Auteur Topic: grijze vermist  (gelezen 5620 keer)

Tommy

• Gast
Re: grijze vermist
« Reactie #45 Gepost op: oktober 20, 2006, 15:51:20 pm »
Je weet anders wel verrekte goed juist DIE stukken te kopieeren  ;) De reacties op de vraag van sommige op die club of t zo bedoelt was als t overkwam ed laat je allemaal weg. Overigens vind ik t zowiezo niet netjes om ongevraagd dingen te kopieren en overal te verspreiden :(
En qliqli...ik denk niet dat jij een rechter bent en of je wel of niet snel oordeelt...dat bepaal je vooral zelf ;)

Iedereen die geintresseerd is in freeflight...zoek en gij zult vinden. Vooral engelstalige sites. Het kan en het bestaat!
Jonge uitvliegende vogels zijn hier vooral geschikt voor is mijn en anderen hun mening en dan vooral soorten als aras en aratingas ed die trouw naar hun plek terug keren en niet gaan zwerven. Maar ja...wat als je t echt graag je oudere vogel wilt leren?  Ook dat wordt gedaan en alle succes verhalen zijn geweldig!!! Het is enigsinds pionierswerk en zeker in nederland omstreden...en dan vooral bij t gewiekte wereldje. Nina had een trainings plan bedacht en hoopte dat t zo zou lukken. Ik vond t niet de manier, maar wie ben ik? In duitsland vinden velen wieken walgelijke dierenmishandeling...in amerika vinden erg veel mensen je enorm veel risico nemen als je met je gewiekte vogel naar buiten gaat.  Bepaalt niet ieder voor zich welke risicos aanvaardbaar zijn? Natuurlijk probeer je die te beperken , maar ze zijn er wel...ook bij t wieken. Ik heb t zelf overwogen en had dan een hele andere training gekozen, maar ik ga mn huidige vogels niet laten vliegen. Mijn mening is dat ze daar niet meer geschikt voor zijn, de behoefte niet groot genoeg is en dat ik de risicos niet wil nemen. Dat vind ik best jammer...want ik vind een vrij vliegende vogel t mooiste dat er is ;) Nina wilde dat wel met Tabu...Tabu was volgens haar gebaat bij vliegen en vrijheid.
De andere vogels zijn nog steeds gewiekt en lijken zo volop van t leven te genieten...maar Tabu? Volgens haar miste die iets en ze wilde dat graag invullen. Het kan er kriebelde iets en dus ging Nina opzoek...voor Tabu.

Nina wilde Tabu alleen buiten laten vliegen (niet binnen) en trainde dat ze naar dr arm vloog. Dat ging vrij goed, hoewel ik persoonlijk vond dat de traing niet helemaal ideaal verliep. Plan was verder te gaan in een manege, maar helaas is ze eerst naar t strand gegaan om fotos te maken. Een open vlakte zonder bomen is opzich een ideale plek voor een eerste vlucht (na veel andere veiligere binnen vluchten). Ik blijf erbij dat dat heeell onverstandig was, maar ze ging er van uit dat Tabu nog niet goed genoeg vloog omdat hij nog half gewiekt was . Dat was ook wat ze tot dan toe had gemerkt...en ik snap ook wel weer dat je denkt dat aardig in te kunnen schatten als je met zo'n training bezig bent. ZIJ was met Tabu bezig, ZIJ wist dat ze risico nam, ZIJ maakte een trainings programma, ZIJ dacht t juist in te schatten. t Was niet zo dat die risicos haar niet boeiden...maar ze maakte een afweging. Wij hebben dit gevolgd en hebben onze ideeen daar over gezegd. Ook dat we t dood eng vonden...maar ja, Tabu is van haar, mss kent zij haar beter? Daarbij kon niemand garanderen dat een andere training zonder risicos was...hoewel ik denk dat die dan echt een stuk kleiner waren en dat dit dan zeker niet nu gebeurd was :-[ Eerlijk is eerlijk...we volgden t ook met interesse. Want ALS t zou lukken...

En is het niet altijd zo dat dingen die mis gaan stom en onnozel gevonden worden? Zijn er lang geleden niet vaak grote ongelukken aan veel van de nu zo normale dingen vooraf gegaan? Dat jij of ik er niet voor kiest die risicos te nemen wil niet zeggen dat een ander t niet moet doen of dan slecht is. Stel nou dat t haar gelukt was...reken maar dat mensen t geweldig hadden gevonden voor Tabu. Helaas ging t harstikke mis en vloog tabu weg...met de kauwen mee. :cry: Ik vind dat t echt wel een beetje (erg) eigen schuld is, maar t was niet de bedoeling en als t niet was gebeurd hadden we vast genoten van de fotos, dus nu ga IK haar niet ineens met de grond gelijk maken :(

miekje

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: oktober 20, 2006, 15:59:25 pm »
Eerlijk is eerlijk...we volgden t ook met interesse. Want ALS t zou lukken...

Stel nou dat t haar gelukt was...reken maar dat mensen t geweldig hadden gevonden voor Tabu. Helaas ging t harstikke mis en vloog tabu weg...met de kauwen mee. :cry: Ik vind dat t echt wel een beetje (erg) eigen schuld is, maar t was niet de bedoeling en als t niet was gebeurd hadden we vast genoten van de fotos, dus nu ga IK haar niet ineens met de grond gelijk maken :(

Ik heb 1 keer meegemaakt dat papegaaien losvlogen en dat was in Walsrode tijdens de vliegshow.
Het was idd prachtig om te zien!  :hart:
Ik verbaasde mij er ook over dat de vogels weer keurig terugvlogen naar hun trainer/baasje.
Ik zou het nooit met mijn vogels durven  :o
Het is jammer dat het met Tabu misging, en ik hoop dat hij weer wordt gevonden.
maar het meest hoop ik dat het goed met hem gaat en dat ie het naar zn zin heeft  console

Cosch

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:01:36 pm »
Sta er nog volkomen achter dat het ongelovelijk dom is om deze risico's te nemen. En om te veronderstellen dat de vogel nu gelukkiger is, is ook ongelovelijk dom. Dat arme beestje (wat geplukt is) dus geen bescherming heeft voor het weer, wat niet gewend is om te overleven, moet nu ineens eten gaan zoeken, moet zich nu beschermen tegen roofvogels en tegen andere dieren.  :cry:  :cry: Alleen de gedachte al. Dus het kan allemaal wel goed gepraat worden, maar deze feiten blijven.

En dat de vogel beter kon vliegen dan ze had verwacht dat slaat nergens op. Ze heeft de vogel al een tijdje neem ik aan. En als ze zegt dat hij op de vensterbank kon komen. (zegt ze op clubs) Dan kan hij dus te goed vliegen om mee naar buiten te nemen. En dus is het een onverantwoord risico wat er genomen is. Helemaal naar de zee waar de wind sterk is. Sorry hoor maar dat is vragen om.  :( Terwijl ze alles over kortwieken weet, heeft ze een te groot risico genomen. Het mag hard klinken maar ik vind dit niet goed te praten.  :(

Als het beestje gekortwiekt is moet hij kunnen vertrouwen op de bescherming van zijn baasje. Omdat hij zelf nauwelijks wat kan. Dit grijsje kon er niet oprekenen. Omdat er bewust risico is genomen. Dus hoop ik nog steeds dat hij gevonden is door iemand anders. En dat hij daar een veilig huisje treft.

:(

Tommy

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:06:36 pm »
Citaat
Als het beestje gekortwiekt is moet hij kunnen vertrouwen op de bescherming van zijn baasje. Omdat hij zelf nauwelijks wat kan. Dit grijsje kon er niet oprekenen. Omdat er bewust risico is genomen. Dus hoop ik nog steeds dat hij gevonden is door iemand anders. En dat hij daar een veilig huisje treft.
Dat soort reacties vind ik dus ECHT niet kunnen corina :( Denk je nou werkelijk dat dit niet een keiharde les was voor Nina? de schaar zat bij t zoeken in haar tas hoor. Als iemand een domme misrekening maakt met n kind...en JA dat gebeurt dagelijks, en heeft helaas soms vreselijke gevolgen en is soms ook echt heeeelll erg dom...zeg je dan ook dat t kind beter elders kan wonen?

Tommy

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:08:25 pm »
Ik heb 1 keer meegemaakt dat papegaaien losvlogen en dat was in Walsrode tijdens de vliegshow.
Het was idd prachtig om te zien!  :hart:
Ik verbaasde mij er ook over dat de vogels weer keurig terugvlogen naar hun trainer/baasje.
Ik zou het nooit met mijn vogels durven  :o
Het is jammer dat het met Tabu misging, en ik hoop dat hij weer wordt gevonden.
maar het meest hoop ik dat het goed met hem gaat en dat ie het naar zn zin heeft  console

Is ook prachtig :hart: ...maar veel van deze trainers hebben helaas ook mindere ervaringen. Net als valkeniers.

miekje

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:10:36 pm »
Daarom zou ik het nooit met mijn eigen vogeltjes doen.
Ik wil het risico niet lopen dat ze ergens van schrikken, of idd ineens de wind onder hun vleugels voelen en zich mee laten voeren.
moet er niet aan denken!  bye2

Cosch

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:14:13 pm »
Dat soort reacties vind ik dus ECHT niet kunnen corina :( Denk je nou werkelijk dat dit niet een keiharde les was voor Nina?

Sorry dan, maar ik hoop dat dit idd een keiharde les is. Hoe zit dat dan met de BB die ook weggevlogen is? Ik heb begrepen dat ze daarvan ook zei dat hij beter af was buiten? Maar voordat ik iets zeg wat niet waar is, vraag ik het maar.

Maar als dat verhaal idd waar is, dan heb ik er helemaal geen woorden voor, dat ze met een grijsje naar de zee gaat die niet goed gekortwiekt is. en het risico nogmaals neem om nog een vogel weg te laten vliegen.

Tommy

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:24:02 pm »
Ho ho ho...dit verhaal wordt er steeds bij gehaald. En dat vind ik onredelijk. Ook dat zijn verhalen van anderen en er zal vast ergens een kern van waarheid in zitten ,maar volgens mij moet je Nina dan ook om haar mening en verhaal vragen. In deze vervelende gebeurtenis hoort het dan ook geen rol te spelen en t is in mijn ogen niet juist om alles aan elkaar te hangen...zeker niet als men een mening gaat vormen dat gebasseerd is op mss wel halve feiten. Je zou er Nina naar kunnen vragen...maar ik zie totaal niet t nut van oude koeien uit de sloot halen.

Ik ken t verhaal gedeeltelijk...maar omdat ik zwaar allergisch ben voor roddels en geen mening vorm op halve verhalen van anderen of via via geklets, ga ik er niet op in en ik hoop dat anderen dat ook niet doen ;) Wie t wil weten kan t beste Nina mailen, maar of ze daar op zit te wachten? ::)

jeske5

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:27:26 pm »
ik sluit me helemaal bij Corina aan. Misschien doet Nina dit allemaal met de beste wil van de wereld, maar voor mij maakt het duidelijk dat zij dus de gevaren niet genoeg kan inschatten. er gebeuren altijd ongelukken als je huisdieren hebt, maar deze had absoluut 100% voorkomen kunnen worden...en dan hoop ik dus ook dat Tabu terecht komt bij iemand die die gevaren wel in kan schatten...
wat dat programma betreft, hoe schoon is jouw huis, om dat er dan ook maar bij te halen, dat bevestigd mij ook in mijn MENING dat Nina in ieder geval op dit moment in haar leven niet in staat is om een veilig, schoon en verantwoord huis te bieden aan haar vogels. Tsja, en als iemand dit dan hard of veroordelend vind van mij...jammer dan

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #54 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:30:06 pm »

Ik ken t verhaal gedeeltelijk...maar omdat ik zwaar allergisch ben voor roddels en geen mening vorm op halve verhalen van anderen of via via geklets, ga ik er niet op in en ik hoop dat anderen dat ook niet doen ;) Wie t wil weten kan t beste Nina mailen, maar of ze daar op zit te wachten? ::)

Nou dat denk ik toch niet... Het is toch eigenlijk helemaal ongelofelijk wat hier allemaal verkondigd wordt zonder Nina te kennen.. :cry: Men gaat maar van dingen uit en oordeelt. en niet zo''n klein beetje ook! :( Ik ken haar ook niet persoonlijk, maar dit gaat me echt te ver.. :(

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #55 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:31:37 pm »
Enne... ik hoop niet dat ik ooit iets doms doe (wat echt iedereen kan gebeuren, ik heb Sjakko ook weg laten vliegen toen ik haar nog niet zo lang had) waardoor ik alle fora op deze manier over me heen krijg.. :(

Tommy

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:33:06 pm »
Nou nou nou jeske...echt een mening die wat bijdraagt ::) Soms kun je een mening ook voor jezelf houden. Zeker handig als hij ...niet van belang is...de sitiuatie niet verandert... je niet alle gegevens hebt die de mening beinvloeden ,of je er mee veroorzaakt dat mensen helemaal geen oproepen meer plaatsen of schuld durven bekennen ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #57 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:35:08 pm »
Tsja, en als iemand dit dan hard of veroordelend vind van mij...jammer dan

En toch is dat dus echt niet de bedoeling op dit forum, mensen kwetsen....  :(

Tommy

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:35:59 pm »
Enne... ik hoop niet dat ik ooit iets doms doe (wat echt iedereen kan gebeuren, ik heb Sjakko ook weg laten vliegen toen ik haar nog niet zo lang had) waardoor ik alle fora op deze manier over me heen krijg.. :(
Als iedereen zich dat nou zou bedenken Loes :thumsup: Want reken maar dat er van ieder mens iets te vinden is waardoor hij zich in een uitbreidende olievlek van oordelen en roddels zou kunnen bevinden  :(

jeske5

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:36:33 pm »
En toch is dat dus echt niet de bedoeling op dit forum, mensen kwetsen.... :(

klopt, en het is ook niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen.