Heb zonet twee jongen uit het blok gehaald. Dat is een week eerder dan gepland, maar omdat ze steeds zo achterin zaten, met Pappa- en Mammagaai ervoor zodat ik ze EN niet kon zien/controleren EN ze alleen maar verder leerden dat ze toch vooral op me moesten blazen, heb ik de jongen er nu uitgehaald voor die schuwheid nog verder doorzet.
Zo te zien heb ik nu een mannetje en een vrouwtje (van die laatste ben ik bijna zeker, omdat niet alleen de lichte kleur maar ook de felheid erg herkenbaar overkwam

. Ze zijn het er nog niet erg mee eens. Ze grommen zowat nog harder dan mijn tamme grijsjes schreeuwen

.
Mijn huiskamergaaien kijken wel erg verbaasd wat er nou toch voor grommends naast hun op het dressoir staat. Ik hoop dat ze wat vertrouwde geluidjes gaan maken, waardoor Brut en Toontje meer op hun gemak zijn

.
Zal later en anders morgen proberen om Mexx ook uit het blok tehalen, maar hij was helemaal achterin gekropen en ik had bijna Mammagaai te pakken, in plaats van dat kleintje, onder mijn handdoek die ik als bescherming tegen de volwassen gaaien had gelegd.
En heu, Mammagaai heeft me dus wel even gepakt

. Maar zonder door te bijten. Ze is toch wel een erg lieve gaai, he?
En nu ga ik gewoon even weg, want ik voel me toch altijd een beetje schuldig als ik de jongen bij de ouders moet weghalen, dus ga dat even van me afzetten (ja, ik ben een watje wat dat betreft

).