Ik viel je niet aan hoor.......ook ik verkondig alleen wat ik zelf vind. En ik zal nooit een ander veroordelen omdat hij/zij het anders doet.
Ik voelde me ook niet aangevallen door jouw hoor, maar wel als er opeens gezegd wordt dat ik jullie aanval, want dat is absoluut niet zo.
Ik ben zelf erg kritisch naar onderzoeken toe. Ik lees liever een onderzoek wat over pellets in het algemeen is als een onderzoek naar pellets op merken omdat er teveel gesjoemeld wordt. Daarom heb ik ook de moeite genoemen voor jou om anderhalf uur te gaan zitten typen uit een boek waar een heel stuk in stond over pellets in het algemeen, die ik erg goed vond.
Ja, want zoals ik al zei is het probleem dat elk merk zijn voer gemaakt in samenwerking met dierenartsen (nouja, bij vogelvoer weet ik het zo niet, maar bij honden en kattenvoer staat dat op de verpakkingen etc.), volgens de beste methodes, met de beste ingrediënten, etc. etc.
En zelfs als het goed voer is hoeft dat niet te betekenen dat jouw dier het er goed op doet is ook mijn ervaring, maar het feit dat een dier het goed lijkt te doen op een bepaald voer of juist niet wil niet altijd zeggen dat dat voer, over het algemeen genomen, goed danwel slecht is.
En ja, mij is/wordt geleerd heel kritisch om te gaan met onderzoeken dus ik neem nou eenmaal niet gewoon maar wat aan

En zodra ik tijd heb ga ik even rustig zitten om dat stuk tekst van jouw t lezen :thumbsup:
Er zijn twee dingen die echt bewezen zijn:
* Zaadmengesel levert vitamine tekort op.
* in pellets zit alles wat ze nodig hebben.
En toch is dat dan ook weer een stelling die je niet zomaar kan aannemen omdat er tig verschillende zaadmengsels zijn (van enkel zonnebloempitten wat je niet eens mengsel kan noemen tot met vruchtjes etc. erin) en ook tig verschillende pellets. Ik heb ook al op andere forums rondgekeken en wat daar weer naar voren kwam (door sommigen werd benoemd in ieder geval) was dat sommige pellets net zo slecht/slechter waren nog dan zaadmengels. Volgens sommigen was Harrisons het enige goede. Natuurlijk heb je voorkeur en als je om je dier geeft en de gezondheid belangrijk vindt dan geef je hem/haar het voer waar jij helemaal (of in ieder geval zoveel mogelijk) achter staat, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat al het andere voer bagger is om het zo maar te zeggen. En nee, hier wordt niet gezegd dat Harrisons het enige goede is, maar zo zie je wel dat het niet echt nuttig is om gelijk maar wat aan te nemen van de eerste de beste die wat zegt.
Maarre... volgens mij geeft praktisch iedereen op het forum beide: pellets én zaad!
Ja en ik denk ook dat dat een hele goede combinatie is hoor en ik zal niemand aanvallen of wat dan ook als je alleen pellets geeft of alleen zaad of wat dan ook. Maar dit topic was toch geopend omdat er op de verpakking van Harrisons wordt afgeraden om ander voer bij te geven, zelfs geen fruit, omdat het zo helemaal compleet is en met andere dingen erbij alleen maar uit balans kan raken? En ja, ik zie wel redenen om niet alleen maar pellets te geven, maar dat mag dus iedereen voor zichzelf weten wat mij betreft