Auteur Topic: Eco-Bird  (gelezen 46314 keer)

Cosch

• Gast
Re: Eco-Bird
« Reactie #285 Gepost op: januari 22, 2006, 19:53:32 pm »
Nou ik ben Kaya aan het overzetten op eco. Maar nu zit tie op de nutribird!!!!!  :o
 ::)

Hij hongerde zichzelf al 3 dagen uit. At beukensnippers, papier en karton. Dus alles moest verwijderd worden van de kooi. Dus ik dacht vanochtend: ik doe ook wat harrisons en wat nutribird in zijn bakje.
Hij begon gelijk de vreten van de Nutribird.
Dus ik twijfel nog even wat ik moet doen. Of ik laat hem voorlopig op de nutribird en zet hem later op de eco. Of ik zet nog even door om hem opde eco te zetten. Wat hij volgens mij niet lekker vind!

Ik denk er nog even over na, wat ik het beste kan doen.\Ben in ieder geval al blij dat hij op pellets zit!

Gr Corina

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #286 Gepost op: januari 22, 2006, 20:45:39 pm »
Nou ik ben Kaya aan het overzetten op eco. Maar nu zit tie op de nutribird!!!!!  :o
 ::)

Hij hongerde zichzelf al 3 dagen uit. At beukensnippers, papier en karton. Dus alles moest verwijderd worden van de kooi. Dus ik dacht vanochtend: ik doe ook wat harrisons en wat nutribird in zijn bakje.
Hij begon gelijk de vreten van de Nutribird.
Dus ik twijfel nog even wat ik moet doen. Of ik laat hem voorlopig op de nutribird en zet hem later op de eco. Of ik zet nog even door om hem opde eco te zetten. Wat hij volgens mij niet lekker vind!

Ik denk er nog even over na, wat ik het beste kan doen.\Ben in ieder geval al blij dat hij op pellets zit!

Gr Corina

wat is er nu zo bizonder aan de ecobird

die van mij eten ook natribird en ben er toch echt tevreden over
waarom dan overschakelen

Cosch

• Gast
« Reactie #287 Gepost op: januari 22, 2006, 20:49:22 pm »
Hij at eerst zaadjes. Nou ja eigenlijk zonnebloempitten  ::)
Dat is wel slecht.
Nutribird is op zich een goeie pellet alleen kunnen ze er hele vieze ontlasting van krijgen! Het is ook chemischer terwijl eco en harrisons wat natuurlijker zijn en ruikt!

Gr Corina

billy

• Gast
« Reactie #288 Gepost op: januari 22, 2006, 20:54:22 pm »
Zo zou ik het ook doen Corina, dan maar even op de nutribird
Sjakie zit nog op zaad, maar die vrat vrijdag in Billy zn kooi zijn ecopellets op :o  ;D
Ga hem binnenkort op de eco zetten.
Groetjes Els

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #289 Gepost op: januari 22, 2006, 21:01:23 pm »
Ik heb ecobird nog nooit in het echt gezien,(tenzij het de pellets zijn die Max bij zich had)maar ik heb wel prettybird gehad en nu heb ik naast de nutribird kaytee voor ze.Maar ik vind al die gekleurde pellets zo zoet ruiken tov de nutribird.
Ik heb van de da nieuwe brokjes gekregen,schijnt ook heel goed te zijn (Scenic)
Gr,Antonia

Wickingh

• Gast
« Reactie #290 Gepost op: januari 22, 2006, 22:11:35 pm »
wat is er nu zo bizonder aan de ecobird

die van mij eten ook natribird en ben er toch echt tevreden over
waarom dan overschakelen

Hai,

volgens mij gaat het er niet om of iemand er tevreden over is , maar wat het beste is voor de vogel.
Nutribird geeft bij veel vogels een raar effect op de ingewanden , wat optisch te zien ( en te ruiken) is aan de ontlasting.
Wat je niet ziet is wat er inwendig gebeurd , en dat is nu wel waar het om gaat.
Ik zeg niet dat elke vogel het slecht doet op Nutribird , alleen speel IK liever geen Russische roulette met mijn vogels,

mvg FRank

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #291 Gepost op: januari 22, 2006, 22:15:25 pm »
Hai,

volgens mij gaat het er niet om of iemand er tevreden over is , maar wat het beste is voor de vogel.
Nutribird geeft bij veel vogels een raar effect op de ingewanden , wat optisch te zien ( en te ruiken) is aan de ontlasting.
Wat je niet ziet is wat er inwendig gebeurd , en dat is nu wel waar het om gaat.
Ik zeg niet dat elke vogel het slecht doet op Nutribird , alleen speel IK liever geen Russische roulette met mijn vogels,

mvg FRank

oei, ik geef die van mij ook nutibird..gemengd met zaad

Cheetah

• Gast
« Reactie #292 Gepost op: januari 23, 2006, 15:49:51 pm »
Nutri zal zeker niet slecht zijn voor je vogels. Dit voer word immers ook door het lore parque gevoerd (samen met zaad) en het NOP.

Helaas deden mijn vogels het er niet goed op. Die hadden er verschrikkelijke diaree door.

Wickingh

• Gast
« Reactie #293 Gepost op: januari 23, 2006, 16:15:45 pm »
Nutri zal zeker niet slecht zijn voor je vogels.

Helaas deden mijn vogels het er niet goed op.

Hai Ashvin,

volgens mij spreek je jezelf hier tegen  ??? ,

m  ??? g Frank

Ps mijn stelling is dan nog steeds, lang niet elke vogel doet het goed op Nutribird

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #294 Gepost op: januari 23, 2006, 20:41:49 pm »
Nee Tammy en Vinnie zaten bij Francisca ook op Nutribird, hun ontlasting zag er zo anders uit dan dat van de andere aga's hier.... :(
Daarnaast wordt er bij Ecobird zo min mogelijk aan de pellet 'gerommeld'.

Verder heb ik nog geen verhalen van mensen gelezen waar de vogels spuitpoep en bruine poep kregen van de Ecobird, wat ik wel veel lees hier van vogels die Nutribird eten, en zijn mijn vogels er niet op achteruit gegaan nadat ik ze van de Harrisons op Ecobird heb gezet. Sterker nog, de zwakkere vogels zijn het beter gaan doen.

Dat het NOP nutribird geeft, zegt niks over de pellet, dit zal meer een financiele kwestie zijn denk ik.

Ook mijn mening is dat nutribird zeker niet goed is voor de vogel.

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #295 Gepost op: januari 23, 2006, 22:07:42 pm »
Citaat
Nou, wij hebben ook eco-bird besteld.
Had al binnen moeten zijn (geld is op 12 januari al afgeschreven). Even een mailtje naar ze gestuurd wanneer het pakketje wellicht aangeboden wordt. Zoals het er  nu uitziet is het op een verkeerd adres afgeleverd

Vandaag van Eco-Bird het adres gekregen waar het pakketje is afgeleverd. Totaal anders! Alleen de woonplaats en het huisnummer is hetzelfde. Via de KPN heb ik het telefoonnr. weten te achterhalen. Deze mensen hebben aan de vervoerder gevraagd het pakketje, aangezien het niet voor hun bestemd was, weer mee te nemen, maar de vervoerder weigerde dit! Ze waren immers al twee maal aan de deur geweest.  :( . Uiteindelijk heeft ze het pakketje geaccepteerd en aan haar schoonouders gegeven. Zij hebben n.l. ook vogeltjes. Deze mevrouw heeft haar schoonmoeder gebeld en het doosje bleek nog onaangebroken daar te staan. Wij hebben dus vanavond het pakketje bij haar schoonouders opgehaald.
Nou, hetzij via een omweg, maar de eco-bird is uiteindelijk toch nog op het juiste adres terecht gekomen!
(Trouwens, op de factuur die erbij gesloten was stond wel het goede adres op vermeld)

Gaan we morgen meteen onze twee bengels ook maar eens blij maken met een "lekker" hapje  :)

Angelique

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #296 Gepost op: januari 23, 2006, 22:10:01 pm »
Poe poe wat een gedoe  :)

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #297 Gepost op: januari 23, 2006, 22:13:25 pm »
Citaat
Poe poe wat een gedoe 

Zeg dat wel, maar ik ben erg blij dat we het uiteindelijk wel gekregen hebben.
We willen ze gewoon graag overzetten op de pellets en kunnen nu dan ook gaan beginnen.

Angelique

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #298 Gepost op: januari 23, 2006, 22:16:21 pm »
Precies, veel succes ermee!  :thumsup:

Wickingh

• Gast
« Reactie #299 Gepost op: januari 23, 2006, 22:17:51 pm »
Zeg dat wel, maar ik ben erg blij dat we het uiteindelijk wel gekregen hebben.
We willen ze gewoon graag overzetten op de pellets en kunnen nu dan ook gaan beginnen.

Angelique

Prettige wedstrijd  ;D