Auteur Topic: Oh ik word helemaal gek van dat geschreeuw  (gelezen 4874 keer)

Bonnie

• Gast
Oh ik word helemaal gek van dat geschreeuw
« Gepost op: oktober 11, 2006, 12:53:51 pm »
 :seestars: Echt hoor ik zie sterretjes...
Pino heeft het sinds 2 weken op zijn heupen en zit steeds twee soorten snerpende fluitjes te uiten als wij op de bank zitten of naar de keuken lopen of in ieder geval niet met hem bezig zijn. Mijn vriend wordt er knetter van... zijn dochtertje is afgelopen weekend al huilend naar buiten gelopen omdat ie zo schreeuwt en dat het pijn doet aan haar oren (ze is 3,5). Maar inmiddels zijn bij mij ook de grenzen wel bereikt zeg. Hij schreeuwt gewoon en doet dit echt om de minuut. Het overstemt alles en het gaat door merg en been.

Hij heeft vers voer, schoon water, schone kooi, krijgt op regelmatige tijden aandacht, mag ook op regelmatig tijden uit de kooi maar hier weet ik echt niet meer wat eraan te doen. Op het moment dat ik naar hem toeloop om de doek over de kooi te doen roept ie nog FOEI dus hij weet dondersgoed dat het is omdat het niet te harden is.
Onder de doek is ie rustig, gaat de doek eraf begint ie weer. Ik ben er geen voorstander van om hele dagen dat dier onder een doek te laten zitten en ben hard op zoek naar een oplossing... wie helpt???  :help:

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2008, 14:12:44 pm door Cosch »

Cosch

• Gast
Re: Oh ik word helemaal gek van dat beest!
« Reactie #1 Gepost op: oktober 11, 2006, 12:59:16 pm »
Oh wat vervelend zeg!

Ik ben bang dat hij het en een leuk geluidje vind. En hij vind dat er leuke reacties opkomen ;)
Dochtertje gaat huilen. Jullie zeggen foei. Ok. de doek is wat minder.

Hoe moeilijk het ook is, probeer er niet op te reageren. Geef hem wat afleiding op het moment dat hij niet schreeuwt. Lege toiletrollen of keuken papier rollen. Papier, hout enzovoorts.

Maar geef de moed niet op hoor!

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #2 Gepost op: oktober 11, 2006, 13:09:01 pm »
niet opgeven inderdaad!

ik heb hier een grasje die ook houdt van schreeuwen als ze geen aandacht krijgt.
mijn vader zette haar dan in een achterkamer, helemaal alleen, en dan werd het alleen maar erger!  :angry:
ik doe dit niet want dat vind ik nog zieliger! ze woont nu bij mij en als ze zo aan het schreeuwen is wacht ik net zo lang tot ze weer normaal doet,
dan mag ze naar haar speeltuin, of kroelen. als ze zo aan het schreeuwen is krijgt ze geen aandacht van ons.
en het wordt langzamerhand minder.

dat met die doek is inderdaad minder, maar goed als je dochtertje ervan schrikt en gaat huilen is dat wel een snelle oplossing!
vol blijven houden, en fijn negeren! want hij krijgt dan vanzelf door dat het niet mag

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #3 Gepost op: oktober 11, 2006, 14:02:48 pm »
Ik heb wat aga's van het schreeuwen afgekregen door ze, terwijl ze aan het schreeuwen waren, compleet te negeren.
Vaak is schreeuwen gewoon aandacht vragen.
Soms ging ik express bij de kooi zitten, maar dan met mijn rug er naar toe en dan gewoon negeren.
Ze kregen nooit aandacht, ook geen oogcontact, als ze schreeuwden.

Maar als ze stil waren ging ik wel naar ze toe, lekker tegen ze kletsen, complimentjes geven,soms iets lekkers en heel vrolijk tegen ze praten.
En dit consequent volhouden.
De aga's waren binnen 2 weken van het schreeuwen af.
Zo leerden ze dat ik ze aandacht kwam geven als ze stil waren en dat dat schreeuwen echt niet hielp.
Misschien een idee?

Succes ermee!  :-*

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #4 Gepost op: oktober 11, 2006, 17:39:03 pm »
idd
schreeuwen negeren en stil zijn en goed gedrag uitbundig belonen.
wat je ook kunt proberen.
Je kunt ook tijdens het schreeuwen de vogel afleiden door zelf met iets te gaan spelen of kussens in de lucht gooien.
Zo word ZIJN aandacht gevestigt op iets anders en krijgt hij zelf niet de aandacht.

ook wij hebben een gaai die vroeger veel deed schreeuwen en constant wij hadden nog niet eens een minuut stilte ertussen.

giggles

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 11, 2006, 20:21:20 pm »
Iedereen een koptelefoon opzetten (heb ik serieus gelezen van iemand die dat deed) zo negeer je het beestje het beste, omdat je dan geen last van het geluid hebt.
Sterkte. Hier worden we ook wel is gek van de vogels, als ze het op de heupen hebben, maar dan gewoon negeren en dan is het idd zo over.

Bonnie

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: oktober 16, 2006, 13:51:40 pm »
Dank voor jullie reacties! We negeren Pino echt helemaal als ie zo schreeuwt hoor. maar het mag allemaal niet baten en inmiddels zit ie ook over mijn grenzen heen. Ik heb m al een paar keer op een donker toilet (klep dicht hoor) gezet of zonder hem aan te kijken of tegen hem te praten de doek over de kooi. Maar soms is ie gewoon niet te harden en het houdt nu al een paar weken aan. Echt ik word knetter en ben af en toe bijna in staat t beest wat aan te doen. Bijna he... want het blijft mn beessie hihi

Jarie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 16, 2006, 14:00:37 pm »
even uit logeren?is dat niet een optie?
jij even rust,de vogel heeft zoiets,,he??,,
en na een week weer dapper verder negeren.......ken me voorstellen dat je er krankjorum van word

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #8 Gepost op: oktober 16, 2006, 14:01:41 pm »
Beloon je hem ook als hij stil is?

Weg zetten terwijl hij schreeuwt, zou ik zelf niet doen. Ik zou gewoon helemaal niks doen, als hij schreeuwt.
En er snel heen rennen als hij wel stil is en hem dan helemaal enthousiast de hemel in prijzen, iets lekkers geven enz.
Zodra hij zijn snavel weer opentrekt, wegwezen en negeren en dat stug volhouden!

Ja ik kan me voorstellen dat je er soms helemaal gek van wordt, blijf volhouden!  :-*

CT

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: oktober 16, 2006, 14:13:20 pm »
hoi,

Ik heb soms hetzelfde probleem met Cocorico, maar ben er wel achter gekomen omdat het is dat hij gewoon TE VEEL !!!! aandacht krijgt. Doet hij dan enkel ook als ik samen met mijn man Eddy thuis ben.

Neem hem dan maar gewoon bij me hoor en zolang hij maar aan mij hangt (letterlijk dan) want ik doe gewoon verder met mijn werk. Is hij tevreden. Heb ook alles geprobeerd van negeren en belonen als hij stil was. Maar als zo een amazone als Cocorico gaat schreeuwen is het voor de buren wel niet leuk, en trouwens voor onszelf ook niet, de honden vluchten dan zo ver mogelijk weg, kan me dat wel goed inbeelden hoor, oharme hun oortjes.

Mijn man zegt dat hij dat niet doet als hij er alleen mee thuis is. Ja zie, zal hem lichtjes bedorven hebben zeker ..............  ;D

Als je de optie van Jarie wil uitproberen mag hij altijd bij mij even op logie komen, maar woon wel in België.

Dinnie

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #10 Gepost op: oktober 16, 2006, 14:14:04 pm »
uitlogeren, is wel een goede optie, als dat voor jou mogelijk is dan he
want waar ie gaat logeren hebben nog niet zoveel te voorduren gehad als jij.
ik hoop voor jou en voor pino dat het goed gaat komen, want dit is voor jou
en voor hem ook niet leuk zo...

Cosch

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: oktober 16, 2006, 14:36:55 pm »
Door hem bj je te nemen, krijgt hij zijn zin met het schreeuwen. Dus dat schreeuwen werkt perfect voor Cocorico!  ;)
Zeer waarschijnlijk doet je man dat niet! Dus Cocorico schreeuwt bij hem neit, omdat hij er niets mee bereikt.

Uit logeren helpt volgens mij niet. Want als hij terug komt en je reageer er niet anders op, dan valt hij binnen no time weer in dezelfde problemen!

Bonnie, als het nog maar sinds een paar weken is, zou ik es naar de vogelarts gaan om lichamelijk oorzaken uit te sluiten. Misschien heeft hij wel pijn ofzo of tekorten ergens aan!

CT

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: oktober 16, 2006, 14:53:20 pm »
wel het zit zo, als ik met hem alleen ben dan schreeuwt hij ook niet hoor. Ik heb de indruk dat hij gewoon jaloers is op mijn man.
wel ja Mannen hé
 ;D

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #13 Gepost op: oktober 16, 2006, 14:53:49 pm »
Ik sluit me aan bij Corina, uit logeren zal zeker niet helpen, het gaat er om dat je thuis het gedrag veranderd!
Hij kan het op zijn logeeradres nog zo goed doen, zodra hij weer thuis is zal hij zeker weer beginnen.
Lichamelijke oorzaken uitlsuiten is altijd een goed idee!

Ja, als je hem bij je neemt, werkt het schreeuwen wel  :) en zal het zeker niet stoppen.  ;)
Hij is dan gewend om met het schreeuwen iets te bereiken.

Een kind dat naar zijn bed moet, maar dit niet wil, en er iedere keer uitkomt en na 5 keer bedelen bij mama in bed mag slapen, zal dit de avond er na weer doen, omdat hij weet dat er toch wel wordt toegegeven.

Toen ik Tammy had overgenomen ( aga, hij schreeuwde zo bij zijn vorige eigenares ) hing hij de 1e week bij mij op zijn kop in de voliere en maar schreeuwen om een beetje aandacht, nu weet ik dat dat niet zo hard is als een grote gaai, maar toch word je daar ook goed gek van.

Een week lang heb ik hem 'gedrild'  :)
Bijv. ik ging met mijn rug naar de kooi toe zitten, zo af en toe,  en als hij aan het schreeuwen was, deed ik niks, las ik een boek, zodra hij zijn snavel dicht hield, draaide ik me om en kreeg Tammy alle aandacht van mij, complimentjes, iets lekkers enz. Begon hij dan weer te schreeuwen, dan draaide ik me direct om en was ik niet meer aanwezig voor hem  (oordopjes in helpt )
Soms ging ik express nog een rondje schoonmaken, om maar in de buurt van de kooi te zijn en zeker te weten dat hij me wel zag.
En weer, als hij stil was kreeg hij aandacht, schreeuwde hij, dan ging ik door met schoonmaken.
En zo heb ik dat een keer of 2000 gedaan  :) , maar het werkt wel.

Na ongeveer een week had hij door dat het schreeuwen bij mij niet meer werkte en nu hoor ik hem zelden.
De aanhouder wint in dit geval echt, als je het maar consequent aanpakt en niet de ene keer wel en de andere geen aandacht geven als hij schreeuwt / stil is.

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #14 Gepost op: oktober 16, 2006, 18:24:46 pm »
schreeuw gedrag ligt vaak niet aan de vogel maar aan het baasje!
Waar staat de vogel in huis?

Zet de vogel niet rechtstreeks in het zichtveld dus al kijk je televisie moet de vogel de achterkant of zijkant van je gezicht zien.
Caro schreeuwde bij ons ook veel we kregen wel door dat als we televisie keken we ook naar caro keken dus kamer verbouwen. Kamer verbouwt nu staat caro lans de bank dus als we televisie kijken kijken we niet naar haar.

Uit logeren helpt alleen voor jezelf daarmee verandert het gedrag van je vogel niet.

Vind eerlijk gezegt dat je het wel vlug opgeeft!
Denk je dat het met negeren binnen een dag over gaat?
Dan help ik je uit de droom!!!! Dat gaat niet lukken! Dat duurt maanden!
Je moet echt niet denken dat je nu een paar dagen negeert dat het dan meteen over is.
En ik weet eigenlijk zeker dat je hem ombewust toch aandacht hebt gegeven met schreeuwen de laatste paar dagen.
Als is het maar je ogen dicht doen of een zucht geven je oren dicht houden.
Dit zijn allemaal dingen dat voor je gaai aandacht kan beteken. Hij krijgt immers de reactie op het schreeuw gedrag!

Je Zult een aantal weken maanden vol moeten houden voordat het eruit is!
Dus of je houd dit vol of je zoekt een tehuis voor je vogel. (Dit klinkt misschien hard maar het is wel de waarheid)

Wat voor vogel is het eigenlijk?
Sinds wanneer is het schreeuw gedrag begonnen?
Is er toen in die tijd iets verandert of gebeurd?

sterkte
Vriendelijk groet wesly

Hou het vol!!