Auteur Topic: Tam maken timneh  (gelezen 5518 keer)

Patyar

• Gast
Re: Tam maken timneh
« Reactie #45 Gepost op: juli 20, 2006, 16:23:23 pm »
Nou kijk...wat ik zelf merk , gelezen heb en eigenlijk ook best heel logisch vind :) is dat een vogel maar met 1 andere een echte partner band heeft. Ze zijn immers over t algemeen monogaam. Als ze die band 1maal hebben zullen ze die beschermen tegen eventuele indringers . Als je echter een baas vogel band aangaat en t kroelen en aaien ed wat meer laat zal hij eerder en makkelijker anderen accepteren. Hoe krijg je die band dan he? Door dus idd minder (niet) onder de vleugels en op de rug te aaien, niet te veel naast elkaar op een tak te zitten...hij naast je hoofd op je schouder. En door hem opdrachtjes te laten doen en niet zelf te laten bepalen wat wanneer gebeurt. Stel nou dat Coco altijd naar Patrick komt om een knuffel en hij geeft die dan ook en hij gaat lekker tegen zn hoofd aan liggen op zn schouder...of wordt heerlijk lang op schoot geknuffeld...dan heeft hij totaal geen behoefte aan anderen dan Patrick.

Het is dus beter niet t idee te wekken dat 1 zn levenspartner is...want dat zal deze nooit echt worden en we willen allemaal t liefst een vogel die t hele gezin leuk vindt ;) Patrick zou dus minder kunnen gaan kroelen, bv alleen nog na een klein opdrachtje, zoals bij jou opstappen. Juist hij moet nu gaan stimuleren dat anderen (jij dus vooral) ook leuk zijn en zn eigen band een beetje aanpassen en op een lager pitje zetten. Alles wat hij met jou doet vindt Patrick geweldig!!! :thumsup:
Nu is het zo dat Coco niet graag wil dat jij aan hem zit...maar soms gaat t zover dat ze anderen dan hun voorkeurspersoon zelfs aanvallen...of juist de voorkeurspersoon. Dat is natuurlijk helemaal niet grappig :( Maar ja...als je door hun ogen kijkt is t eigenlijk niet zo raar. Als ze t idee hebben dat ze die partner 1 maal hebben, dan hoort die niet met een ander te knuffelen of ineens een ander aandacht te geven...dat willen ze zelf nml ook niet. Die ander is dus in zijn oogjes een indringer. Klinkt heel leuk als hij jou de liefste vindt...maar als t 1maal uit de hand loopt, krijgt helaas de vogel de schuld :cry:

Als Patrick zn gedrag naar Coco verandert zal Coco dat misschien niet grappig vinden...misschien zal hij eerst wel een beetje boos worden ook, maar daar moet je je niks van aantrekken. Coco moet er aan wennen dat jullie met zn allen bij elkaar horen...dat anderen ook leuk zijn en dat hij geen partner in de mens vindt. Gelukkig krijgt hij daar genoeg voor terug...en hij zal t jullie dus echt niet eeuwig kwalijk nemen :)

Zelf heb ik dit met mn aratinga Guano ervaren en door hem erg te belonen als hij bij anderen opstapt en mn eigen band ietsje te veranderen is hij nu veel vriendelijker naar de rest hier in huis :)

Ja he klinkt heel logisch en ik zou het helemaal geweldig vinden. Ik probeer ook zoveel mogelijk met Chanel te doen maarja die stapt alleen op de stok nog op maar komt wel. Coco is al 7 jaar Patrick zn beste maat haha, ik ben er nu 3,5 jaar bij waarvan 1,5 pas dat coco en ik samenwonen zeg maar. Maar na 6 maanden kon ik haar wel koppiekrauwen en dat ging een tijd lang goed maar de laatste weken mag ik niet meer  :angry:

Hadden jullie bij foto's gezien dat Coco steeds op een bepaalde vaas zit? Nou ze stapt dus wel op op die vaas dus ben nu aan het trainen met haar met die vaas hahaha, leuk gezicht hoor...

Patyar

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: juli 20, 2006, 16:52:18 pm »
Ja he klinkt heel logisch en ik zou het helemaal geweldig vinden. Ik probeer ook zoveel mogelijk met Chanel te doen maarja die stapt alleen op de stok nog op maar komt wel. Coco is al 7 jaar Patrick zn beste maat haha, ik ben er nu 3,5 jaar bij waarvan 1,5 pas dat coco en ik samenwonen zeg maar. Maar na 6 maanden kon ik haar wel koppiekrauwen en dat ging een tijd lang goed maar de laatste weken mag ik niet meer :angry:

Hadden jullie bij foto's gezien dat Coco steeds op een bepaalde vaas zit? Nou ze stapt dus wel op op die vaas dus ben nu aan het trainen met haar met die vaas hahaha, leuk gezicht hoor...

Sorry ik raak steeds in de war met het andere forum daar zijn dus die foto's te zien met die vaas, sjollieeeeeeeeeeeee

Jarie

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: juli 23, 2006, 09:17:10 am »
 aaaaaa ik heb het door hoor, onze Jarie heeft een zwak voor kersen, yeah! en laat ik nou toevallig kersen hebben gekocht :thumsup:nu net op klaarlichte dag mocht ik van meneer met mijn hand in de kooi een kersje geven, zonder te beven blazen en-of springen :P.Kan een mens toch snel tevreden zijn he met zo,n klein succesje.Nou oppassen dat we  m niet doodvoeren met kersen, dat is ook niet de bedoeling.......Mar

Cosch

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: juli 23, 2006, 11:48:54 am »
Jaaa wat goed he!  :thumsup:

Blij zijn met elke verbetering. Dat helpt weer als je wat terugvallen hebt!   :thumsup:

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #49 Gepost op: juli 23, 2006, 19:17:09 pm »
;D
Uiteraard mag je Coco vasthouden. Kaya doe maar niet. Tenzij je het echt zelf wil natuurlijk. Ik zou het echt heel erg vervelend vinden als hij je zou bijten!

Ahh Corina,kaya bijt toch niet echt he ;).

Gr Kees.

Cosch

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: juli 23, 2006, 19:24:22 pm »
Hahaha! Als tie bijt, dan kan het wel heel hard zijn.

Oohhhh echt ik kon het niet aanzien, toen jij hem liet opstappen!  :)
Maar idd je had geen wonden! Toch?  :CENS  ;D

Gr Corina

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #51 Gepost op: juli 23, 2006, 19:37:29 pm »
Hahaha! Als tie bijt, dan kan het wel heel hard zijn.

Oohhhh echt ik kon het niet aanzien, toen jij hem liet opstappen!  :)
Maar idd je had geen wonden! Toch?  :CENS  ;D

Gr Corina

Ik vond hem een beetje onzeker,maar mooi en lief , je zag ik liet hem ook opstappen toen hij eigenlijk niet wilde,inprincipe zit er geen kwaad in.

Gr Kees.

Cosch

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: juli 23, 2006, 20:02:19 pm »
Nee het is idd bijten uit onzekerheid. + dat hij weet dat dat kan helpen om zijn zin te krijgen.
Maar hij begint langzaam door te krijgen dat dat in zijn huidige leventje niet meer zo werkt!  :)