Je weet anders wel verrekte goed juist DIE stukken te kopieeren Â

De reacties op de vraag van sommige op die club of t zo bedoelt was als t overkwam ed laat je allemaal weg. Overigens vind ik t zowiezo niet netjes om ongevraagd dingen te kopieren en overal te verspreiden

En qliqli...ik denk niet dat jij een rechter bent en of je wel of niet snel oordeelt...dat bepaal je vooral zelf

Iedereen die geintresseerd is in freeflight...zoek en gij zult vinden. Vooral engelstalige sites. Het kan en het bestaat!
Jonge uitvliegende vogels zijn hier vooral geschikt voor is mijn en anderen hun mening en dan vooral soorten als aras en aratingas ed die trouw naar hun plek terug keren en niet gaan zwerven. Maar ja...wat als je t echt graag je oudere vogel wilt leren? Â Ook dat wordt gedaan en alle succes verhalen zijn geweldig!!! Het is enigsinds pionierswerk en zeker in nederland omstreden...en dan vooral bij t gewiekte wereldje. Nina had een trainings plan bedacht en hoopte dat t zo zou lukken. Ik vond t niet de manier, maar wie ben ik? In duitsland vinden velen wieken walgelijke dierenmishandeling...in amerika vinden erg veel mensen je enorm veel risico nemen als je met je gewiekte vogel naar buiten gaat. Â Bepaalt niet ieder voor zich welke risicos aanvaardbaar zijn? Natuurlijk probeer je die te beperken , maar ze zijn er wel...ook bij t wieken. Ik heb t zelf overwogen en had dan een hele andere training gekozen, maar ik ga mn huidige vogels niet laten vliegen. Mijn mening is dat ze daar niet meer geschikt voor zijn, de behoefte niet groot genoeg is en dat ik de risicos niet wil nemen. Dat vind ik best jammer...want ik vind een vrij vliegende vogel t mooiste dat er is

Nina wilde dat wel met Tabu...Tabu was volgens haar gebaat bij vliegen en vrijheid.
De andere vogels zijn nog steeds gewiekt en lijken zo volop van t leven te genieten...maar Tabu? Volgens haar miste die iets en ze wilde dat graag invullen. Het kan er kriebelde iets en dus ging Nina opzoek...voor Tabu.
Nina wilde Tabu alleen buiten laten vliegen (niet binnen) en trainde dat ze naar dr arm vloog. Dat ging vrij goed, hoewel ik persoonlijk vond dat de traing niet helemaal ideaal verliep. Plan was verder te gaan in een manege, maar helaas is ze eerst naar t strand gegaan om fotos te maken. Een open vlakte zonder bomen is opzich een ideale plek voor een eerste vlucht (na veel andere veiligere binnen vluchten). Ik blijf erbij dat dat heeell onverstandig was, maar ze ging er van uit dat Tabu nog niet goed genoeg vloog omdat hij nog half gewiekt was . Dat was ook wat ze tot dan toe had gemerkt...en ik snap ook wel weer dat je denkt dat aardig in te kunnen schatten als je met zo'n training bezig bent. ZIJ was met Tabu bezig, ZIJ wist dat ze risico nam, ZIJ maakte een trainings programma, ZIJ dacht t juist in te schatten. t Was niet zo dat die risicos haar niet boeiden...maar ze maakte een afweging. Wij hebben dit gevolgd en hebben onze ideeen daar over gezegd. Ook dat we t dood eng vonden...maar ja, Tabu is van haar, mss kent zij haar beter? Daarbij kon niemand garanderen dat een andere training zonder risicos was...hoewel ik denk dat die dan echt een stuk kleiner waren en dat dit dan zeker niet nu gebeurd was

Eerlijk is eerlijk...we volgden t ook met interesse. Want ALS t zou lukken...
En is het niet altijd zo dat dingen die mis gaan stom en onnozel gevonden worden? Zijn er lang geleden niet vaak grote ongelukken aan veel van de nu zo normale dingen vooraf gegaan? Dat jij of ik er niet voor kiest die risicos te nemen wil niet zeggen dat een ander t niet moet doen of dan slecht is. Stel nou dat t haar gelukt was...reken maar dat mensen t geweldig hadden gevonden voor Tabu. Helaas ging t harstikke mis en vloog tabu weg...met de kauwen mee.

Ik vind dat t echt wel een beetje (erg) eigen schuld is, maar t was niet de bedoeling en als t niet was gebeurd hadden we vast genoten van de fotos, dus nu ga IK haar niet ineens met de grond gelijk maken