Auteur Topic: Tam maken timneh  (gelezen 5474 keer)

Sanco

• Gast
Re: Tam maken timneh
« Reactie #30 Gepost op: juli 20, 2006, 14:19:18 pm »
Klopt. Er zullen weinig gaaien waar iedereen wat mee kan!

Ik vind zelf dat ik dat in het begin met coco ook fout gedaan heb. Omdat bijna niemand wat met hem durfde te doen is hij heel erg naar mij toe getrokken.
Oh hij stapt zeker netjes op hoor als je het zelfverzekerd doe. En doet ook niks als hij op je arm zit. Maar je moet niet verder gaan dan dat! Want dat vind hij niet leuk. En dat is ook mijn schuld!  :cry:

Dat is toch niet jouw schuld. Hij bijt toch niet ofzo, hij heeft gewoon duidelijk een eigen mening!  :thumsup:  En anderen horen dat te accepteren toch?

Cosch

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: juli 20, 2006, 14:26:17 pm »
Ja dat is zo. Maar als ik hem meer bij anderen had neer gezet dan zou hij er wel wat makkelijker mee om gegaan zijn, denk ik!

Sanco

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: juli 20, 2006, 14:36:59 pm »
Ja dat is zo. Maar als ik hem meer bij anderen had neer gezet dan zou hij er wel wat makkelijker mee om gegaan zijn, denk ik!

Ja dat is ook waar. Wel goed dat je het nog een keertje hardop zegt, misschien moet ik ook wat meer energie erin steken dat Tony wat meer bij anderen durft. Mijn vriend heeft een dochtertje (van 3,5) uit een vorige relatie en zij komt om het weekend bij ons. Ik laat haar ook gewoon truukjes doen met Tony en hem belonen met zonnepitjes. Zo went hij ook aan kleine kindjes. Vrienden van ons vinden Tony ook geweldig en dan laat ik hem ook proberen op te stappen. Maar Tony hoeft zijn vleugels maar wijd te doen en ze zijn al bang. Dat is hun eigen schuld en niet die van Tony maar dat snappen ze niet. Dan moeten ze eigenlijk doorzetten maar Tony heeft dan voor zijn gevoel gewonnen. Ik ga hem dan ook niet dwingen...

Cosch

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: juli 20, 2006, 14:49:43 pm »
Ja dat van die truukjes doen en belonen is een goed idee.  :thumsup:
Mijn neefjes en nichtje willen ook altijd coco op de arm. En ik laat coco ook altijd opstappen. Zodat zij niet bang worden voor Coco en Coco went aan hun. Hij wil wel altijd snel weer weg!  :)

Sanco

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: juli 20, 2006, 14:57:39 pm »
 ;D

Ja maar toch is het een begin! Het geeft ook niet als hij maar eventjes wil, zolang hij maar niet bijt of gemeen doet toch?  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: juli 20, 2006, 15:01:09 pm »
Nee dat zal Coco niet doen. Wel als ze willen aaien ofzo. Dat mogen ze dan ook niet.
Kaya zet ik bijvoorbeeld niet op hun arm. Ik betwijfel of hij wat zou doen, maar dat risico neem ik niet!
Die kan ik soms al niet op mijn arm hebben!

Sanco

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: juli 20, 2006, 15:26:28 pm »
nee precies, en het is goed dat je daar vantevoren al rekening mee houdt. Het zou ook jammer zijn als die jonge kindjes trauma's krijgen van papegaaien!  :o

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #37 Gepost op: juli 20, 2006, 15:28:57 pm »
Nee dat zal Coco niet doen. Wel als ze willen aaien ofzo. Dat mogen ze dan ook niet.
Kaya zet ik bijvoorbeeld niet op hun arm. Ik betwijfel of hij wat zou doen, maar dat risico neem ik niet!
Die kan ik soms al niet op mijn arm hebben!

arme kaya,toch nmag nu nooit es niets  ;D  ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: juli 20, 2006, 15:30:39 pm »
Je mag kaya wel even vasthouden 12 augustus!  :)

Grapje hoor. Kaya is heel lief aan het worden!  :hart:
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2006, 15:32:22 pm door Cosch »

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #39 Gepost op: juli 20, 2006, 15:32:23 pm »
Je mag kaya wel even vasthouden 12 augustus!  :)

proberen doe ik in elk geval  :-[

Cosch

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: juli 20, 2006, 15:35:49 pm »
Heb mn bericht even veranderd. Want het klonk wel erg bedreigend!

Je moet niks hoor. Was een grapje!  :-*

Sanco

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: juli 20, 2006, 15:49:24 pm »
 ;D

Nou ik wil het wel proberen!! Lijkt me super, ik heb nog nooit een andere grijze vastgehouden dan tony hahah! Maar waarschijnlijk zal Kaya gelijk mijn angst voelen, na die enge verhalen van jou!  ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: juli 20, 2006, 15:57:32 pm »
 ;D
Uiteraard mag je Coco vasthouden. Kaya doe maar niet. Tenzij je het echt zelf wil natuurlijk. Ik zou het echt heel erg vervelend vinden als hij je zou bijten!

Sanco

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: juli 20, 2006, 16:08:54 pm »
;D
Uiteraard mag je Coco vasthouden. Kaya doe maar niet. Tenzij je het echt zelf wil natuurlijk. Ik zou het echt heel erg vervelend vinden als hij je zou bijten!

ahhh nee laten we het dan maar niet doen. Straks krijg ik trauma's!  :) Nee ik vind het al leuk dat Tony zijn soortgenootjes kan ontmoeten, ben zó benieuwd hoe hij daarop reageert! maar we gaan een beetje offtopic denk ik..  :-[

Cosch

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: juli 20, 2006, 16:12:27 pm »
Uhmmm ja  :-[  :-[