Kaya heeft zelf last van zijn lange nagels, hij blijft in onze kleding haken en zit er ook steeds aan te knabbelen, het is niet wat ik de eerste dagen dacht onzekerheid. Ze zijn ook echt lang en prikken door de kleding heen, mijn arm zit vol met kleine rode puntjes van zijn nagels. Nu had "de schoolmeester" het over een dierenarts hier in de buurt die zelf ook een opvanggaai had al enkele jaren en zij had hem ook geholpen in het begin met wieken endergelijke. Deze arts werkt ook in de praktijk in mijn dorp, en aangezien Hedwig voorlopig de deuren nog dicht heeft heb ik vandaag naar de praktijk gebeld wanneer deze arts aanwezig is in ons dorp. As maandag kan ik terecht, ik ga eigenlijk alleen voor het bijwerken van de nagels en zal wel zien in hoevere ze nog tips aanwijzingen endergelijke heeft. Op zich hebben we een enorm goede dierenartsenpraktijk hier die ook veel advies en nazorg geven ook hebben ze Harrison op hun plank staan. Het is alleen dat er geen geschoolde vogelarts werkt. Ik heb in ieder geval aangegeven dat ik niet wil dat Kaya onder narcose wordt gebracht, de assistente wist eigenlijk ook met zekerheid te zeggen dat deze arts dat nooit deed. Wish me luck, als ik er geen vertrouwen in heb ga ik zonder nagels geknipt te hebben gewoon naar huis, maar ik denk dat deze arts door eigen ervaring me hierin wel kan helpen. Verder het echte onderzoek en het chippen laat ik toch over enkele weekjes bij Hedwig doen.
Verder heeft Kaya lekker veel gespeeld op de grond in huis lekker veel opstap oefeningetjes gedaan en meneertje weet zijn favoriete plek (helaas) wel te vinden; De schouder, daar wordt hij dus ook onmiddelijk weg gehaald. Verder hebben we vandaag enkele stappen buiten huis gewaagd, hij vondt het eng maar ook spannend, terwijl ik inwendig steeds dacht: "hou je vleugels tegen je lijf" ik heb geen idee wat er gebeurt als hij gaat vliegen, waarschijnlijk stort hij weer neer net als zijn eerste poging toen hij nog niet gewiekt was, maar toch zomaar naar buiten lopen met een vogel het is wennen hoor zeker met zo'n moppie die je voor geen goud meer wil missen.
De nutribird wordt steeds opgegeten als ik het maar zacht laat worden met manderijnen of sinaasappelsap, de droge brokje worden sporadisch wel eens gepakt, hoe zal ik het nu gaan aanpakken? Als ik het meng onder het zaad laat hij het liggen en eet hij er rond om heen. Als ik een heel bakje pellets week maak met sap dan krijgt hij volgens mij te veel vocht binnen. Jullie een idee?