Tuurlijk veroorzaakt een grotere gaai grotere wonden, dat is het lastige hieraan.
Je zegt namelijk zelf al dat hij met een een doekje erom niet bijt, je houding dus.
Je bent hem nog niet de baas.
Als het een aga was, waar iemand net mee zou beginnen zou ik zeggen, laat het koppie kroelen enzo nog even doen zolang hij je de baas is.
Begin met 1 ding tegelijk, leer hem bijv. eerst altijd normaal op te stappen zonder te bijten, of op je hand te zitten zonder te bijten en werk meteen aan je houding.
Jij moet ervoor gaan zorgen dat je gaat uitstralen dat jij de baas bent en volgens mij kun je dat alleen doen door veel te oefenen met hem
Dus leer 1 ding tegelijk aan, want als je alles door elkaar doet zie je door de bomen het bos ook niet meer en dan bijt hij wel en dan niet....als je hem 100 keer laat opstappen en dat gaat niet goed, blijven oefenen en altijd op dezelfde manier 'straf' geven, gaat het wel goed, is dat mooi voor jouw zelfvertrouwen en kun je iets anders gaan proberen.
Ik weet niet op welke manier jij straft?
Ikzelf begin altijd met opstappen, want als ze daarna iets doen wat ik niet wil, laat ik ze wel eens 10 keer achter elkaar opstappen, na het negeren, alleen om te laten merken dat ik de baas ben.
Maar of dat bij zo'n gaai als Kaya werkt, die zijn toch vaak wat slimmer..... ??? en ik kan makkelijk praten met kleine bijtertjesÂ