ja maar dat is een beetje kort door de bocht, bijna alle info die je in boeken ed vind staat alleen maar dat het zo leuk is en dat het wel een beetje moeilijk kan zijn met die en die vogel.
Nou dan weet ik echt niet waar sommigen hun info vandaan halen!
Ik wil ook een gaai en ben me aan het voorbereiden, door alle mogelijke info te zoeken. De meeste info die ik vind is gruwelijk en waarschuwend! Op de achterflap van het boek wat ik gekocht heb staat dat bij een onderzoek onder papegaaienbaasjes bleek dat meer dan 90% van de gaaien eniger mate (tot zeer ernstig) van probleemgedrag vertonen. Hoezo dan dat het alleen leuk is? Ik vraag me wel eens af wie ik ben om tot die overige nog geen 10% te gaan behoren!
Ik lees van alles over schreeuwen, krijsen, plukken, agressieve en dominante vogels, bijtende gaaien, gaaien die blazen, grommen en brommen, gaaien die de huisregels bepalen, die manipuleren, snavels die te ver doorgroeien, die afgerukt worden, pootjes die breken, tenen die afsterven, schrikkende gaaien die vervolgens hun eigenaren bijten, die de kinderen uit het gezin niet accepteren, die eenkennig zijn, die hun kooi niet uit willen of niet uitmogen, baasjes die eigenlijk bang zijn van hun gaai en zo kan ik nog veel meer opnoemen.
Echt, ik heb nog geen info gevonden waar staat dat een gaai alleen maar leuk is. In tegendeel!