Auteur Topic: lorreco  (gelezen 32795 keer)

Eefjuh

• Gast
Re: lorreco
« Reactie #90 Gepost op: februari 19, 2007, 03:06:46 am »
Spammer!  :)

Ik vind het echt een petje af voor Bert, dat heb ik hem wel laten weten op het forum en via email.

Het is kut, en iedereen kan m gaan afzeiken, maar de manier waarop hij het heeft opgelost zegt meer dan zat! Het is een kweker en handelaar (en niet in negatieve zin) die geeft om zijn beesten en om zijn klanten!!!!!

Sandra

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: februari 19, 2007, 16:29:31 pm »
Iedereen maakt fouten..niemand is perfect..dat dit is gebeurd is een groot drama

Maar door zijn regels te verscherpen zal hij er alles aan doen om het te voorkomen in de toekomst...

Petje af voor Bert!!  :good:

giggles

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: februari 19, 2007, 18:38:20 pm »

chantal

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: april 06, 2007, 21:20:51 pm »
Ik heb even een vraagje. Ik ben van plan morgen naar Lorreco te gaan. Dit is voor ons niet echt naast de deur en nu is mijn vraag is het de moeite waard om er een uitstapje van te maken. Ik hoor het graag.

giggles

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: april 07, 2007, 03:52:16 am »
Dag Chantal,

het hangt er helemaal vanaf wat je zoekt...
Wil je een informatief gesprek met iemand die veel over vogels weet zeg ik ja, moet je doen
Wil je leuke speeltjes kopen voor je gaaitjes, zeg ik ja moet je doen.
Wil je gaaitjes kijken en knuffelen, zeg ik nee. Sinds de PBFD uitbraak is geweest, is dit tot paal en perken gesteld.

In mijn ogen is een bezoek aan Lorre en co altijd de moeite waard, maar als het erg druk is kan ik je geen garantie geven dat Bert veel tijd voor je heeft.
Maar in mijn ogen is Lorre en co toch 1 van de betere papegaaien speciaalzaken, waar je toch zeker 1 keer geweest moet zijn, om je eigen oordeel te kunnen vellen over deze, in mijn ogen, goeie tent.

Groeten Jarno

Aestiva

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: juli 24, 2007, 16:17:45 pm »
Schijnt volgens velen een zeer goede papegaaienzaak te zijn met vaste kwekers. De prijs is er helaas wel naar..

Een Timney kost daar al 750 euro en een Congo 850 euro!

giggles

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: juli 25, 2007, 00:01:18 am »
Prijzen van papegaaien stijgen momenteel overal.
Bij Lorre en co weet je zeker dat de vogels goed getest worden en dat de kuikens bij gezonde koppels wegkomen...
en mocht er op wat voor reden dan ook toch iets mis zijn met je vogel dan zullen ze daar, mits je je aan de voorwaardes houdt natuurlijk, nooit moeilijk doen.

Aestiva

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: juli 25, 2007, 09:41:45 am »
Prijzen van papegaaien stijgen momenteel overal.
Bij Lorre en co weet je zeker dat de vogels goed getest worden en dat de kuikens bij gezonde koppels wegkomen...
en mocht er op wat voor reden dan ook toch iets mis zijn met je vogel dan zullen ze daar, mits je je aan de voorwaardes houdt natuurlijk, nooit moeilijk doen.

Dat weet je nooit zeker, want onlangs waren daar veel papegaaien gestorven door pbfd!!!

Maar iig. Als ik ooit mijn Harlekijn zou kopen, zou ik Loreco zeker overwegen.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #98 Gepost op: juli 25, 2007, 10:48:54 am »
Wil jij een harlekijn Ash ?

Dorian

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: juli 25, 2007, 12:13:30 pm »
Aestiva, na die pbfd besmetting, kun je er van op aan dat alles nog neter beschermd wordt en nog beter getest.

Wij hebben daar nu een kuiken zitten en we mogen er niet bij. Alleen zij komen erbij, met een labjas die nergens anders voor gebruikt wordt.

giggles

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: juli 25, 2007, 15:27:33 pm »
Na de besmetting heb ik met Bert gesproken en die heeft toen verteld wat hij allemaal verbeterd heeft, om dit te kunnen voorkomen. Volgens mij heb ik dat bericht hier ook al een keer ergens neergezet in dit topic...

even gezocht en tadaaaa... hier een quote van mezelf  ::)

Wat me gelijk opviel was de giga stilte die er nu was... Zonder alle gaaien in de winkel is het een stuk rustiger geworden  :(
We hebben even met Bert en Madelon gepraat over wat ze allemaal verandert hebben en dat is nog niet wat zeg...

Ze hebben de babykamer helemaal geïsoleerd. Dit houdt in dat zolang de vogels in de couveusekamer zitten, komen ze daar ook niet uit.
De toekomstige eigenaren mogen dus ook niet bij "hun" vogel komen, om er even mee te kroelen. Wel kunnen ze de vogels bekijken door het glas heen.
Als de medewerkers van Lorre en co de kamer ingaan, dan moeten ze een stofjas aan en handschoenen. Dit ivm met eventuele kans op kruisbesmetting.
Bij elke couveuse hoort een aparte papspuit en deze wordt elke dag gedesinfecteerd.
Elke aparte ruimte heeft zijn eigen wastafel met aparte aansluiting en elke kamer wordt dmv luchtfilters schoon gehouden.

Verder zijn de huisregels verandert. Er komen geen logeergaaien meer en ook mogen mensen niet meer hun gaai meenemen naar de winkel.
Bert durft het wel aan om straks zijn eigen ara's in de winkel te zetten, maar die mogen niet door bezoekers geaait of aangeraakt worden.

De vogels die bij Lorre en Co binnenkomen, worden op alle ziektes getest, voor ze de winkel in mogen en voor de eigenaar de vogel op komt halen prikt Bert de vogel nog een keer waar de eigenaar bij is en vraagt deze om het bloed zelf mee te nemen en nog een keer te laten testen op ziektes. Na 2 weken verlangt Lorre en Co nog van de eigenaren om een gezondheidsverklaring te tekenen.

Verder heeft Lorre en co iedereen die kort geleden bij hun een vogel heeft gekocht, opgebelt om te vertellen over de situatie en geadviseerd om hun vogel opnieuw te laten testen, op hun kosten.

Verder heeft hij dierenartsen en hoogleraren om advies gevraagd en hun de winkel laten doorlopen om te vragen wat ze nog meer konden doen.
Ik vind dat het altijd makkelijk is om te zeggen dat je goed bent als het goed gaat, maar of dat echt zo is, blijkt vaak pas als er iets ergs gebeurt.
Bert en Madelon hebben laten zien hoe het hoort en moet en ik hoop dat vele kwekers en verkopers hier een voorbeeld aan nemen.

Aestiva

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: juli 30, 2007, 08:15:02 am »
Wil jij een harlekijn Ash ?

Al jaren ;)

Dat is toch al bekend?

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #102 Gepost op: oktober 13, 2010, 20:01:25 pm »
Zelfde kennisje als in een ander topic had ook Lorre en co gebeld.
En die adviseerde een ducorps kaketoe  ???
Ws doordat steeds bekender wordt dat een kaketoe toch niet
echt een huisdier is, vooral als je er niet genoeg tijd aan geeft,
gaan ze wat minder over de toonbank en adviseren de meest
goed bekend staande verkopers deze vogels, jammer  :(

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #103 Gepost op: oktober 13, 2010, 20:39:09 pm »
Zo kun je het zien Antonia. Maar je bent niet bij hun gesprek geweest. Misschien zijn er tijdens het gesprek wel indicaties geweest waardoor Sjaak of Bert dachten aan een kaketoe.

Ik kan me niet voorstellen dat deze winkels een kaketoe proberen te verkopen aan klanten die deze niet aan zouden kunnen.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #104 Gepost op: oktober 13, 2010, 20:49:14 pm »
Ik was er niet bij idd, maar als je zegt dat je twee jonge kinderen hebt,
lijkt het me toch duidelijk genoeg en weet je dat iemand niet voldoende
tijd heeft voor een kaketoe.
En je zoekt vogel die rustiger is dan een maracana, dan is dat ook geen kaketoe  :)