Auteur Topic: Kiko bijt, nu Pipo ook en nu weet ik ook waarom.....  (gelezen 11584 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kiko bijt
« Reactie #15 Gepost op: oktober 04, 2006, 11:27:55 am »
Maar Kiko is wel redelijk tam (en dan versta ik onder tam, niet bang voor de mens niet bang voor handen want hij/zij komt er juist op af)  daarom dacht ik juist met Kiko wel in de kooi te beginnen. En dan bedoel ik eigenlijk puur en alleen het opstappen. Als ze in de kooi kan opstappen dan daarna er buiten..maar zeg het maar als ik het verkeerd zie. Bij parkietjes heb ik namelijk altijd juist in de kooi getemt en dat adviseer ik ook altijd, omdat je bij parkietjes juist moet vermijden ze te pakken met je hand. Zijn ze niet tam en laat je ze vliegen, zul je ze daarna  moeten pakken en grasparkieten verliezen op die manier hun vertrouwen in de mens. Daarom ben ik met Kiko ook de fout in gegaan omdat ik veel te erg dacht in de trant van een grasparkiet. Vangen werkt negarief. Maar bij aga's juist niet.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #16 Gepost op: oktober 04, 2006, 11:30:49 am »
:)
Misschien geen slecht plan. Maar om elke keer als ik Kaya pak, pleisters om mijn vinger(s) te doen!  :CENS
Ikhou het in gedachte!  ;D

Bijt jou Kaya nog steeds zo erg? Dat is bij mij ook het grootste euvel wat betreft aga's en gaaien, dat maakt mij onzeker de angst gebeten te worden! Bij Kaya trouwens niet zo erg meer omdat hij nog steeds niet gebeten heeft maar ik weet nog niet hoe ver ik met Kaya kan gaan, we gaan iedere dag een kleine stapje verder met dat te onderzoeken.
Maar kiko bijt dus echt door en dan let je in het vervolg wel op als je met dat beestje werkt.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #17 Gepost op: oktober 04, 2006, 11:33:14 am »
Hm het pakken in de kooi kan bij aga's echt geen kwaad hoor.

Als je de baas wilt worden over een agressieve aga moet je eerst naar neutraal terrein en zeker niet op het terrein van de agressieve aga blijven, dat win je niet.

In dit geval gaat het er niet om wat hij al wel kan, het gaat erom dat hij gaat leren luisteren naar je, dat als jij zegt 'op' of 'opstappen' dat hij dat gewoon doet, net als wanneer je 'zit'  tegen een hond zegt, dat hij gaat zitten en dat bijten er gewoon niet bij hoort.

oefen met opstappen, neem hem mee door het huis, praat lekker tegen hem, laat hem onderweg nog een paar keer opstappen, laat hem zien dat waar je ook heen gaat, dat jij de baas bent en dat dat prima is.

Wanneer hij buiten de kooi goed luistert enzo, probeer het dan in de kooi, je zal zien dat dat vaak meteen weer wat moeilijker word, want kom niet aan zijn huisje  :)

En hij heeft jou gewoon in de tang, simpel, jij stelt je terughoudend op naar hem omdat je bang bent dat hij bijt en wat doe die slimme, agressieve Kiko, die bijt om jou de baas te blijven.  ;)
« Laatst bewerkt op: oktober 04, 2006, 11:42:17 am door Janina »

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #18 Gepost op: oktober 04, 2006, 11:40:48 am »
Oke duidelijk Janina! Dan nu eerst eens gaan kijken wanneer de schaar er in kan worden gezet.

:offtopic: pffff effe off-tophic: de telefoon gaat nu net en Kaya roept heel hard; HALLO! Deed ie gisteren ook en toen dacht ik dat dat toeval was: niet dus  cheesy3

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #19 Gepost op: oktober 04, 2006, 11:43:14 am »
Ok, ik ben benieuwd!  :good:

;D

Cosch

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: oktober 04, 2006, 11:45:58 am »
Bijt jou Kaya nog steeds zo erg? Dat is bij mij ook het grootste euvel wat betreft aga's en gaaien, dat maakt mij onzeker de angst gebeten te worden!

Sorry dat ik nu jouw topic vervuil.
Ik kan Kaya niet vertrouwen. De ene keer bijt hij wel, de andere keer niet.
Laatst is het een 2 maanden goed gegaan zonder te bijten. Mn vertrouwen kwam terug. Was erg fijn. En vorige week, was het ineens weer zover. En dan moeten we weer opnieuw beginnen.

Kaya bijt zo hard dat ik hem bijna niet 'gewoon' kan laten bijten. Vandaar dat ik een stapje er tussen probeer te vinden.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #21 Gepost op: oktober 04, 2006, 11:47:20 am »
Probeer dan eens iets om je hand te doen, want dat je iedere keer opnieuw moet beginnen zal Kaya ook wel merken denk ik?

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #22 Gepost op: oktober 04, 2006, 11:58:49 am »
Sorry dat ik nu jouw topic vervuil.
Ik kan Kaya niet vertrouwen. De ene keer bijt hij wel, de andere keer niet.
Laatst is het een 2 maanden goed gegaan zonder te bijten. Mn vertrouwen kwam terug. Was erg fijn. En vorige week, was het ineens weer zover. En dan moeten we weer opnieuw beginnen.

Kaya bijt zo hard dat ik hem bijna niet 'gewoon' kan laten bijten. Vandaar dat ik een stapje er tussen probeer te vinden.

Ik vindt dit geen vervuiling van mijn tophic hoor! Het gaat niet perse over Kiko vindt ik maar over het bijten in het algemeen en zoveel te meer ervaringen zoveel te meer te leren vindt ik.

Cosch

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: oktober 04, 2006, 12:31:33 pm »
Nou ik kan hem op mn blote hand vervoeren naar plekken waar hij het leuk vind (aanrecht, computer) Terug doe ik voor de zekerheid een doekje om mijn hand. Doekje stelt niks voor, maar hij probeert het ook niet meer om te bijten. Dus dat helpt wel. (waarschijnlijk omdat ik dan vertrouwen heb)
Vorige week was ik koppiekrauw aan het geven en in eens hap. Maar het kan ook net zo goed zijn dat hij bijt als hij op mn hand zit of als hij op het opstaptouw zit. Of als ik net wat bij hem weg wil pakken. En de andere momenten kan het weer wel.
Dat is het lastige omdat het niet constant is. Hij bijt onverwachts. Net hoe zijn bui staat!

En ik weet dat hij voelt dat ik angst voor zijn bijten heb. Maar zoals ik al zei: hij bijt zo hard dat er echte wonden van komen. En dat is een keer niet erg. Maar niet elke week  :S

Dus als er iets is waarmee ik hem kan laten weten dat ook bijten in mijn 'blote' hand me ook niets doet, dan zou dat mooi zijn!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #24 Gepost op: oktober 04, 2006, 13:15:05 pm »
Tuurlijk veroorzaakt een grotere gaai grotere wonden, dat is het lastige hieraan.
Je zegt namelijk zelf al dat hij met een een doekje erom niet bijt, je houding dus.
Je bent hem nog niet de baas.

Als het een aga was, waar iemand net mee zou beginnen zou ik zeggen, laat het koppie kroelen enzo nog even doen zolang hij je de baas is.
Begin met 1 ding tegelijk, leer hem bijv. eerst altijd normaal op te stappen zonder te bijten, of op je hand te zitten zonder te bijten en werk meteen aan je houding.
Jij moet ervoor gaan zorgen dat je gaat uitstralen dat jij de baas bent en volgens mij kun je dat alleen doen door veel te oefenen met hem
Dus leer 1 ding tegelijk aan, want als je alles door elkaar doet zie je door de bomen het bos ook niet meer en dan bijt hij wel en dan niet....als je hem 100 keer laat opstappen en dat gaat niet goed, blijven oefenen en altijd op dezelfde manier 'straf' geven, gaat het wel goed, is dat mooi voor jouw zelfvertrouwen en kun je iets anders gaan proberen.

Ik weet niet op welke manier jij straft?

Ikzelf begin altijd met opstappen, want als ze daarna iets doen wat ik niet wil, laat ik ze wel eens 10 keer achter elkaar opstappen, na het negeren, alleen om te laten merken dat ik de baas ben.

Maar of dat bij zo'n gaai als Kaya werkt, die zijn toch vaak wat slimmer..... ???  en ik kan makkelijk praten met kleine bijtertjes  :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #25 Gepost op: oktober 04, 2006, 13:16:41 pm »
Jou Kaya bijt dus echt door, mijn Kaya "pakt" zachtjes vast en soms ietsje harder maar het doet geen pijn net of hij weet dat daar de grens ligt, waarom hij dat dpet weet ik niet, zachtjes bijten is duidelijk proeven/spelen. Dat "hardere" bijten doet hij volgens mij uit schrik of waarschuwing.

Ik ben bij Kaya wel nog steeds dus op mijn hoede als hij uit de kooi is omdat hij dat ook is... ik vraag mij af of dat niet elkaar versterkt dus omdat ik op mijn hoede ben is hij dat ook en omgekeerd... ik heb hem ook nog nooit vast gepakt (heb daar ook geen rede toe vindt ik) maar toen ik jou foto zag van jou Kaya met Pascallo (?) had ik wel zoiets van jee! kan dat met een gaai!!! Zou mijn Kaya dat ook toestaan? We zien wel iedere dag een stapje verder dan maar.

Cosch

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: oktober 04, 2006, 13:37:47 pm »
Ja Pascal en Kaya zijn 2 handen en 2 poten op een buik!  ;D Die hebben vanaf het begin die klik gehad.
Die klik heeft Kaya met niemand anders.
Maar het is natuurlijk wel zo dat Pascal leuke dingen met hem doet en ik Kaya ook wel es moet straffen enzo en ik niet altijd met hem kan spelen en gek doen! hahaha!

Laddertje doen ken ik idd. Bij Coco werkt dat goed. Bij Kaya ben ik daar mee begonnen. (met een handschoen aan. Of pleisters straks  :CENS)

Dus als ik es ga beginnen met elke dag even trainen met laddertje doen, zou dat een goed iets zijn?

Gr Corina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #27 Gepost op: oktober 04, 2006, 13:40:46 pm »
Ja misschien wel, maar ik denk dat Pascal niet zo bang is van het bijten, of wel? Dat zal Kaya echt wel voelen.
Toen Kaya bij hem logeerde, beet hij toen ook?

Ik denk het wel, probeer het gewoon.  :good:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #28 Gepost op: oktober 04, 2006, 14:12:39 pm »
Kaya zit nu op de kooi en ik dacht net so nu gaan we eens een wandeling maken door het huis! Hij wilde dus niet opstappen op de stok en kroop steeds weg en beet in de stok! Uitproberen dus! Was ik blij dat ik nog niet mijn arm uitgestokken had om hem daar op te laten stappen eerst maar eens de komende periode met de stok blijven werken. Ik heb doorgezet tot hij wel opstapte en ben gaan lopen, oei joei hij is het dus echt niet gewend en kreeg verschillende keren de neiging om weg te vliegen! Ik heb het dus maar bij "rondje keuken" gelaten, het praten tegen hem kalmeerde hem wel enigzins. Dus langzaam maar weer terug richting kooi en daar zit hij nu weer prins heerlijk bovenop. Hij dacht net natuurlijk neeeeee ik wil niet terug in de kooi want dat was de enige rede waarschijnlijk waarvoor hij altijd moest opstappen.

Jarie

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: oktober 04, 2006, 14:33:15 pm »
Als ik dit zo leest is Jarie duidelijk de baas over mij............
okee vanavond is hij weer aan de beurt,met pleisters om weliswaar maarre,dat laddertje truuk wat houd dat precies in?