Auteur Topic: grijze vermist  (gelezen 5617 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: grijze vermist
« Reactie #30 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:26:15 pm »
dat zijn dus dingen waar mijn verstand niet bij kan ,daar is het echt te klein voor

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #31 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:27:50 pm »
Zweverigheid noemen ze dat.. Nina gelooft dat gewoon! :cry:

jeske5

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:48:34 pm »
dan moet nina geen huisdieren nemen  :o

miekje

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: oktober 20, 2006, 13:49:32 pm »
Kan alleen maar zeggen  :o  :cry:  :o
Heb er geen woorden voor  :-X

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #34 Gepost op: oktober 20, 2006, 14:05:04 pm »
ik heb hier een hele hoop woorden voor maar volgens het regelement mag ik die niet posten  >:D  :angry:  >:D  :-X  :angry:  shootme

Tommy

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: oktober 20, 2006, 14:20:00 pm »
Gaan we hier nu weer ongevraagd dingen kopieeren qliqi?  :( Hou daar toch eens mee op :(
Dat er mensen zijn die willen zoeken om Tabu daarna een ander thuis te geven vind ik ronduit belachelijk.

Je mag van alles denken en vinden, dat doe ik heus ook wel, maar denk nou niet dat je iemand kunt doorgronden en veroordelen dmv wat clubs en hun reacties. t Lijkt verdorie de middeleeuwen wel ...zo snel wordt er gegooid en veroordeeld. Het lijkt wel alsof deze mensen denken voor rechter en (mislukte) psychiater te kunnen spelen shootme

Els en ik zijn aangemeld bij die freeflight club en ja...t lijkt ons de ultieme manier van gaaien houden...en nee, ook wij vinden deze actie bepaald niet handig, maar de reacties van sommige mensen... tongue2 Alles wordt aan elkaar geregen. Hoe schoon is jouw huis, Joris, Tabu ,maar hoe en wat er werkelijk in Nina omgaat ...daar raden ze alleen maar naar.

Ze heeft wel degelijk dingen gedaan om Tabu terug te vinden en dat doet ze nog, maar t wordt enorm verweten dat t niet op clubs gemeld is, dat ze niet tot in detail overal vertelt WAT ze dan precies gedaan heeft, dat ze haar werk er niet voor af gezegd heeft, of dat ze tijdens t sorteren van de post ook achter haar PC zit :(

Hou toch op met oordelen zonder alle feiten te kennen en denk niet dat je die kent dmv internet :( Het zal nu wel weer lijken alsof ik alles goed praat...maar nee, dat doe ik niet. Zal voor een aantal moeilijk te begrijpen zijn zeker? Dat je iets dom kunt vinden, maar wel mee leeft? Ik vind t persoonlijk diep triest dat mensen voor een ander bepalen hoe je je verdriet moet uiten en dat mensen denken dat als het niet "hun" manier is...dat t dan dus slecht is.

Geen van alle mogelijke instanties? shootme Heb je ook gevraagd of deze instanties met elkaar in contact komen? Er zijn nml wel degelijk grote instanties ingelicht en normaal gesproken staan die met elkaar in contact als t dier gevonden wordt. Ieder clublid of forumer zal ook weten waar gemeld moet worden dat er een vogel gevonden is?

Dat Nina wil geloven dat Tabu nu geniet...dat zal haar manier van omgaan met zijn. Ze zoekt wel, maar verzacht op deze manier haar paniek en verdriet. En JAA Ik weet dat er wel verdriet is.

Er is steeds gezocht, er wordt nog meer gezocht, alle plaatselijke dingen als politie, natuurbeheer, strandtent, wandelaars, tuinders etc zijn direct op de hoogte gebracht..chipnmr ed doorgegeven aan oa amivedi. Inmiddels zijn er posters...mss wat laat (had ze verwacht dat hij eerder gevonden was?) , maar ze zijn er nu wel!

Nina zal op haar manier wat zweverig zijn ... NOU EN!!!! Wie mag dat veroordelen???? Wij vonden haar methode eng en vol risicos, maar er zat WEL een idee achter , en dat was niet gebasseerd op dierenleed of aandacht en Tabu reageerde erg positief. Plukte trouwens ook minder . Ik vind het dom dat ze naar t strand ging, maar ik geloof met heel mn hart dat ze dit niet zo bewust deed. Het WAS een verkeerde inschatting en Tabu vloog veeel beter dan verwacht .
Daarmee praat ik t niet goed en ik zou t zelf nooit doen en vast anders reageren...maar gelukkig zit de wereld niet vol kopieen van mij of van wie dan ook ;) En daar zijn die mensen echt niet minder om.

Asjeblieft hou nu op met veroordelen op basis van wat gezever op clubs.  :cry: Het ging NIET om aandacht....ze plaatste het nml niet daar omdat ze geen ellen lange discussies wilde. Anderen hebben dit ervan gemaakt. Na al dat gedoe om dat programma geef ik haar groot gelijk. BAH BAH BAH ik wordt echt heel verdrietig van al die veroordelingen door de jury van rechtsprekend nederland. Begrijp nou toch 1 keer dat je niet alles kunt begrijpen en niet in een anders hoofd kunt kijken en dat er heeel veel meer bij komt kijken voor je werkelijk een oordeel kunt hebben. Een mening? prima, hebben we allemaal, maar om die als feiten te gaan gebruiken? Pfff hou toch op :(

Ik hoop dat Tabu snel bij NINA terug is. Het is HAAR vogel en ze zorgt er goed voor. Ze heeft echt wel geleerd van deze toestanden. Maar ze hoeft heus niet door t slijk gehaald te worden of op haar knieen jankend door de drek te gaan om een beetje begrip te krijgen toch??? Geen begrip? Ook goed, maar hou dan gewoon je :-X

Els... SUPER dat je haar op een positieve manier helpt!!!!  :thumsup: :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #36 Gepost op: oktober 20, 2006, 14:23:24 pm »
Pffff Daphne, wat ben ik blij dat er een welbespraakter iemand die nu allemaal opschrijft...  :thumsup: Dit is nou precies wat ik bedoel! Dat geoordeel vind ik vreselijk en wie weet er nou wat er in haar omgaat? :cry:

qliqi

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: oktober 20, 2006, 14:42:20 pm »
Citaat
Els en ik zijn aangemeld bij die freeflight club en ja...t lijkt ons de ultieme manier van gaaien houden...en nee, ook wij vinden deze actie bepaald niet handig, maar de reacties van sommige mensen...
ook ik ben hier aangemeld om precies dezelfde reden - het freeflight is dan ook niet waar ik het hier over heb. Dit is een risico waarvan de eigenaresse op de hoogte is maar het gaat even om het vervolg op dit ongelukkige voorval. Ook dat hoort erbij....

Citaat
Ze heeft wel degelijk dingen gedaan om Tabu terug te vinden en dat doet ze nog, maar t wordt enorm verweten dat t niet op clubs gemeld is
het is op geen enkel van de vele fora waar deze dame lid van is gemeld btw... heeft met clubs an sich weinig van doen

ik hoop oprecht dat Nina haar papegaai terugvind en ben er geen voorstander van om maar te roepen dat zij 'deze niet waard zou zijn'. deze uitspraak heb ik nergens gedaan en sta ik ook niet achter.

Wél hoop ik dat men wanneer een papegaai is weggevlogen zo veel mogelijk instanties zullen worden ingeschakeld en mocht je lid zijn van diverse vogelfora lijkt het me niet meer dan logisch dit ook daar te vermelden!

« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2006, 14:54:51 pm door qliqi »

jeske5

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: oktober 20, 2006, 14:45:21 pm »
ik weet dan misschien niet wat er precies in het hoofd van die Nina afspeelt, maar deze uitspraken zijn toch van haar:

Citaat
Het was wel een mooi gezicht om haar zo hoog in de lucht te zien, en ik weet ook zeker dat dit is wat ze wilde. Ik weet nog niet wat ik met haar doe als ze weer terugkomt

Ze missen overigens Tabu niet: ze kunnen nu allebei rustig eten zonder dat hun voer wordt afgepakt

Maar ik had bij haar het idee dat ze niets meer hoorde of zag behalve die groep vogels. Ze ging er echt als een speer vandoor. Maar o, wat zag dat er mooi uit, zeker in vergelijking met hoe ze er als een geplukte kip bijzat gedurende de meeste tijd dat ze hier was

Zo, en nu ga ik even met mijn trouwe Borre de post rondbrengen. Die is trouwens ook meteen een stuk relaxter... en Asterix heeft vandaag uitgebreid zitten zingen!

dan is het toch duidelijk wat er in haar hoofd omgaat...misschien heeft ze daarnaast ook verdriet, maar als je zulke dingen schrijft vind ik het logisch dat mensen daar op reageren

« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2006, 14:48:20 pm door jeske5 »

Loesje

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: oktober 20, 2006, 14:49:33 pm »
Heeft er niemand over nagedacht dat dit misschien voor haar een manier is om met verdriet om te gaan door te geloven dat Tabu nu erg gelukkig is? Dat lijkt me een fijnere gedachte dan de gedachte dat Tabu niet meer leeft etc. Het is al moeilijk genoeg als er een vogel vermist wordt. Iedereen zou anders reageren, maar dat is nog geen reden om elkaar te veroordelen.

Nina als je dit leest: ik hoop dat Tabu snel weer thuis is. Veel sterkte.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #40 Gepost op: oktober 20, 2006, 14:54:06 pm »
ik vind het heel zielig voor nina en voor tabu, maar aangezien ik verder niets van haar af weet kan ik het alleen maar stom vinden, omdat ik het nooit zou doen!!
maar goed niet iedereen is hetzelfde,

maar ik denk dat als nina iets eerder en iets meer over de situatie verteld had er niet zoveel mensen gelijk een negatief oordeel zouden hebben.
het stukje wat "gekopieerd" is vind ik heel erg om te lezen. maar waarschijnlijk hoort dit bij een heel lang stuk tekst, en is het misschien een beetje uit zn verband gerukt.
en het is zoals loes zegt inderdaad een manier van verwerken. maar jeske heeft ook gelijk, het is logisch dat mensen die anders reageren het "gekopieerde" stukje verschrikkelijk vinden en dan zo reageren.

ik blijf bij mijn standpunt, omdat ik het nooit zou doen.

maar misschien kan jij, tommy, uitleggen wat voor een club het is? de freeflight? want ik heb geen idee. en misschien komt er dan ook meer begrip voor wat er gebeurd is. en hoe het kon gebeuren...

nina, ik hoop ook dat tabu weer veilig thuis komt!

miekje

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: oktober 20, 2006, 15:02:15 pm »
ik vind het heel zielig voor nina en voor tabu, maar aangezien ik verder niets van haar af weet kan ik het alleen maar stom vinden, omdat ik het nooit zou doen!!
maar goed niet iedereen is hetzelfde,

maar ik denk dat als nina iets eerder en iets meer over de situatie verteld had er niet zoveel mensen gelijk een negatief oordeel zouden hebben.
het stukje wat "gekopieerd" is vind ik heel erg om te lezen. maar waarschijnlijk hoort dit bij een heel lang stuk tekst, en is het misschien een beetje uit zn verband gerukt.
en het is zoals loes zegt inderdaad een manier van verwerken. maar jeske heeft ook gelijk, het is logisch dat mensen die anders reageren het "gekopieerde" stukje verschrikkelijk vinden en dan zo reageren.

ik blijf bij mijn standpunt, omdat ik het nooit zou doen.

maar misschien kan jij, tommy, uitleggen wat voor een club het is? de freeflight? want ik heb geen idee. en misschien komt er dan ook meer begrip voor wat er gebeurd is. en hoe het kon gebeuren...

nina, ik hoop ook dat tabu weer veilig thuis komt!

Ik sluit me hierbij aan

Tommy

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: oktober 20, 2006, 15:07:13 pm »
ook ik ben hier aangemeld om precies dezelfde reden - het freeflight is dan ook niet waar ik het hier over heb. Dit is een risico waarvan de eigenaresse op de hoogte is maar het gaat even om het vervolg op dit ongelukkige voorval. Ook dat hoort erbij....

het is op geen enkel van de vele forua waar deze dame lid van is gemld btw... heeft met clubs an sich weinig van doen

Vind je t raar met al die reacties op oa dat programma? Het is op eigen club WEL gemeld en de wereld is zoveel meer dan alleen internet. Het is volgens mij een illusie te denken dat daardoor je dier terug komt...hoewel t erg fijn kan zijn als mensen willen helpen en positief steunen. Of iemand dus genoeg of niet genoeg doet kun je in mijn ogen dus niet meten enkel aan dat criterium. Voor je t weet heb je t druk met gezever over van alles wat erbij gehaald wordt en moet je je verantwoorden en verdedigen tegenover hen...en dat blijkt ook aardig te kloppen.

Freeflight wordt hier wel even heel simpel gezien en als een dom iets . Het WAS de oorzaak, maar freeflight zelf kan , hoeveel risicos er ook aan hangen, niet beoordeelt te worden zonder dat je je daar echt in verdiept.

Citaat
Geplaatst door: jeske5  

Citaat
ik weet dan misschien niet wat er precies in het hoofd van die Nina afspeelt, maar deze uitspraken zijn toch van haar:

Het was wel een mooi gezicht om haar zo hoog in de lucht te zien, en ik weet ook zeker dat dit is wat ze wilde. Ik weet nog niet wat ik met haar doe als ze weer terugkomt

Ze missen overigens Tabu niet: ze kunnen nu allebei rustig eten zonder dat hun voer wordt afgepakt

Maar ik had bij haar het idee dat ze niets meer hoorde of zag behalve die groep vogels. Ze ging er echt als een speer vandoor. Maar o, wat zag dat er mooi uit, zeker in vergelijking met hoe ze er als een geplukte kip bijzat gedurende de meeste tijd dat ze hier was

Zo, en nu ga ik even met mijn trouwe Borre de post rondbrengen. Die is trouwens ook meteen een stuk relaxter... en Asterix heeft vandaag uitgebreid zitten zingen!

dan is het toch duidelijk wat er in haar hoofd omgaat...misschien heeft ze daarnaast ook verdriet, maar als je zulke dingen schrijft vind ik het logisch dat mensen daar op reageren

Vergeet niet dat dit een gedeelte is wat gekopieerd is en dus uit zn verband gerukt. Het lijkt heel raar dat dit hier zo staat en ik kan me de verbazing ook voorstellen. Ook op ons kwam dit wat ongevoelig over...maar zo is het niet bedoeld en is ook niet alles wat in haar omgaat. Op de freeflight club kwam in een eerder topic bv naar voren dat Nina vermoedde dat haar gaaitjes heel sterk aan elkaar verbonden waren. Als dat zo is...dan heb je een voordeel voor freeflight, omdat de vogel eerder terug keert. Achteraf constateert zij dat haar andere vogels helemaal niet de indruk wekken Tabu te missen en juist relaxter zijn. Zegt dus niks over HAAR gevoel ;)

Nina en ik hebben gemaild en geloof me...ongevoelig is ze echt niet :( Ze is beslist niet blij dat Tabu weg is en maakt zich echt wel zorgen.

Weet je...ik merk in mn leven steeds weer dat mensen me verbazen en dat ik niemand 100% ken of kan inschatten. Zelfs mn eigen familie en kinderen niet. Ik heb helaas vaak meegemaakt dat ieder mens anders omgaat met verdriet en dat je soms verstelt staat van hun manier van uiten. Maar daar kun je iemand niet mee gaan veroordelen...het is immers vaak een houding. Als je dat al niet kunt bij naasten...hoe zou dat dan wel gaan bij contacten die verder weg staan? ;)

qliqi

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: oktober 20, 2006, 15:12:43 pm »
ik heb de gekopieerde stukjes uit mn eerdere topic weggehaald omdat jou opmerking dat dit zo uit zn verband gerukt kan worden wel enige kern van waarheid bevat.

Ik adviseer de mensen zelf te lezen op http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=355234 en hun eigen conclusies te trekken. Helaas heb ik alle commentaren zelf gelezen, helemaal, en sta 100% achter mijn eerder geplaatste topic.

Geloof me: ik oordeel niet snel en wil er zeker niet alles en nog wat bijhalen maar deze zinnen waren BESLIST niet uit hun verband gerukt.... Nog vrij mild overigens...........
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2006, 15:21:44 pm door qliqi »

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #44 Gepost op: oktober 20, 2006, 15:17:41 pm »
ok, mee eens!

Ik adviseer de mensen zelf te lezen op haar freeflightclub en hun eigen conclusies te trekken.
wat deze conclusie ook mag zijn is voor iedereen persoonlijk!

Tommy : ik begrijp nog niet veel van freeflight hieruit, maar goed ik ga wel even googlen.

laten we allen hopen op een goede afloop, en dat die afloop mag zijn zoals ieder die zelf wil, en dat kan verschillen.
ik vind bij nina, een ander bij een nieuw baasje, het maakt niet uit wat je als goede afloop ziet,
als het maar voor Tabu een goede afloop heeft! vind ik!