Auteur Topic: Eco-Bird  (gelezen 46223 keer)

Cheetah

• Gast
Re: Eco-Bird
« Reactie #90 Gepost op: augustus 26, 2005, 16:36:09 pm »
Hier waren mijn grijsjes er ook niet dol op. Ze aten het wel allemaal omdat ze anders niks anders te eten hadden.
Ondanks dat mijn grijsjes het niet zo super vonden deden zij het er erg goed op wat betreft conditie en kleur.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #91 Gepost op: augustus 26, 2005, 18:08:04 pm »
Ja, ik geloof ook dat het goed voer is, daarom ben ik het toch maar weer eens gaan proberen.. maar er blijkt duidelijk dat ze het nog steeds niet lekker vindt, ondanks dat de smaak verbeterd moet zijn.
Ronald, deze is voor de grijze roodstaart, ik denk niet dat daar een fruitvariant in is? Tjickie is natuurlijk een edel, die ook veel fruit moet hebben. Ik zal toch weer eens op de site gaan kijken of er twee soorten voor de grijze roodstaart zijn misschien.. ;)

Ron

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: september 23, 2005, 00:00:40 am »
Chica (edelgaai) krijgt nu 3 merken pellets, Nutribird, Harrisons en Pretty bird electus.
Deze eet ze alle 3 ongeveer in dezelfde hoeveelheden en lijkt iets meer naar pretty bird te neigen, de eco-bird werd vanaf dag 1 geweigerd.
Vraag me niet waarom maar ze lust het niet. Nu heb ik zelf van de andere 3 merken zelf eens geproefd en kan nou niet zeggen dat ze "smakelijk" zijn...
Alle 3 een "melige" hap...enige wat opvalt is de geur van de Pretty bird Electus pellets, die ruiken echt naar fruit. Zal wel niet de natuurlijke geur zijn dus kunstmatig toegevoegd. Eco-bird is zeker geen slechte pellet maar ik lees vaker dat de acceptatie lager is als bij de andere pellets.
Dat zijn mijn 5 cent in dit topic  ;)

Groetjes, Ron

Ronald

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: september 23, 2005, 00:26:52 am »
Tjickie is ook een edel maar zij eet de eco maar wat graag. Helemaal geen probleem voor haar. Smaken verschillen dan zeker toch ook bij gaaitjes.. :)

Ronald.

Ron

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: september 23, 2005, 00:54:05 am »
Zonder twijfel zijn er duizenden andere Edels en andere soorten die eco-bird zonder problemen eten...Chica is een van de duizenden die het niet eet  ;)
En ik weet wel zeker dat smaken verschillen...ook bij gaaien.

Grt, Ron

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #95 Gepost op: september 23, 2005, 09:01:06 am »
De aanhouder wint...   :thumbsup: Ze eet het! Als ik maar 20 brokjes Harrisons geef en de rest Ecobird, eet ze uiteraard eerst de Harriisons 's morgens, maar begint 's avonds toch maar aan de Eco!!  :)

Wickingh

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: september 23, 2005, 09:48:20 am »
De aanhouder wint...   :thumbsup: Ze eet het! Als ik maar 20 brokjes Harrisons geef en de rest Ecobird, eet ze uiteraard eerst de Harriisons 's morgens, maar begint 's avonds toch maar aan de Eco!!  :)

Hai Loes,

soms heb ik wel eens gelijk he?  8)

EIGENWIJZER ZIJN DAN JE GAAI!!!!!!!!!!!!

m  8) g Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #97 Gepost op: september 23, 2005, 09:55:22 am »
Hiermee heb je

Wickingh

• Gast
« Reactie #98 Gepost op: september 23, 2005, 10:04:03 am »
Enne.. je hebt wel vaker gelijk hoor, dat wou je toch horen? :P

Hai Loes,

altijd gelijk is zeker te veel van het goede he?  ::)

m ::) g Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: september 23, 2005, 10:08:05 am »

EIGENWIJZER ZIJN DAN JE GAAI!!!!!!!!!!!!

Dat is en blijft ons motto!  :thumbsup:

Gr Corina

Offline Brede W

• Eendags kuiken
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #100 Gepost op: september 26, 2005, 01:08:15 am »
Nou breekt mn klomp...:
ik had nieuwe eco-bird onder rembours besteld, voor de eerste keer via internet en nog steeds niets gehoord.
Inmiddels (twee weken later) was mn eco-bird trouwens helemaal op en heb ik voor nood maar ff nutribird gekocht (wel dezelfde dag acceptatie van Oz, maar meuren dat spul).
En nu zie ik dat ze het bedrag al wel van mn rekening afgeschreven... maar nog geen pellets hiero. Ook geen afhaalbericht oid.
Hmm... morgen maar ff bellen.

Greetz,

Wen

ps... wie heeft er straks interesse in bijna 1 kilo nutribird :P???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #101 Gepost op: september 26, 2005, 10:36:00 am »
Haha! Ik heb ook al eens drie zakken weggegeven aan iemand van het forum. Gek toch dat we er geen vertrouwen in lijken te kunnen hebben..  ;)
Ik zou maar gauw even bellen ja, ik heb nooit last gehad..

Offline Brede W

• Eendags kuiken
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #102 Gepost op: september 26, 2005, 10:52:01 am »
Mijn vriend had gister ff een mailjte gestuurd en vanochtend werden we om negen uur teruggebeld... er is echt iets misgegaan... Bij ecobird hebben ze mijn handtekening ontvangen terwijl ik aantoonbaar kan maken dat ik die dag niet thuis was. Maar een nieuwe bak is onderweg! Als het goed is, komt die donderdag binnen!
Fout ligt dus niet bij hun, maar bij bezorgbedrijf. Nette service van ecobird!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #103 Gepost op: september 26, 2005, 11:18:34 am »
Ik heb ook vertrouwen in dat bedrijf! Ik hb toen ik de eerste keer wou bestellen een aantal keren vragen gesteld, over houdbaarheid etc. etc. Ik kreeg netjes mijn mails beantwoord en dat vind ik toppie! :thumbsup: Het zou normaal moeten zijn, maar dat is het vaak niet..

Ron

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: september 26, 2005, 12:34:00 pm »
Maarre...onder rembours bestellen en dan geld van je rekening af?? Ik heb ook gister besteld en idd er staat onder rembours, rembours is toch alleen aan de postbode of bezorger te betalen?
Anyway..ik ga de eco-fruit eens proberen, kijken of chica die wel pruimt, de eerste pellet die ze hadden (is alweer een tijdje geleden) luste Chica echt niet.
 Groeten, Ron