Auteur Topic: schokkende reacties van kweker  (gelezen 13001 keer)

micheline

• Gast
schokkende reacties van kweker
« Gepost op: augustus 15, 2006, 11:39:33 am »
toen ik gisteren aan het internetten was stuitte ik met plezier op een Belgische site van een kweker. Het zag er een heel degelijke site uit. Indien je info wou over een bepaalde vogelsoort kon je mailen. Uit pure nieuwsgierigheid mailde ik om info over de Timney en Catharina's.

Vandaag opende ik nieuwsgierig zijn antwoord en stond aan de grond genageld.
Ik citeer :

De timney is de slechtste vogel die er bestaat. Vals en onbetrouwbaar. Als de vingers van je kind je dierbaar zijn .. 

Ik vraag aan jullie wat denken jullie hierover ? Is dit dan het grote verschil tussen een timney en een grijze roodstaart ?  :o

Mijn timney bijt inderdaad naar mijn dochter. Maar zou een grijze roodstaart dat dan zeker niet doen ?

Jullie begrijpen wel dat ik van mijn stuk ben he.

Cosch

• Gast
Re: schokkende reacties van kweker
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2006, 11:44:52 am »
 ;D  ;D
Nou ja zeg! Die man noemt zich een kweker???
Niks van aantrekken hoor, dat is grote onzin.

Net als andere papegaaien moet een timneh ook opgevoed worden. Papegaaien kunnen nu eenmaal bijten als ze iets niet willen of boos zijn, of het een timneh, congo, edel of kaketoe is.

Gr Corina

Igor

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 15, 2006, 11:46:27 am »
cheesy3 ;D cheesy2
Ik heb niet veel ervaring met Timney's, maar dit heb ik nog nooit gehoord. Ik zou mijn vingers dan ook al kwijt moeten zijn tongue2
Was het toevallig de site van de beruchte clown?

micheline

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 15, 2006, 11:48:25 am »
ja daar was ook iets over te lezen. Kennen jullie die dan ? Is hij dan zo berucht ?

giggles

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 15, 2006, 11:49:20 am »
Hahaha, ik heb een congo en als deze nukkig is dan geeft zij dit ook aan en dan moet je haar gewoon met rust laten.
Voor de rest is het gewoon een stukje opvoeding. Waarschijnlijk gaat die kwekers dan gewoon verkeerd met zijn vogels om of zo...
Ik heb ook Timneh's gezien die ik gewoon kon aaien hoor en ik niet alleen, maar iedereen die er langs liep.

Igor

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 15, 2006, 11:55:14 am »
Ja, die is heel berucht!
Koop daar geen vogel!!!!!
Hij is onbetrouwbaar en heeft minimaal 1 keer test-papieren vervalst (bewezen doordat de dierenarts die op de papieren stond van niets wist!)

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #6 Gepost op: augustus 15, 2006, 11:56:15 am »
 cheesy2

Argo

micheline

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 15, 2006, 12:02:50 pm »
ja argo, zal er zeker niets kopen hoor,

"zijn er nog belgen in de (kwekers)zaal ?"    :)  :)

hebben wij er ook es een zeg  :CENS

Wickingh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2006, 12:21:35 pm »

micheline

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 15, 2006, 12:42:34 pm »
van het soort dat je doet huilen    :cry:

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #10 Gepost op: augustus 15, 2006, 13:10:32 pm »
Het is een clown maar er om lachen kan ik niet.
Was ook stom verbaast dat zijn bordje als sponsor aan 1 van de kooien van het NOP hangt.
Als je maar alles wat kan vliegen handtam maakt, komen er vanzelf veel vogels daar terecht.
Kan hij daar ook nog is komen kijken naar zijn eigen verkochte vogels  cheesy3 cheesy2

Henk

Tommy

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 15, 2006, 14:14:04 pm »
Die clown weer :angry: Pfff die vent is gek en niet te vertrouwen. Koop daar nooooit een vogel! Ik ken iemand van een ander forum die daar een BBtje heeft gekocht ...zogenaamd getest op ziektes en daar heeft ze ook dik voor betaald. Toen ze de DA belde :help: bleek echter dat Clown Argo zelf met zn printertje bezig was geweest en een zelfbedacht certificaat heeft geknutseld :o DA had de vogel nml nooooit gezien of getest.

En over timnehs weet deze roodneus ook helemaal niks >:D Ga maar eens op wat engelstalige sites lezen...verhalen van kwekers die zowel de congo als de timneh kweken en verkopen ;) Je zou bijna denken dat hij zo'n dikke neus heeft omdat iemand hem terecht voor zn kop ramde
 tongue2

micheline

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 15, 2006, 14:27:49 pm »
maar stel je voor hoe ik verschoten ben. Je verwacht wat algemene informatie, maar nee hoor, in plaats daarvan schreef hij gewoon in koeien van letters dat timneys de slechtste vogels van de wereld zijn. Verder niets. Gelukkig is hij bekend maar ik denk toch dat er zich nog heel veel mensen aan hem zullen laten vangen, zijn website ziet er professioneel uit. Arme arme vogels ! Argo zou beter zijn snavel houden.

Cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 15, 2006, 14:35:31 pm »
Wat is de website van die man. Ik word wel heel nieuwsgierig!

Sanco

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 15, 2006, 14:40:19 pm »
Wat is de website van die man. Ik word wel heel nieuwsgierig!

Ik ook ja! Ik ga hem ook mailen en vragen stellen over de Timney! Ik snap niet dat je niet hebt gezegd dat je thuis een schat van een Timney hebt Micheline!  ???