Auteur Topic: grijze vermist  (gelezen 5644 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: grijze vermist
« Reactie #15 Gepost op: oktober 20, 2006, 12:59:54 pm »
wil dat dus zeggen dat dit met opzet is gedaan ???
grrrrrrrrrrrrr :angry:

Tja niet echt, hij mag vrij vliegen (free flichtning of zoiets) maar men is zo naief te denken dat een vogel (altijd) terug komt......
Hij heeft de wind onder zijn vleugels gekregen en heeft vast een tijdje genoten, maar ik weet zeker dat dat genieten van dit gaaitje inmiddels wel over is.  :cry:

babalou

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:00:19 pm »
wat een raar verhaal zeg :CENS
ik hoop dat tabu snel gevonden wordt :cry:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #17 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:01:15 pm »
Die Nina was toch een paar dagen geleden nog op het forum hier online? Ik heb toen niks gehoord over haar gaai die vermist was. 

Als dat na 8 oktober was  ??? kun je zien hoe ze begaan is met haar gaaitje.... sorry als ik hard overkom maar ik vindt dit een vreselijk verhaal!

Cosch

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:03:09 pm »
geen prettig verhaal.  :cry: Komt er op neer dat Nina denkt dat Tuba nu wel eens gelukkig kon zijn als een vrije vogel.  :angry:

Dat meen je niet! Hoe kan een huiskamer vogel nou overleven in de natuur? En nog wel in de herfst! Ohh wat afschuwelijk! Ik hoop dat het grijsje gevonden word en een veilig leven bij iemand anders krijgt!

babalou

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:04:32 pm »
volgens mij is ze vandaag nog online geweest wat raar dat ze dan zelf niet even reageert ???

Cosch

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:04:40 pm »
sorry als ik hard overkom maar ik vindt dit een vreselijk verhaal!

begrijpelijk hoor. Je had moeten zien wat ik eerst getypt had :)
Maar dat heb ik maar weer gedelete!  :-[

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:08:14 pm »
begrijpelijk hoor. Je had moeten zien wat ik eerst getypt had :)
Maar dat heb ik maar weer gedelete!  :-[

Tja moet je op dat forum gaan kijken op hetnet (drive in) daar gaat het er hard aan toe, maar wel allemaal in het belang van Tabu. Nina komt er ook niet meer en heeft zelfs haar eigen club "gesloten" je moet je aanmelden via haar gastenboek om er nog in te komen.

qliqi

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:09:27 pm »
er zijn een aantal leden gaan bellen naar instanties in de buurt en daar was door de eigenaresse maar op 1 plek melding gemaakt. Helaas kwam het nieuws pas op 16 oktober uit en pas toen zijn mensen actief gaan zoeken. Deze papegaai heeft weinig veertjes, zal het berekoud hebben en zijn/haar lot is als ik het zo mag uitdrukken diep en diep triest.

Dit is niet de eerste die is weggevlogen vrees ik, bij de vorige (een Bont Boertje) ging de eigenaresse ervan uit dat het een keuze was van de vogel zelf de vrijheid te kiezen en ook hier vrees ik dat ze denkt dat Tabu het wel zal redden, beter af is omdat ze een wildvang is en dat de andere twee papegaaien ook beter af zijn zo.

Over motieven of schuld zou je lang en breed door kunnen discussieren, feit is dat deze vermissing niet werd gemeld op forum's en clubs en andere plekken waar het zin gehad zou hebben dit te melden. En dat maakt dit verhaal heel erg discutabel m.i.

Cosch

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:12:04 pm »
Kan hier erg boos om worden. Wat ontzettend naief en dom!  :angry:

Ik heb het laatste gelezen toen het ging over haar schoonmaak avontuur. Toen werd er al gezegd dat ze waarschijnlijk wat aandacht nodig heeft!  ::) Daar begint het wel op te lijken!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:14:02 pm »
Ooooooh.... wat naief... :cry: Weet je, als mensen dingen geloven dan denken ze echt dat dat zo is, dat is nu eenmaal zo met geloven. Nina is echt wel gek op haar vogels, dat weet ik zeker en ik vind het best wel sneu dat ze alles en iedereen nu over zich heen krijgt, heb altijd de neiging op te komen voor mensen die zo aangevallen worden! :( Slim is het zeker niet geweest!

Er wordt nu bijvoorbeeld gezegd: wat raar dat ze niet even gereageerd heeft, ze is online geweest... Wie weet wat er in haar hoofd omgaat? Alles wordt weer uitgeplozen, wie weet dan hoe verdrietig ze is en wat voor twijfels ze heeft etc. etc.  ???
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2006, 13:18:09 pm door Loes »

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #25 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:14:18 pm »
In mijn ogen strookt ze niet helemaal..... zo iemand mag in mijn ogen geen gaai of huisdieren bezitten.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #26 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:17:55 pm »
Ooooooh.... wat naief... :cry: Weet je, als mensen dingen geloven dan denken ze echt dat dat zo is, dat is nu eenmaal zo met geloven. Nina is echt wel gek op haar vogels, dat weet ik zeker en ik vind het best wel sneu dat ze alles en iedereen nu over zich een krijgt, heb altijd de neiging op te komen voor mensen die zo aangevallen worden! :( Slim is het zeker niet geweest!

Als je goed bent voor je gaaitjes laat je niet hun poepjes na weken opruimen door een tv-ploeg......
Ik ga hier nu mee stoppen want mijn antwoorden zijn niet bepaald vriendelijk, dat ik haar kwets zit ik echt niet zo mee ik heb genoeg gelezen over haar denkwijze, en die staat mij zacht uitgedrukt niet bepaald aan. Het ergste vindt ik het voor de vorige eigenaresse want Tuba was eerst van iemand anders die Tabu met veel vertrouwen over heeft gedaan naar Nina.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #27 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:22:33 pm »
Dat meen je niet! Hoe kan een huiskamer vogel nou overleven in de natuur? En nog wel in de herfst! Ohh wat afschuwelijk! Ik hoop dat het grijsje gevonden word en een veilig leven bij iemand anders krijgt!

dat kan soms wel goed gaan corina,mijn flipke 2 heeft ook een winter overleefd in het wild eer hij werd afgevangen,en het schijnt in het bos in de buurt van wemmel(tegen brussel) dat daar al drie jaren grijze roodstaarten in het wild leven,ze zouden zijn gaan vliegen na het kantelen van de kamion ,zo'n 300-tal,dit laatste heb ik van horen zeggen,zelf nog iets van gelezen of gehoord,maar 3 jaar geleden zou het mij ook niet zijn opgevallen iets te lezen over grijsjes  :-[

qliqi

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:22:49 pm »
verandering: aangezien een lid terecht opmerkte dat ik niet zo maar mag kopieeren heb ik ervoor gekozen deze citaten van Nina zelf weg te halen. E.e.a. was niet weldoordacht en ik neem daarom deze tekst terug.

Verder laat ik het staan... Men moet zelf maar eens in de buurt gaan bellen en zal erachter komen dat er op 8, 9, 10, 11 én 12 oktober nóg geen meldingen waren van een vermiste papegaai!

Een lid van een ander forum was daar in de buurt instanties gaan afbellen en kwam er tot haar schrik achter dat geen van alle mogelijke instanties op de hoogte was gesteld.....
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2006, 14:59:22 pm door qliqi »

Cosch

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:25:16 pm »
 :cry:
Ik ben even in het topic op drive in gaan lezen. Ben tot pagina 3 gekomen. Wilde niet verder lezen omdat het zo over duidelijk naar voren kwam dat Nina helemaal geen verdriet heeft. En het zo maar laat. Alleen even geinformeerd bij een instantie.
En idd ze kunnen nu rustig eten!  >:D