Auteur Topic: lorreco  (gelezen 32810 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: lorreco
« Reactie #45 Gepost op: januari 20, 2007, 23:10:09 pm »
oohh wat erg,ik vind dit heel droevig voor die man

maar hoe in godsnaam kan het dan toch nog gebeuren,kunnen mensen met besmette vogels(al dan niet wetenden) het virus in de winkel brengen ?? dat vroeg ik me nu af

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #46 Gepost op: januari 20, 2007, 23:12:28 pm »
Tja een ongeluk zit in een heel klein hoekje

Wat sneu en triest is dit allemaal  :cry:

Cosch

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: januari 20, 2007, 23:15:13 pm »
Wat ik begrepen heb, denken ze dat idd een bezoeker het virus heeft binnen gebracht!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #48 Gepost op: januari 20, 2007, 23:19:05 pm »
Jaaa lekker makkelijk

Cosch

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: januari 20, 2007, 23:21:59 pm »
Ja een beetje wel. Ze kunnen de schuld ook bij zichzelf zoeken doordat ze de bezoekers toelaten! Maar ja. Ik weet et niet!

Wat ik heb begrepen bij bijv Happybird, is dat er niet zomaar iemand in de ruimte van de vogels komt! Dat lijkt me veiliger!  ???

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #50 Gepost op: januari 20, 2007, 23:23:18 pm »
Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen ja

Wickingh

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: januari 20, 2007, 23:41:58 pm »
Wat ik begrepen heb, denken ze dat idd een bezoeker het virus heeft binnen gebracht!

Ze denken??
Bert heeft niets van dit alles gezegd.
De bron is (nog)onbekend, het virus dat Pbfd veroorzaakt is niet altijd actief in een vogel, maar kan wel aanwezig zijn. Dus ondanks de test kan het zijn dat op het moment van testen het virus niet aantoonbaar is.
Wel is hij bedreigd door mensen die concurrentie zijn van hem, om zijn vogels te besmetten.
Maar zolang er geen definitieve bron van besmetting bekend is, is elke poging tot verklaring slechts gissen.

Hoe leuk is het voor iemand die een vogel wil kopen om deze alleen via foto's te kunnen zien??
Een 100 % zekerheid kan nooit gegeven worden zolang er mensen of vogels van buiten een gesloten bestand met je vogels in aanraking komen.
Ik weet wel dat Bert alle mogelijke moeite doet en zal doen om iedere gedupeerde aan alle kanten tegemoet te komen. ...........
en dat is bij andere commerciele instellingen wel anders, ook vertelt hij eerlijk wat er aan de hand is zonder aan zichzelf te denken.
Ik kan niet anders zeggen dan hulde voor zijn opstelling en dan vind ik opmerkingen als ""lekker makkelijk gezegd"" , beneden alle pijl,

mvg Frank

Wickingh

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: januari 20, 2007, 23:43:05 pm »
uh peil

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #53 Gepost op: januari 20, 2007, 23:57:38 pm »
"als" er gewezen wordt naar een bezoeker,dus ik zeg "als" vind ik dat lekker makkelijk ja.
En ik bewéér toch niet dat het gezegd is  ???

Wanneer mijn vogel ziek wordt steek ik eerst de hand in eigen boezem tot alles is uitgezocht.

Wickingh

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: januari 21, 2007, 00:08:47 am »
"als" er gewezen wordt naar een bezoeker,dus ik zeg "als" vind ik dat lekker makkelijk ja.
En ik bewéér toch niet dat het gezegd is  ???

Wanneer mijn vogel ziek wordt steek ik eerst de hand in eigen boezem tot alles is uitgezocht.

Hallo,

Helaas worden er op grond van berichten van 3den die dat ook weer van 3den hebben ,gereageerd met een negatief toontje en dat vind ik niet correct.
Als Bert zelf zulke uitspraken doet dan kan je hem er persoonlijk op aanvallen ""be my guest"", maar op deze manier vind ik het geen eerlijke discussie.
Op dit moment worden er trouwens meer handen in eigen boezems gestoken dan jij er hebt  :) ,

mvg Frank

Caiolinda

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: januari 21, 2007, 09:29:25 am »
Ik vindt dat hij het heel goed afhandeld.

Je hebt er 1 (zal de naam niet noemen hoeft ook niet) maar die zou ze gewoon verkopen pbfd of niet.

Maar het is toch wel erg triest als je 15 vogels moet Euthaniseren daar doe je het toch niet voor om ze zo jong al te verliezen.

qliqi

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: januari 21, 2007, 10:51:34 am »
heel, heel erg triest. Ik wens Lorre & Co veel sterkte.....  :cry:

Maar begreep ik nou dat de winkel NIET dicht gaat? Hoe moet dat dan met alle klanten die vogels hebben en zo ongewild het virus mee naar huis kunnen nemen?

Cosch

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: januari 21, 2007, 11:00:26 am »
Ik zeg: Ik heb begrepen dat..... Ik zeg helemaal niet dat het waar is!
Tenminste dat lees ik niet!  ???

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #58 Gepost op: januari 21, 2007, 11:17:37 am »
Dat van die klant dat die vermoedelijk de oorzaak is wordt idd gezegd door derden.

Ik vind het heel erg voor Lorre & Co / Bert dat dit hun/hem overkomt. Het gaat er nu om hoe het probleem wordt opgelost. Ondanks dat de oplossing heel erg is, doet Bert het heel netjes.

Hij heeft zijn bedrijf in quarantaine gezet en heeft de (verdachte) vogels laten inslapen. Tot nader order is zijn verkoop gestopt en heeft hij de betrokken klanten persoonlijk op de hoogte gebracht van dit vreselijke nieuws. Dit laatste zal niet makkelijk geweest zijn. Ik zou er ook niet aan moeten denken om een vogel te moeten laten inslapen en al helemaal niet als je die vanaf week 5 ofzo met de hand gevoerd hebt. Je hebt dan een enorme band met zo'n beestje. Dan komt er nog eens bij dat het er niet 1 was die hij heeft moeten laten inslapen.  :(

Heel veel sterkte toegewenst voor Bert de komende tijd en laten we hopen dat over een tijdje Lorre & Co verlost is van het virus.

Wickingh

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: januari 21, 2007, 12:27:30 pm »
Dat van die klant dat die vermoedelijk de oorzaak is wordt idd gezegd door derden.

Ik vind het heel erg voor Lorre & Co / Bert dat dit hun/hem overkomt. Het gaat er nu om hoe het probleem wordt opgelost. Ondanks dat de oplossing heel erg is, doet Bert het heel netjes.

Hij heeft zijn bedrijf in quarantaine gezet en heeft de (verdachte) vogels laten inslapen. Tot nader order is zijn verkoop gestopt en heeft hij de betrokken klanten persoonlijk op de hoogte gebracht van dit vreselijke nieuws. Dit laatste zal niet makkelijk geweest zijn. Ik zou er ook niet aan moeten denken om een vogel te moeten laten inslapen en al helemaal niet als je die vanaf week 5 ofzo met de hand gevoerd hebt. Je hebt dan een enorme band met zo'n beestje. Dan komt er nog eens bij dat het er niet 1 was die hij heeft moeten laten inslapen.  :(

Heel veel sterkte toegewenst voor Bert de komende tijd en laten we hopen dat over een tijdje Lorre & Co verlost is van het virus.

Precies!!!

Het verspreiden van verkeerde geruchten kan dodelijk zijn voor iemand die uit liefde voor papegaaien werkt en er zijn brood van heeft gemaakt.
Ik wil zeker niet roomser zijn dan de paus , ook ik heb me hier wel eens aan schuldig gemaakt, ben daar niet trots op. Maar als ik daar op gewezen word, kan ik dat wel accepteren.

Laten we dan ook met zijn allen voorzichtig zijn met wat we lezen , om dat zonder te checken dat te verspreiden.
Let wel veel mensen lezen iets en nemen dat gelijk voor waar aan, terwijl de waarheid wel eens heel anders kan zijn,

mvg Frank

Ps de winkel is feitelijk een internetwinkel, het hele pand is ook onderzocht op PBFD-sporen(negatief) tevens staan in elke ruimte de ionisatoren (of hoe die dingen ook heten) op volle kracht te draaien om eventuele ziekte kiemen te vernietigen. Er zijn dan ook geen vogels in de winkel aanwezig.
De controle op sporen zal geduurende 3 maanden regelmatig uitgevoerd worden.
Bert neemt in deze geen halve maatregelen.