he?

En nu ga ik gewoon even weg, want ik voel me toch altijd een beetje schuldig als ik de jongen bij de ouders moet weghalen, dus ga dat even van me afzetten (ja, ik ben een watje wat dat betreft  :().

marry

• Gast
Re: Uit het blok
« Reactie #1 Gepost op: april 14, 2006, 15:20:45 pm »
ben benieuwd hoe gauw ze gewent zijn. gr marry

Dennis

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 14, 2006, 15:29:18 pm »
Foto`s :hart:

Riboet

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 14, 2006, 18:06:19 pm »
Heel binnenkort, wil ze nog even laten wennen.

Ik heb net gevoerd en ik heb zeker een vrouwtje ertussen. Whahaha, dezelfde zenuwpees als Favo  :). Een heerlijk fel dingetje. En de ander, Brut, is een heerlijk lief gaaitje  :hart: en wordt zoals ik het nu kan bekijken een prachtige kerel.

Het grappige was dat de toekomstige eigenaren van Brut net op de koffie waren toen ik besloot een eerste voerpoging te ondernemen. Het viel mij nog mee, maar er werd tussen het slikken door wel op me geschreeuwd, maar Bruts nieuwe baasjes keken wel met verbazing naar zoveel 'weerstand'  :). Dat zal met drie voerbeurten wel een beetje voorbij zijn, denk ik.

Ik heb net alle moed weer verzameld en ook jong nummer 3 uit het blok kunnen halen, want ze zat vooraan. Mexx is duidelijk de jongste en is zoals ik het nu zie OOK een vrouwtje, maar wel al meer timide dan Toontje.

Het is nu nog wel een hoop geschreeuw in de kamer van die kleintjes. Hihi, Leo begon alweer over slaapdoosje  :o. Maar ik heb ze niet meer in een kartonnen doosje maar in een mooi faunaboxje. Ik weet ook niet of ik de nieuwe eigenaren het principe van het slaapdoosje wel aan moet doen....  :)

TWEETY

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 14, 2006, 18:13:47 pm »
 :a036: :a036:ben heel benieuwd naar de fotos

san

Africangrey

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 14, 2006, 18:44:03 pm »
 ;D Ben benieuwd naar de foto's.
Dus vrouwtjes zijn over het algemeen zenuwpezen en licht van kleur? :)
Ben ook zo benieuwd wat de mijne is.
Geen zenuwpees en hartstikke lief, maar wel licht van kleur.

Gr
Ineke

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: april 14, 2006, 18:56:47 pm »
Oh wat leuk Barbara! :hart: Ik ben ook beneiuwd naar de foto's! Heb je voor alle drie al een baasje?  Hoe oud zijn ze nu? ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 14, 2006, 18:57:35 pm »
Dus vrouwtjes zijn over het algemeen zenuwpezen en licht van kleur? :)

Het is wel wat te algemeen gezegd, maar ik ervaar wel dat de vrouwtjes wat drukker, nerveuzer en bitchteriger zijn dan de lievegoedsullen van mannen. Maar als ik de drie nu vergelijk dan heeft het jongste jong echt lichte kleuren maar is juist heel timide terwijl de oudst met de lichte kleuren (niet zo licht als de jongste) flink van zich al wilde bijten hihi.

Over het algemeen vind ik de mannen donkerder van kleur en rustiger van karakter.
Maar ik zit er ook wel eens naast hoor. Echte zekerheid heb je alleen met een dna testje. Ik let wel even met de karaktertjes op welke gaai ik bij wie kan plaatsen. Chanel bv uit het vorige nestje had ik niet bij iemand gezet die niet al ervaring had met een grijsje.
Dat is er eentje die precies weet wat ze wil en het voor elkaar krijgt ook en waar je echt op moet letten.

Riboet

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 14, 2006, 19:08:47 pm »
Oh wat leuk Barbara! :hart: Ik ben ook beneiuwd naar de foto's! Heb je voor alle drie al een baasje?  Hoe oud zijn ze nu? ;)

Ja, ze hebben alledrie een baasje. Een van de baasjes is het baasje van Chanel. Hij zei vandaag dat ie bij het volgende nest er nog eentje wil hebben en dan nog een en dan net als ik 4 grijzen in een grote kooi  :o.

Hij wilde er eigenlijk nu al twee tegelijk maar dat wou ik niet. Ik ben benieuwd of ie er echt uiteindelijk vier wil en dan ook nog alle vier familie. Oh, dan heeft ie nog bijna meer familie in huis als ikzelf... :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: april 14, 2006, 19:16:17 pm »
Jee die is wat van plan! Maar inderdaad, waarom allemaal familie? Misschien kiezen ze op een gegeven moment wel een partner of zo? ;) Ik weet natuurlijk niet hoe hij het zich voorstelt... :)

Riboet

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 14, 2006, 19:43:59 pm »
Foto`s :hart:

Eh sorry het is er maar eentje  :-[:

In het hoekje het gaaitje dat vermoedelijk Mexx gaat heten, vooraan Brut als ik het goed heb en naast Mexx Toontje.

Hihi, herkennen jullie Pappa- en Mammagaai al in het gedrag  ;).

pipo

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: april 14, 2006, 19:53:30 pm »
Hoi,
ze zien er prachtig uit Barbara. Pa en ma gaai hebben ze goed verzorgd.
mvg

TWEETY

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 14, 2006, 19:56:29 pm »
 :hart: :hart:  ze zijn om te zoenen :-*

hopelijk worden ze heel gelukkig

san

Rika1963

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 14, 2006, 22:50:47 pm »
Ach wat een leuk triootje zo hevig blazend ? Of viel dat wel mee, ze zien er alle 3 even knap uit hoor wat een scheetjes, je zou ze zo meenemen oefffffffff

Rika

Wickingh

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: april 14, 2006, 22:58:40 pm »
Hai Barbara,

en hoeveel witte nageltjes?? Ik ben benieuwd (denk het eigelijk wel)of dat er uitgroeid als ze volwassen zijn?

Zijn er mensen met een volwassen grijze met witte nageltjes??

mvg Frank