Auteur Topic: Hoe oud was jouw gaaitje toen hij begon te praten en wat was zijn eerste woordje  (gelezen 4240 keer)

Sanco

• Gast
Misschien is hier al wel een topic over hoor, sorry dan!  :) Maar ik ben wel benieuwd hoe oud jullie gaaitje was toen hij begon te kletsen en wat zijn eerste woordje was. Ik heb het idee dat Tony echt probeert te kletsen, af en toe moppert ie wat, maar kan ik niet precies verstaan waar hij het over heeft. Hij luistert ook altijd zo aandachtig als ik tegen hem praat.. Ik ben benieuwd..

Cosch

• Gast
Re: Hoe oud was jouw gaaitje toen hij begon te praten en wat was zijn eerste woordje
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2006, 10:06:12 am »
Topic bestaat al wel ja!  :) Maar kan het ook niet vinden.

Coco was ongeveer 7 of 8 maanden en zijn eerste woordje was Kiekeboe  :-[

Sanco

• Gast
Re: Hoe oud was jouw gaaitje toen hij begon te praten en wat was zijn eerste woordje
« Reactie #2 Gepost op: juli 12, 2006, 10:13:48 am »
Topic bestaat al wel ja!  :) Maar kan het ook niet vinden.

Coco was ongeveer 7 of 8 maanden en zijn eerste woordje was Kiekeboe  :-[

Ja zo lief! En kon je het gelijk de eerste keer goed verstaan??

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 12, 2006, 10:27:03 am »
Ja ik kon dat wel gelijk goed verstaan omdat het duidelijk verschillende klanken zijn.
Maar we hebben daarna regelmatig moet gissen wat hij nu weer zei. dan moet je echt bedenken: wat je tegen hem zeg. En dan ineens schiet het te binnen.

Is wel grappig, want Kaya praat geen woord. Maar kan wel weer heel mooi fluiten. Als ik weg loop dan fluit hij zo'n heel mooi deuntje. Hij is in ieder geval bij iemand geweest die heel mooi kan fluiten!  :thumsup:

En dat kan coco weer helemaal niet. Omdat ik en eerder mn ouders helemaal neit zo mooi kunnen fluiten, dus Coco ook niet!  :(
 ;D

Sanco

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 12, 2006, 10:32:32 am »
Ja fluiten doet Tony ook echt mooi! Gisteren had ik hem mee onder de douche en dan zit hij op de wasbak lekker van de damp te genieten. En gisteren voor het eerst kreeg ik een fluitconcertje. Toen ging ik liedjes zingen en hij zong gewoon mee, zo lief. Normaal gesproken doet hij dat alleen als hij op zijn kooi zit en het wordt een beetje avond. Dan fluit ie mee met de vogeltjes buiten. En hoe kan het denk je dan dat Kaya helemaal niet praat? Maakt ie ook niet die geluidjes dat het lijkt of ie wat zegt?

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 12, 2006, 10:36:50 am »
Volgens de vorige eigenaren riep hij wel es heel hard: MMMMaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa  ;D ;D (helaas nog nooit gehoord bij hem)
En in het begin zei hij wel es Joehoe!
Soms als coco aan het kletsen is, zie je kaya luisteren en dan beweegt hij zijn snavel en keel mee. Net of hij aan het droog praten is.

Als ik hem een kusje op zijn snavel geef, zeg ik heel vaak: Oe. en dat deed hij wel vrij snel na.

Kaya is heel rustig en stil qua geluid. Die brabbelt ook niet ofzo!
Misschien is er niet veel tegen hem gepraat?

Hij word altijd heel enthousiast als ik tegen hem praat, dus misschien dat hij het nog wel es gaat doen!  ???

Sanco

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 12, 2006, 10:41:33 am »
Ja dat droog praten doet Tony dus ook als ik tegen hem praat!  :) Vooral als ik herkenbare woordjes zeg wat hij ondertussen wel goed kent. Is het 'praatgehalte' te beinvloeden door veel tegen hem te praten dan? Ik weet dat er geen garantie is dat Tony gaat praten hoor, en daar wordt hij ook echt niet minder van. Maar het lijkt me wel grappig om hem dingen echt te leren zeggen als 't eenmaal zo ver is dat hij praat. 

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 12, 2006, 10:44:53 am »
Ik merk wel als ik heel enthousiast doe met praten tegen Coco dan neemt hij het snel over.
Dus ik zou gewoon lekker veel praten. Ik denk wel dat het te beinvloeden is.

Daarom is Kiekeboe ook een woordje dat veel gaaien kennen. Omdat dat lekker vrolijk en enthousiast gezegd word. Ik stond dan achter de deurpost  :-[  ;D  ;D

Toen ik nog thuis woonde nam Coco alleen dingen van mijn vader over. Hele verhalen nam hij over zoals:
Ik ga even boodschappen doen joh, ik ben zo weer terug! ajuu tot straks

Sanco

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 12, 2006, 10:48:31 am »

Toen ik nog thuis woonde nam Coco alleen dingen van mijn vader over. Hele verhalen nam hij over zoals:
Ik ga even boodschappen doen joh, ik ben zo weer terug! ajuu tot straks

Goed he, ik vind dat echt wel knap dat ze dat gewoon kunnen! Ach ik wacht het lekker af wat Tony gaat doen. Al fluit ie maar 2 x 5 minuten op een dag, daar geniet ik echt al van!

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 12, 2006, 10:50:29 am »
Lekker gek doen en veel tegen hem praten! Dan gaat hij wel kletsen hoor!

Loesje

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 12, 2006, 11:01:45 am »
Bob was denk ik een maandje of 7 (weet het niet precies :-[) en zijn eerste woordje was Hallo. Eerst konden we hem niet verstaan maar hij herhaalde het een paar keer en heeft daarna nooit meer hallo gezegd ;D.
Met ongeveer 11 maand begon hij echt meerdere woorden te zeggen die ook echt duidelijk zijn.

Sanco

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 12, 2006, 11:12:59 am »
Bob was denk ik een maandje of 7 (weet het niet precies :-[) en zijn eerste woordje was Hallo. Eerst konden we hem niet verstaan maar hij herhaalde het een paar keer en heeft daarna nooit meer hallo gezegd ;D.
Met ongeveer 11 maand begon hij echt meerdere woorden te zeggen die ook echt duidelijk zijn.

Ja leuk hee!  ;D En welke woordjes zegt hij nu allemaal?

Loesje

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 12, 2006, 11:22:31 am »
Met dank aan mijn slechthorende moeder zijn He? en Huh? de favorieten (gebruikt hij na elke zin die ik tegen hem zeg, bijvoorbeeeld: Hier is je appel Bob zegt hij He?).
Verder natuurlijk zijn eigen naam op elke mogelijke manier: Bob, Bobje, Bobbie ;D
Hij zegt ook Komma (kom maar, hij heeft een klein spraakgebrek :)) als hij geknuffeld wil worden, als je niet snel genoeg komt wordt het veranderd in Kom dan of Kom nou :thumsup:.
Tja verder zijn er nog woordjes die hij af en toe gebruikt zoals Doei, Affel (appel).
Hij kan miauwen, hoesten, fluiten en een autoalarm nadoen (al moet die nog een beetje bijwerken) en het leukst vind ik nog dat hij op verschillende manieren kan lachen, dat is echt grappig.
Toen ik hem kreeg had ik helemaal geen verwachten wat praten betreft (bbtjes staan er nu eenmaal niet om bekend) maar hij leert best snel. Hij is nu net een jaar dus het gaat wel lekker :a036:

Sanco

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 12, 2006, 11:30:20 am »
Met dank aan mijn slechthorende moeder zijn He? en Huh? de favorieten (gebruikt hij na elke zin die ik tegen hem zeg, bijvoorbeeeld: Hier is je appel Bob zegt hij He?).
Verder natuurlijk zijn eigen naam op elke mogelijke manier: Bob, Bobje, Bobbie ;D
Hij zegt ook Komma (kom maar, hij heeft een klein spraakgebrek :)) als hij geknuffeld wil worden, als je niet snel genoeg komt wordt het veranderd in Kom dan of Kom nou :thumsup:.
Tja verder zijn er nog woordjes die hij af en toe gebruikt zoals Doei, Affel (appel).
Hij kan miauwen, hoesten, fluiten en een autoalarm nadoen (al moet die nog een beetje bijwerken) en het leukst vind ik nog dat hij op verschillende manieren kan lachen, dat is echt grappig.
Toen ik hem kreeg had ik helemaal geen verwachten wat praten betreft (bbtjes staan er nu eenmaal niet om bekend) maar hij leert best snel. Hij is nu net een jaar dus het gaat wel lekker :a036:

Haha dat verhaal van je slechthorende moeder. Te grappig dat ie dat nu ook doet! Je moet dus ook echt opletten wat je bij ze in de buurt zegt. Ik wil nog wel eens een flinke boer laten na het eten.. Misschien moet ik daar ook maar eens op gaan letten.  :)

Loesje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 12, 2006, 11:39:50 am »
Haha dat was ik helemaal vergeten! ;D Bob laat ook scheten :-[
Is wel grappig, want op de een of andere manier heeft hij de link gelegd tussen een scheet en poepje doen (en we nemen hem echt niet mee naar het toilet hoor!),
dus tegenwoordig maakt hij eerst een scheetgeluid voordat hij poept :thumsup: ;D Is heel handig want dan kan ik snel iets onder zijn kontje leggen :thumsup:
Dus ik denk dat het wel handig is om op te letten met het boeren!