Auteur Topic: Streng NEE zeggen  (gelezen 2917 keer)

Cosch

• Gast
Streng NEE zeggen
« Gepost op: oktober 08, 2006, 23:23:17 pm »
Helpt dat bij jullie gaaien?
Streng NEE zeggen met de evil eye  :)

Hier helpt het vaak wel.

Kaya zit weer bij mijn computer. En liep hij richting een pen en een envelop. 2 hele verleidelijk dingen voor hem.
Hij liep er heen en terwijl hij bukte om het te pakken: zei ik streng NEE Kaya NEE. En hij bleeft zo staan, nog een paar keer gezegd en ik ben verder gegaan met typen. En hij keerde zich om en liep de andere kant op!  :thumsup:

Maar een poosje later ging hij heel sneaky weer richting pen en papier en toen had hij het al heel snel vast voor ik er erg in had en luisterde niet meer naar de NEE  :(

Gr Corina

giggles

• Gast
Re: Streng NEE zeggen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 08, 2006, 23:31:41 pm »
Ik zeg altijd nee, als het niet mag, maar Balou reageert alleen op als ik zeg Balou... Nee!
De rest doet net of hun neus bloed, maar ze zijn nog jong en moeten nog veel leren. Pak ze gewoon zachtjes bij de snavel en haal de snavel weg bij dat waar ze niet aan mogen komen en zeg natuurlijk wel nee.

Bij Diva ist helemaal drama...  :cry: Die moet het echt nog leren, maar die wil alleen maar slopen slopen slopen  bye2

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: oktober 09, 2006, 00:18:45 am »
Pak ze gewoon zachtjes bij de snavel en haal de snavel weg bij dat waar ze niet aan mogen komen en zeg natuurlijk wel nee.

Of dit zo verstandig is bij jou Kaya Corina?? Zorg dat je permanent pleisters plakt wie weet hoef je dan niet eens meer nee te zeggen!! Alleen maar heel snel die pleister vinger onder zijn neus en inwendig weer denken TADAAA!  cheesy2

Bij onze hond werkt het eigenlijk net zo, als ik de daad van actie maar voor ben dan laat hij het wel, maar heeft hij het beoogde te pakken en zeg ik dan nee, dan rent hij er snel met zijn gepakte verbode dingetje vandoor en kan ik net zo goed tegen de muur commando's geven...  :) en denkt de hond inwendig TADAAA te laat!!  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: oktober 09, 2006, 08:06:37 am »
Ik gebruik het eigenlijk niet! Of misschien onbewust. Maar als Sjakko aan de kast begint ofzo haal ik haar er gewoon vandaan! Dan zeg ik ws wel gewoon Nee, dat mag niet, maar meer ook niet!

;)

Edit Cosch: Vele witregels weg gehaald ;)
« Laatst bewerkt op: oktober 09, 2006, 10:39:41 am door Cosch »

billy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 09, 2006, 23:54:21 pm »
En dus ... Het helpt maar daarna vind je het wel goed , bewust of niet, je had Kaya of de pen en de envelop weg moeten halen, jou Nee helpt nu niets , sterker nog jouw nee betekent voor Kaya ga maar lekker door

Groetjes Els

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #5 Gepost op: oktober 10, 2006, 00:00:35 am »
streng NEE zeggen en boze ogen ,doe ik als flip aan men oorbellen trekt ,dat zeg ik NEE niet aan men oren bellen ,mag niet en dan kijk ik hem heel boos aan,en dan gaat het weer voor een tijdje ,tot dat blinkende dingske weer beweegt of glittert probeert hij net weer,de tweede keer zeg ik luid NEE en zet ik hem ff van me weg en bezie hem even niet,alleen uit de ooghoek,en dan kan ik men lachen bijna niet inhouden ,mot je hem bezig zien  cheesy3 echt lokken

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #6 Gepost op: oktober 10, 2006, 09:33:52 am »
En dus ... Het helpt maar daarna vind je het wel goed , bewust of niet, je had Kaya of de pen en de envelop weg moeten halen, jou Nee helpt nu niets , sterker nog jouw nee betekent voor Kaya ga maar lekker door

Groetjes Els

Hier ben ik het mee eens. Liever nog kaya wegzetten.
Het ligt er wel aan wat voor gaai je hebt,bij een makkelijke, meegaande gaai zou 'nee' misschien best kunnen werken, dat weet ik niet, maar heb je zo'n bijter als Kaya zou ik 'nee' zeker niet gebruiken.
ja geeft ze op die manier mooi wel aandacht als ze iets doen wat jij niet wilt.  ;)
Altijd, wat ze ook doen wat niet goed is, negeren en wegzetten, consequent zijn en zeker geen aandacht geven, maar dat is mijn idee erover.  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: oktober 10, 2006, 09:59:55 am »
Ja, ik heb het ook altijd gezien als aandacht. Alles wat je zegt is aandacht, dus ook 'Nee'. Maar er zijn anderen die er anders over denken (o.a. Sjaak gebruikt dit ook). Dus ieder voor zich he?

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: oktober 10, 2006, 10:00:42 am »
Bedankt voor het mee denken. Het was echter even een probeersel van mij met Kaya. Ik zal er beter op letten.
Maar ik was benieuwd of jullie wel eens het strenge NEE gebruiken.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: oktober 10, 2006, 10:03:19 am »
Bij de honden wel..  :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #10 Gepost op: oktober 10, 2006, 10:14:30 am »
Tuurlijk is dat ieder voor zich  ;)

chantal

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: oktober 10, 2006, 12:04:24 pm »
Ik heb ook van Sjaak geleerd streng NEE Zeggen en als hij het dan nog een keer doet moet ik hem in zijn kooi zetten en geen aandacht meer geven. Als je alleen maar nee zegt en hij gaat vrolijk door en je blijft alleen maar nee zeggen en doet er verder niks mee kan je volgens Sjaak net zo goed poep roepen of wat dan ook en dan helpt het niks.

Tommy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: oktober 10, 2006, 16:14:30 pm »
Mijn mening is dat NEE zeggen bij honden, kinderen , vogels etc alleen werkt als ze t goed geleerd hebben en je die NEE ook waar kunt maken (telt trouwens voor ieder commando) Gaat dit niet, zorg er dan voor dat je het geen dat niet mag opruimt of voorkomt. Dat voorkomt veel frustraties voor beide partijen en ook dat t NEE commando zn kracht verliest. Ik gebruik t bij de vogels niet vaak, want ik weet dat als ik even niet kijk ze het toch doen. ;)

Mijn hond bv blijft wel van iets lekkers af als ik nee zeg, maar zou ik weglopen dan pakt hij het alsnog. Dat wil ik voorkomen , dus zolang ik dat niet erg goed met hem getraind heb ruim ik het gewoon op. Anders zou hij immers ongehoorzaam zijn en verliest t nee zn kracht.  :) Een kind tussen kostbare spullen zetten en dan de hele tijd nee roepen werkt bv ook niet echt positief. Je kunt beter dingen neer zetten waar ze wel mee mogen spelen en dat belonen.  Voor papegaaien zie ik dat persoonlijk precies zo ;) Vlinder stuur ik nu naar de stoel als we eten en hij op tafel wil om eten te stelen. Hij gaat ook direct naar de stoel als ik t zeg, maar is nog lang niet zo ver dat hij daar lang blijft zitten. Ik stuur hem dus naar zn stoel en beloon hem en haal hem dan zelf weg als ik geen tijd heb te oefenen met langer wachten op de beloning. Zo heeft hij altijd gehoorzaamd en dat maakt t verder trainen en t rekken van de tijd dat hij daar zitten blijft een stuk makkelijker.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: oktober 10, 2006, 16:51:01 pm »
Ja, absoluut waar! Mijn honden luisteren heel goed naar nee, maar als ik weg ben zouden ze als ik het niet weghaal of voorkom, toch doen! Behalve Balto dan, de golden retriever, die doet echt niet wat niet mag als ik er niet ben!! De etensbak van Argos laat hij netjes met rust (daar blijven altijd brokken in staan 's morgens) al zou ie er oh zo'n zin in hebben! Maar als  ik in 'crisis' nee kan zeggen en het werkt op dat moment, vind ik het toch wel handig! ;) Dan voorkom ik daarna wel dat ze het toch doen als ik wegga! ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: oktober 10, 2006, 17:03:07 pm »
Ja dat is zo...dat is erg handig :thumsup:
Bij gaaitjes kan dat ook handig zijn, maar dan zou ik net als bij een hond beginnen met uitlokken en oefenen. Bv iets in je hand dat hij wil hebben, zodra hij t bijna pakt NEE en hand dicht. Pas als hij geen pogingen doet het toch te pakken, of beter nog zelfs de andere kant opkijkt de hand weer open en belonen met iets anders uit je andere hand . Dat kun je dan wel uitbreiden door iets neer te leggen en weer te belonen als hij luistert naar t NEE commando. Maar zorg er dan wel ALTIJD voor dat hij naar dat nee luistert en beloon hem goed. Met kleine stapjes en door te zorgen dat hij altijd gehoorzaamt kun je dan een heel eind komen :a036: .