Auteur Topic: Kira, onze nieuwe Bonte Boer, is gearriveerd!  (gelezen 12048 keer)

007

• Gast
Re: Kira, onze nieuwe Bonte Boer, is gearriveerd!
« Reactie #60 Gepost op: juni 22, 2006, 18:10:41 pm »
Het gaat vandaag in eens een stuk beter  :a036:
Kira bromt een stuk minder als ze in haar kooi zit en ook het lekkers aanpakken gebeurt nu meestal zonder commentaar! Daar wordt ik dan heel blij van, eindelijk vooruitgang! Volgens mij begint ze zich eindelijk thuis te voelen.
Iedereen heel erg bedankt voor jullie reacties! Jullie hint en tips hebben heel erg geholpen.
Ow ja, ik had nog een vraagje. Is er een bepaalde leeftijd wanneer Senegals beginnen te praten of te imiteren? Kira maakt tot nu toe alleen maar parkiet geluidjes en probeert dus helemaal niet te imiteren. Ik fluit me het hoofd van me lijf, maar mee fluiten ho maar. Is ze nog te jong om dingen te imiteren?

Tommy

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: juni 22, 2006, 21:09:33 pm »
Je wilt veeeeel te snel met alles :) En trouwens is t altijd afwachten of hij ook gaat praten en fluiten he? ;)
Praat veel tegen hem over de dingen die je doet en over hem natuurlijk en fluit wanneer je wilt. t komt misschien vanzelf, maar t kan gerust een jaar duren ;) Eerder kan ook hoor...maar zet die verwachting nu eerst even uit je hoofd, dan valt t ook niet tegen.

Ben blij voor jou en Kira dat t verder beter gaat :-*

Loesje

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: juni 22, 2006, 21:35:32 pm »
Imiteren met 12 weken? :o Dat duurt nog wel even (als het al gaat gebeuren!)
En eindelijk voruitgang? Ze is er nog maar pas.
Ik denk echt dat je te hoge verwachtingen hebt hoor!

007

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: juni 22, 2006, 21:47:38 pm »
Nee hoor, ik heb geen hoge verwachtingen (meer).
Met eindelijk vooruitgang bedoel ik dus dat het eindelijk de goede kant opgaat. Dat wil dus niet zeggen dat we er al zijn  :)
En ook had ik wel verwacht dat ze te jong was om te imiteren (praten wist ik al dat dat, als het komt, pas komt na een jaar). Dus dat verwachtte ik ook niet van haar. Daarom wou ik ook graag de leeftijd weten wanneer ze daar mee beginnen.

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #64 Gepost op: juni 22, 2006, 21:59:48 pm »
leuk dat het nu al! stukken beter gaat. Ga er maar lekker van genieten, maar kijk niet raar op als Kira morgen haar dag misschien niet heeft :)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #65 Gepost op: juni 22, 2006, 22:06:40 pm »
leuk dat het nu al! stukken beter gaat. Ga er maar lekker van genieten, maar kijk niet raar op als Kira morgen haar dag misschien niet heeft :)

en ja hoor dat gebeurt dus ook wel hé ,de vooruitgang vandaag kan soms wel 2 dagen achterwege blijven,dus niet panikeren of wanhopen ,het kan gebeuren, en nu je het weet ben je een beetje voorbereid
en in belgie zeggen ze,een verwittigd mens is er twee waard

jeske5

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: juni 22, 2006, 23:17:41 pm »
Nee hoor, ik heb geen hoge verwachtingen (meer).
Met eindelijk vooruitgang bedoel ik dus dat het eindelijk de goede kant opgaat.

klinkt toch nog steeds als hoge verwachtingen. Hoezo, eindelijk? het beestje is er net een week! je hebt torenhoge verwachtingen als je ervan uit ging dat het nu al je beste vriend zou zijn, en nu vindt dat het eindelijk de goede kant opgaat!

Tommy

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: juni 23, 2006, 22:45:28 pm »
Ik krijg dat idee ook een beetje hoor 007 :-[
Maar ik las in een ander topic dat je al heeelll veel gelezen hebt voor de aanschaf en om je ouders over te halen...dus we zullen t wel mis hebben? Ik hoop dat je wel ECHT naar info hebt gezocht (en nog steeds zoekt)...en niet alleen naar de dingen die je wilt lezen of de dingen die je nodig had om je ouders te overtuigen ;)

Verwacht jij nu maar even helemaal niks, maar draai het eens om...er is er 1 die veel mag verwachten en dat is je BBtje...namelijk van jou!. De rest komt vanzelf :-* Hoe hij ook is of doet, wat hij ook zegt of juist nooit zegt...hij is volledig van jou afhankelijk.

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #68 Gepost op: juni 24, 2006, 07:57:33 am »
ja maar dat is een beetje kort door de bocht, bijna alle info die je in boeken ed vind staat alleen maar dat het zo leuk is en dat het wel een beetje moeilijk kan zijn met die en die vogel. De problemen waar je voor komt te staan zie je pas als je het vogeltje hebt en dan zijn juist dit soort forums een uitkomst. In de boeken staat wel dat je geduld moet hebben, maar niet wat de reactie van een vogel naar jou toe kan zijn en hoeveel geduld je moet hebben. Ik heb nu mijn grijsje en ik dacht vanuit ei met de hand groot daar krijg je geen omkijken naar (had ik ook niet met mijn valkjes,aga's en parkieten) dankzij dit forum weet ik dat ik niet raar moet op kijken als Pika mij alsnog gaat "uitproberen", puberen enz. Nu ben ik al nog voordat ze "anders"gaat doen erop voorbereid ;)

jeannette

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #69 Gepost op: juni 24, 2006, 12:15:23 pm »
ja maar dat is een beetje kort door de bocht, bijna alle info die je in boeken ed vind staat alleen maar dat het zo leuk is en dat het wel een beetje moeilijk kan zijn met die en die vogel.

Nou dan weet ik echt niet waar sommigen hun info vandaan halen!
Ik wil ook een gaai en ben me aan het voorbereiden, door alle mogelijke info te zoeken. De meeste info die ik vind is gruwelijk en waarschuwend! Op de achterflap van het boek wat ik gekocht heb staat dat bij een onderzoek onder papegaaienbaasjes bleek dat meer dan 90% van de gaaien eniger mate (tot zeer ernstig) van probleemgedrag vertonen. Hoezo dan dat het alleen leuk is? Ik vraag me wel eens af wie ik ben om tot die overige nog geen 10% te gaan behoren!
Ik lees van alles over schreeuwen, krijsen, plukken, agressieve en dominante vogels, bijtende gaaien, gaaien die blazen, grommen en brommen, gaaien die de huisregels bepalen, die manipuleren, snavels die te ver doorgroeien, die afgerukt worden, pootjes die breken, tenen die afsterven, schrikkende gaaien die vervolgens hun eigenaren bijten, die de kinderen uit het gezin niet accepteren, die eenkennig zijn, die hun kooi niet uit willen of niet uitmogen, baasjes die eigenlijk bang zijn van hun gaai en zo kan ik nog veel meer opnoemen.
Echt, ik heb nog geen info gevonden waar staat dat een gaai alleen maar leuk is. In tegendeel!

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #70 Gepost op: juni 24, 2006, 12:22:26 pm »
heb jij de juiste info gevonden ;)

jeannette

007

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: juni 24, 2006, 13:57:56 pm »
Echt, ik heb maanden van research gedaan voordat ik Kira kocht. Heel veel op internet zoeken, ook op Engelse sites, omdat er niet altijd genoeg Nederlandse sites zijn. Ook heb ik heel veel fora bezocht (en kwam dus zo ook op deze uit) en heb daar vooral topics gelezen onder de kopjes van 'gedrag' en 'huisvesting'. En ook nu zoek ik nog regelmatig omdat ik dan dingen waarneem bi j Kira en ik dan heel graag weten wat ze ermee bedoeld of wat het betekend.

Citaat
Nou dan weet ik echt niet waar sommigen hun info vandaan halen!
Ik wil ook een gaai en ben me aan het voorbereiden, door alle mogelijke info te zoeken. De meeste info die ik vind is gruwelijk en waarschuwend! Op de achterflap van het boek wat ik gekocht heb staat dat bij een onderzoek onder papegaaienbaasjes bleek dat meer dan 90% van de gaaien eniger mate (tot zeer ernstig) van probleemgedrag vertonen. Hoezo dan dat het alleen leuk is? Ik vraag me wel eens af wie ik ben om tot die overige nog geen 10% te gaan behoren!
Ik lees van alles over schreeuwen, krijsen, plukken, agressieve en dominante vogels, bijtende gaaien, gaaien die blazen, grommen en brommen, gaaien die de huisregels bepalen, die manipuleren, snavels die te ver doorgroeien, die afgerukt worden, pootjes die breken, tenen die afsterven, schrikkende gaaien die vervolgens hun eigenaren bijten, die de kinderen uit het gezin niet accepteren, die eenkennig zijn, die hun kooi niet uit willen of niet uitmogen, baasjes die eigenlijk bang zijn van hun gaai en zo kan ik nog veel meer opnoemen.
Echt, ik heb nog geen info gevonden waar staat dat een gaai alleen maar leuk is. In tegendeel!

Dit kan ik alleen maar beamen. Vooral op fora komen de problemen goed tot uiting (is ook logisch, mensen stellen geen vragen als ze geen problemen hebben met hun gaai). Natuurlijk staan er ook de leuke dingen tussen, maar vooral de minder leuke komen aan bod.

jeske5

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: juni 27, 2006, 22:01:11 pm »
Hoe gaat het nu met Kira?

007

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: juni 28, 2006, 17:49:47 pm »
Het gaat veel beter nu. Kira lijkt goed gewend.  :a036: Ze komt nu graag uit haar kooi en zit ook graag in haar speelboom. Het brommen is een stuk minder geworden. Ik neem haar nu langzaam aan mee door het huis, zodat ze aan alles went. Ze lijkt het niet erg te vinden. Loopt dan ook gewoon over de tafel en eet een besje.
Wat ik me wel afvraag is dit: soms krijgt ze iets lekkers en dan maakt ze een hoog geluid. Het gaat dan vaak in piepjes van twee, dan eventjes stil en weer 2 of 3 piepjes. Het lijkt alsof ze kwaad is, tenminste, zo hoort het. Maar is dat ook zo? Ze bromt nu dus niet meer tegen lekkere dingen, maar maakt dus van die hoge piepgeluiden. 

jeske5

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: juni 28, 2006, 19:00:19 pm »
geen idee, maar misschien hoort dat gewoon bij de geluiden die een BB maakt. Ik zou me niet van elk geluidje die hij maakt afvragen wat het is. als ik dat bij mijn vogels moet doen, ben ik heel de dag bezig met geluiden analyseren  ;)