Auteur Topic: Eco-Bird  (gelezen 45993 keer)

Riboet

• Gast
Re: Eco-Bird
« Reactie #420 Gepost op: april 07, 2006, 09:20:56 am »
Ik geef toe dat het gedoe met die houdbaarheidsdatum voor mij de grootste reden is om te twijfelen aan het online bestellen van Ecobird. Vandaar ook mijn vraag waar ik het het beste online kan bestellen.

Eigenlijk haal ik voer het liefst in mijn eigen buurt, als er wat is kan je ermee terug en als je tekort heb (wat met de eetbuien van Pappa- en Mammagaai en hun 3 jongen heel denkbaar is) kan je makkelijk bijhalen.

Misschien als de markt in Bovenkarspel er straks is (Westfriese Flora) dat ik daar heen ga (moet rvs voerbakjes hebben) en dat er dan ook Ecobird te koop is, dan kan ik het daar eens proberen en heb ik het direct in handen als ik het koop.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #421 Gepost op: april 07, 2006, 12:22:50 pm »
Ja als Ecobird daar staat met een kraam kan je het zo kopen. In Apeldoorn vorig jaar (forumbijeenkomst) hadden ze het ook! ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #422 Gepost op: april 08, 2006, 19:37:22 pm »
Hallo,

ook hier een verklaring van een ervaren collegakweker, als papegaaien overgezet worden van de een naar de andere pellet, zeker omdat het hier gaat om gebakken(geextrueerde) pellets , naar geperste pellets moeten de darmen zich aanpassen. Vandaar dat een overgangs periode (van 2 tot 6 maanden )tot gevolg heeft dat daarbij de ontlasting anders is,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #423 Gepost op: april 08, 2006, 19:41:04 pm »
Raar dat jou gaaien dat niet hebben gehad dan of dat ik het eerder gehoord heb!  ???

Maar bedankt voor het vragen!

Wickingh

• Gast
« Reactie #424 Gepost op: april 08, 2006, 20:07:09 pm »
Raar dat jou gaaien dat niet hebben gehad dan of dat ik het eerder gehoord heb!  ???

Maar bedankt voor het vragen!

Hai Corina,

ook met papegaaien is het zo hoe meer je er over weet , hoe meer je je beseft dat je er zo weinig over weet. Ook ik leer graag bij en omdat deze zaken me interesseren probeer ik er achter te komen wat nu het probleem is. Het is een verklaring van een zeer ervaren kweker, dus in mijn ogen wel iemand die geen onzin uitslaat.
Persoonlijk denk ik dat het feit dat ik het niet gehad heb vrij simpel is, voorheen zaten al mijn vogels (bij anderen op zaden) en ze krijgen bij mij nog steeds een redelijke portie zaad per dag. Dus hun overschakeling si lang zo drastisch niet geweest,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #425 Gepost op: april 08, 2006, 20:23:04 pm »
Ok duidelijk!
 :thumsup:

Gr Corina

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #426 Gepost op: april 08, 2006, 22:33:01 pm »
Hallo,

ook hier een verklaring van een ervaren collegakweker, als papegaaien overgezet worden van de een naar de andere pellet, zeker omdat het hier gaat om gebakken(geextrueerde) pellets , naar geperste pellets moeten de darmen zich aanpassen. Vandaar dat een overgangs periode (van 2 tot 6 maanden )tot gevolg heeft dat daarbij de ontlasting anders is,

mvg Frank

Hoe gaat het dan als je pellets mixt? Dus als ze ecobird gemengd met Nutribird krijgen?

Wickingh

• Gast
« Reactie #427 Gepost op: april 08, 2006, 23:06:40 pm »
Hai,

daar heb ik geen ervaring mee, Senna die hier ooit kwam deed wel pellets mengen en had daar goede ervaringen mee,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #428 Gepost op: april 09, 2006, 19:19:32 pm »
Ik geef ook 2 soorten: Harrisons en Ecobird! ;)

billy

• Gast
« Reactie #429 Gepost op: april 09, 2006, 19:56:14 pm »
Ik ben aan het denken wat ik ga voeren nu zitten ze even op biologisch zaad, ik vind die Hassison zo verekte duur
Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #430 Gepost op: april 10, 2006, 09:34:31 am »
Succes met de beslissing! Is niet makkelijk!   :thumsup:   ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #431 Gepost op: april 13, 2006, 09:12:16 am »
Ik heb vanochtend mn beslissing genomen.
Ik geef Coco vanaf nu weer alleen Harrisons!

Ik zag dat mn bak met Eco nog half vol zat dat het nog minstens een jaar gaat duren, voordat het op is.
En daar wil ik niet op wachten. Dus wat ik met de rest ga doen, weet ik nog niet  ???

Zal wel ff een advertentie plaatsen hier en daar!

Gr Corina

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #432 Gepost op: april 19, 2006, 21:49:58 pm »
Hoeveel pellets geven jullie per dag per aga?
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #433 Gepost op: april 19, 2006, 22:16:59 pm »
Hoeveel pellets geven jullie per dag per aga?
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Bij de ecobird zit een maatschepje en ook een tabel hoeveel welke vogel moet. Ik hou dat minus 1 streepje op het maatschepje aan (minus 1 streepje omdat aga savonds ook nog zaadjes krijgt.) en dan houdt aga altijd een beetje over wat de volgende dag nog in zijn bakje ligt. (anders ben ik bang dat ie op een hongerige dag niet genoeg krijgt :cool:)

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #434 Gepost op: april 19, 2006, 22:22:57 pm »
Zelf geef ik ongeveer tot streepje 10ml per aga. Volgens mij zou dat minder kunnen, omdat ook Pino & Tico ´s-avonds ook nog een schep zaadjes krijgen. Ze maken het in ieder geval ook niet op. Zowel van de pellets als de zaadjes blijft altijd een gedeelte over.
Ik durf eigenlijk ook niet minder te geven, want om eerlijk te zeggen ben ik bang ze te weinig te geven.