Auteur Topic: En dan heb je een gaai...  (gelezen 42745 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: En dan heb je een gaai...
« Reactie #135 Gepost op: oktober 12, 2006, 16:02:09 pm »
wat het zicht van die prijzen toch allemaal doet hé  ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #136 Gepost op: oktober 12, 2006, 16:03:05 pm »
En vaak ook veel goedkoper!

Ik heb er nog 1 gevonden die zoiets dergelijks maakt ik heb alleen geen zeskant ontdekt op zijn site; http://www.benboers.nl/dierenve.htm

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #137 Gepost op: oktober 12, 2006, 16:06:51 pm »
wat het zicht van die prijzen toch allemaal doet hé  ;)

Tja dat heb ik ook met het kopen van een nieuwe kooi voor Kaya, ik wilde het niet te bont maken bang dat mijn man het belachelijk zou vinden, ik had bij dierenvilla er dus 1 uitgezocht van 159,00 en toen zei mijn man tja die is niet veel groter dan dat Kaya nu heeft, nee maar een grotere kost minimaal 30 euro meer, daarop zijn mijn man dus; geef hem dan voor die 3 tientjes wat meer ruimte. Die man van mij blijft me verbazen!  :thumsup:
Volgende week gaan wij bij dierenvilla kijken voor een kooi...dus onze portomonee blijft slinken door Kaya  :)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #138 Gepost op: oktober 12, 2006, 16:08:54 pm »
Volgende week gaan wij bij dierenvilla kijken voor een kooi...dus onze portomonee blijft slinken door Kaya  :)

maar je krijgt er oozooo veel liefde voor terug ,van de gaai en van je man

Jarie

• Gast
« Reactie #139 Gepost op: oktober 12, 2006, 16:10:07 pm »
kijk op marktplaats ofzo,daar heb ik Jarie zijn kooi ook te pakken gekregen!
Kwestie van goed schoonmaken als je wat vind!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #140 Gepost op: oktober 12, 2006, 16:15:33 pm »
kijk op marktplaats ofzo,daar heb ik Jarie zijn kooi ook te pakken gekregen!
Kwestie van goed schoonmaken als je wat vind!

Ja heb ik ook gekeken maar vaak vragen ze nog zoveel dat ik voor een paar tientjes meer een spikslinter nieuwe kan krijgen, en daarbij is het vaak ongeloofelijk ver weg. In limburg wordt volgens mij nog niet veel gebruik gemaakt van marktplaats endergelijke. Laat staan paegaaien houden ik ken er niet veel, alhoewel nu ik een gaai heb hoor ik steeds meer om me heen van o, die hebben er ook 1 en daar enz.
Maar ik hoor meer verhalen over probleem vogels dan wat anders, je krijgt ook steeds te horen van o, ja die van jou is binnen een jaar ook kaal en gaat ook schreeuwen...daar wordt je dan zo moe van.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #141 Gepost op: oktober 12, 2006, 17:37:47 pm »
misschien is dit hier wat voor je

http://www.vogel-online.nl/forum/index.php?topic=166.0

ppff wrm lukt me dat toch niet gewoon

Edit Cosch: Link goed gezet. Vivke, je vergeet de = achter url ;)
« Laatst bewerkt op: oktober 12, 2006, 22:18:41 pm door vivke »

Jarie

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: oktober 12, 2006, 21:21:10 pm »
Nou die eerste kooi/voliere en dan met zo,n rond dakje erop :hart:

dat zou ik wel heeeeeeeeeeeel grappig vinden er staan alleen geen prijzen bij..............Birdman!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!wat kost die eerste?

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #143 Gepost op: oktober 12, 2006, 23:32:38 pm »
Stuur hem maar een PBtje hij is volgens mij in verhouding niet duur.

cheesy3 Terwijl ik hier zit roept Kaya (die nu net in de kooi zit en naar de kamer is terug getjoekt) hallo? hallo? waar zijn je?  cheesy2
Wat een scheetje is het toch, hij zit zo te horen rond te klimmen in zijn kooi, hij heeft vandaag meer buiten de kooi dan in de kooi gezeten, hij is me echt aan het zoeken en roept nu nog steeds op een rustig zacht stemmetje: Hallo  :hart:

Jarie

• Gast
« Reactie #144 Gepost op: oktober 13, 2006, 09:03:30 am »
je word echt verliefd he,op die grijze rakkers :hart: cheesy3

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #145 Gepost op: oktober 13, 2006, 22:29:52 pm »
Kaya heeft zelf last van zijn lange nagels, hij blijft in onze kleding haken en zit er ook steeds aan te knabbelen, het is niet wat ik de eerste dagen dacht onzekerheid. Ze zijn ook echt lang en prikken door de kleding heen, mijn arm zit vol met kleine rode puntjes van zijn nagels. Nu had "de schoolmeester" het over een dierenarts hier in de buurt die zelf ook een opvanggaai had al enkele jaren en zij had hem ook geholpen in het begin met wieken endergelijke. Deze arts werkt ook in de praktijk in mijn dorp, en aangezien Hedwig voorlopig de deuren nog dicht heeft heb ik vandaag naar de praktijk gebeld wanneer deze arts aanwezig is in ons dorp. As maandag kan ik terecht, ik ga eigenlijk alleen voor het bijwerken van de nagels en zal wel zien in hoevere ze nog tips aanwijzingen endergelijke heeft. Op zich hebben we een enorm goede dierenartsenpraktijk hier die ook veel advies en nazorg geven ook hebben ze Harrison op hun plank staan. Het is alleen dat er geen geschoolde vogelarts werkt. Ik heb in ieder geval aangegeven dat ik niet wil dat Kaya onder narcose wordt gebracht, de assistente wist eigenlijk ook met zekerheid te zeggen dat deze arts dat nooit deed. Wish me luck, als ik er geen vertrouwen in heb ga ik zonder nagels geknipt te hebben gewoon naar huis, maar ik denk dat deze arts door eigen ervaring me hierin wel kan helpen. Verder het echte onderzoek en het chippen laat ik toch over enkele weekjes bij Hedwig doen.

Verder heeft Kaya lekker veel gespeeld op de grond in huis lekker veel opstap oefeningetjes gedaan en meneertje weet zijn favoriete plek (helaas) wel te vinden; De schouder, daar wordt hij dus ook onmiddelijk weg gehaald. Verder hebben we vandaag enkele stappen buiten huis gewaagd, hij vondt het eng maar ook spannend, terwijl ik inwendig steeds dacht: "hou je vleugels tegen je lijf" ik heb geen idee wat er gebeurt als hij gaat vliegen, waarschijnlijk stort hij weer neer net als zijn eerste poging toen hij nog niet gewiekt was, maar toch zomaar naar buiten lopen met een vogel het is wennen hoor zeker met zo'n moppie die je voor geen goud meer wil missen.

De nutribird wordt steeds opgegeten als ik het maar zacht laat worden met manderijnen of sinaasappelsap, de droge brokje worden sporadisch wel eens gepakt, hoe zal ik het nu gaan aanpakken? Als ik het meng onder het zaad laat hij het liggen en eet hij er rond om heen. Als ik een heel bakje pellets week maak met sap dan krijgt hij volgens mij te veel vocht binnen. Jullie een idee?
« Laatst bewerkt op: oktober 13, 2006, 22:47:24 pm door Dianne »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #146 Gepost op: oktober 13, 2006, 22:44:43 pm »
Ja hoor! Gewoon een keer alleen de droge brokjes in de bak doen en de hele dag daar laten, zonder andere dingen en ook zonder zaad!! Wedden dat ie eind van de dag gaat eten? :)

Cosch

• Gast
« Reactie #147 Gepost op: oktober 14, 2006, 00:34:32 am »
Ohh ik zou hem nog niet mee naar buiten nemen als je nog niet weet hoe ver hij nog kan komen, binnen.

Dus zet hem eerst es op de grond om te kijken of hij nog omhoog kan vliegen. Als dat namelijk kan is het niet veilig om hem mee naar buiten te nemen.
Misschien is Kaya wel sterk in de vleugels en heeft de meester niet kort genoeg geknipt!  :CENS

Altijd eerst testen.

Sucecs met de Dierenarts. Is wel net zo fijn als de nagels kort zijn!  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #148 Gepost op: oktober 14, 2006, 00:59:55 am »
Ik heb hem al meerdere keren op de grond gehad vandaag en af en toe lijkt het of hij wil gaan vliegen maar hij durft denk ik niet meer. Maar inderdaad even wachten tot we het zeker weten is dan wel zo verstandig.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #149 Gepost op: oktober 14, 2006, 16:55:08 pm »
Oke de ultieme test: de bel hangt weer in de kooi want die vindt hij toch wel erg leuk! Maar nu dan wel achter in de kooi...effe testen hoe hij zich naar ons toe gaat gedragen als hij straks weer in de kooi zit...  :)