Auteur Topic: Kira, onze nieuwe Bonte Boer, is gearriveerd!  (gelezen 12019 keer)

marientje

• Gast
Re: Kira, onze nieuwe Bonte Boer, is gearriveerd!
« Reactie #15 Gepost op: juni 16, 2006, 14:44:11 pm »
hoi,

Gefeliciteerd met kira,   :thumsup:    leuk he zo jong bbtje. sinds drie weken heb ik ook een jonge bb mikey genaamd hij is nu 11 weken oud en is natuurbroed, hij heeft nu al geleerd om op en af stappen. Gaat echt goed. Hij krijgt beetje bij beetje vertrouwen in mij maar ik moet wel geduld hebben want gaat maar met kleine stapjes vooruit.  :a036:

groetjes marina

Tommy

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juni 16, 2006, 16:25:32 pm »
 :thumsup: Goedzo marina!!! Wat goed dat je een natuurbroed hebt gekozen :a036:

007

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juni 16, 2006, 18:45:45 pm »
Een BBtje is inderdaad echt heel gaaf. Nu nog even echte vrienden worden.
Ondertussen ben ik er ook al achter wat dat zachte grommende geluidje is. Vandaag heb ik even met de fokker gebeld en het hem ook maar even gevraagd. Het is wel een soort van waarschuwing. Ik weet dat ik het gewoon moet negeren en dat doe ik ook. Gelukkig bijt ze niet als je doorzet. Gaat dit grommen trouwens wel over? Zodra je haar wil aanraken doet ze het. Niet altijd, maar soms wel.
Vandaag hebben we ook een nieuwe kooi gehaald. We hadden immers een kooi van de fokker te leen. De kooi is 60 bij 65 en zo'n 90 cm hoog (het leefgedeelte). Is dat groot genoeg?
Ook heb ik vandaag een speelboom gemaakt. Wij hebben krulwilgen in de tuin en daar heb ik een van omgezaagd. Het resultaat is een prachtige klimboom:

Kira in de klimboom en haar nieuwe kooi op de achtergrond:

Elk takje moet geproeft worden :)

Sorry voor de wazige foto's. Kira zit niet echt stil en volgens mij is onze lens ook nog vies.  :)

marian53

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 16, 2006, 19:35:15 pm »
Gefeliciteerd met je bonte boertje  :thumsup:

TWEETY

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 16, 2006, 23:01:58 pm »
wat een mooie kooi en speelboom :a036:

kira is echt met haar gat in de boter gevallen zoals ze bij ons zeggen :)

Tommy

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juni 16, 2006, 23:05:37 pm »
Prachtige kooi, boom en vogel :thumsup: :a036:

Loesje

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juni 17, 2006, 11:43:00 am »
Ik sluit me aan bij de rest: mooie kooi en klimboom en een beeldschoon bbtje! :thumsup:

007

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juni 17, 2006, 19:36:15 pm »
Ze treft het misschien wel, maar laat niet echt waardering blijken.
Ik vind dat brommen van haar zo vreemd. Ze doet het ook als je haar iets lekkers aanbied, maar neemt het lekkers dan wel aan!? Dat vind ik echt vreemd. Eerste zoiets zeggen van ' back off' en vervolgens wel het eten aannemen. We hebben haar nu vier dagen en het brommen neemt niet af. Houdt dit wel op, of is het iets dat papegaaien gewoon doen?
Ze laat ook niet echt zien dat ze graag bij ons is. Ze komt niet op ons af en handen vind ze ook niet echt leuk. Haar aanraken is ook niet iets wat ze leuk vind. Hoe krijg ik haar vrij tam?
Vandaag had ze een echte vreemde dag. Vanochtend heb ik haar zonder problemen uit haar kooi in haar speelboom gezet. Daar heeft ze ongeveer een half uur gezeten. Daarna moest ik de hele dag werken (en zat ze dus in haar kooi). Toen ik terug kwam was ze echt superchagrijnig! Ze bromt en maakt boze piep geluiden! Alleen al als je bij de kooi gaat staan! Hoe komt dit? Vond ze het niet leuk om de hele dag alleen te zijn? Dat zou ik wel vreemd vinden, want ze laat ook niet echt blijken blij te zijn met ons gezeldschap. Is dit een fase en gaat het wel over? Op dit moment begin ik soms zelfs wel te twijfelen of een papegaai wel zo'n goed idee was. En ik zie ons later ook zeker niet gezellig kroelen en ik zie mezelf haar ook niet overal mee naar toe nemen....

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #23 Gepost op: juni 17, 2006, 19:44:02 pm »
joh ze is er pas 4 dagen. Ik vind dat je de meeste papegaaien kunt vgl met kleine kinderen, denk je dat die na 4 dagen al volledig vertrouwen in vreemde mensen en omgeving hebben? Geduld, veel belonen als ze iets goed doet en laten merken dat je blij bent dat ze er is. Niet te snel de moed opgeven. Lees de verhalen op het forum maar eens.

Jeannette

007

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juni 17, 2006, 19:48:06 pm »
Ach ja, ik ben altijd al wat ongeduldig geweest.  :)
En ik denk dat ik Kira ook vergelijk met onze katten die na een dag al zoiets hadden van: dit is ONS huis.  ;)
Maar ik ben dat vaak ook best wel een pessimist. Dan ga ik denken in de trant van 'wat als ze zo blijft, wat dan?' Maar het gaat dus wel goedkomen? En was ze chagrijnig omdat ze een dag in de kooi zat, of kan dat niet?

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #25 Gepost op: juni 17, 2006, 19:51:53 pm »
Dat kan heel goed. Ik heb zelf een jonge grijze roodstaart (is nog maar 7 wkn) dus die laat nog iets minder blijken maar doet het ook al. Onze makke tortelduif (mannetje) is diep verontwaardigd als ik hem pas 's middags uit zijn kooi laat. De eerst 5 minuten doet hij niets anders dan mij straffen, in mijn vingers pikken enz. Daarna heeft hij het mij vergeven en komt lekker op schoot zitten.

Jeannette

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #26 Gepost op: juni 19, 2006, 00:24:08 am »
007 om je even een voorbeeld te geven
toen mijn grijsje thuiskwam op 27/1/06 was hij net 12 weken,en gelukkig voor dat kleine ding was ik nog 2 weken thuis in herstel van gebroken ribben,dwz,dat ik alle dagen bij hem was,ik stond er speciaal vroeg voor op (en euh.. ik ben een echte uitslaper normaal gezien zenne),dus alle dagen spelen met flipke en hem laten wennen ,aan dit en aan dat ,aan vreemde mensen,maar oh oh wat was ik ongeduldig,net als jij nu
nu dat gaat over,wees gerust,dus 2 weken intensief ermee bezig geweest en wat niet kon uitblijven ,die maandagmorgen moest ik gaan werken, bij het opstaan snapte hij al niet dat hij niet de kooi uitmocht,ik gaf hem eten en drinken voor de dag en vertelde hem dat ik moest gaan werken maar dat ik wel de radio liet opstaan zodat hij nog wat hoorde
na het werk naar huis gevlogen en ik dacht die gaat zzoooooo blijj zijn me te zien
niets was meer waar ,hij was echt boos,sjaggerijnig,afstandelijk en wou gewoon me niet bezien,toen ik hem wou laten opstappen viel hij uit naar men vinger,en ik   :o,tja kwist het ff niet goed meer
ondertussen is dat gebeterdnhij weet dat ik terugkom als ik wegga
moet je je zelf ook eens voorstellen,zoveel indrukken ,zoveel verwachtingen op zo'n korte tijd,het is en blijft een kleine baby die uit zijn vertrouwde opmgeving is gerukt,alsjeblief,alsjeblief,neem geduld,en hij/zij zal je belonen met onvoorwaardelijke vriendschap
maar het heeft echt zijn tijd nodig,dus pls,heb geduld en je zal worden beloond

charon

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: juni 19, 2006, 11:17:28 am »
Leuke vogel  :)
Ik denk dat hij echt nog even moet wennen nieuwe omgeving , nieuwe mensen , Mensen die ook nog eens aan je willen zitten.

Ik moet wel even zeggen dat hij al naar behoren verwent wordt :)

Gefeliciteerd en Suc6 ermee

Komt vast allemaal wel goed!

007

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: juni 19, 2006, 14:01:09 pm »
Bedankt voor jullie geruststellende reacties.  :thumsup:
Dus jullie hadden in het begin ook wel zoiets van 'als dit maar goed komt?' ? Dat heb ik namelijk wel. Het is dan niet eens dat Kira superwild en bang is, maar ze laat nog niet echt zien blij te zijn met ons gezeldschap. Daarom vond ik het ook zo vreemd dat ze chagrijnig was na een dag alleen in de kooi te hebben gezeten. Gelukkig was dat na een paar uur wel over.
Alleen dat brommen van haar, daar moet ik aan wennen. Ze doet het niet vaak en luid, maar toch doet ze het wel af en toe. En ook als je haar wat lekkers aanbied en dat vind ik zo vreemd. Ze bromt dan en neemt het dan aan. Echt heel vreemd. Blijven papegaaien brommen of is dit dus omdat ze moet wennen?

Africangrey

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juni 19, 2006, 15:46:14 pm »
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :thumsup:

Ik denk dat iedere papegaai zijn eigen geluidjes maakt als ze nog geen andere geluiden, woorden of fluitjes hebben geleerd.
Dat kan een karakteristiek eigen geluidje zijn, piepen, brommen of iets anders om zijn (on)genoegen te uiten.
Ja het is vaak niet aan het koppie af te lezen of ze het naar hun zin hebben :) dus is best wel moeilijk he.
Dat brommen heeft m.i. niks te betekenen, ik zou me daar geen zorgen over maken.
Alles kost tijd, vooral met een papegaai, laat hem wennen en nog eens wennen en je zal merken dat het steeds beter gaat, dat hij aanhankelijker wordt en gewend raakt aan alle huiselijke beslommeringen.
Eenmaal zover denk ik dat hij dan ook niet meer 'bromt'. ;D

Gr
Ineke