Auteur Topic: LET OP LEZEN, PAPAGAAI VLIEGT LOS IN BOLNES  (gelezen 44619 keer)

Jarie

• Gast
Re: LET OP LEZEN, PAPAGAAI VLIEGT LOS IN BOLNES
« Reactie #255 Gepost op: november 27, 2006, 22:45:37 pm »
Tuurlijk een beet van een kakatoe is niet misselijk.................
Maar zo te horen is Jefrey een echte kenner ondertussen,ik hoop zo dat t lukt! :good:

Johnnyhagenaar

• Gast
« Reactie #256 Gepost op: november 28, 2006, 23:49:24 pm »
Okeej, dat ook weer meegemaakt.  :S :S :S

Er stonden vandaag een paar mensen aan mijn voordeur die bezig waren met het vangen van de Kaketoe en net voor het begin daarvan vervolgens de papegaaien-kooi in mijn tuin zagen staan.
Deze mensen zijn, via via, gewaarschuwd door een buurvrouw die bij de gemeente Ridderkerk werkt.
Ik hoorde het verhaal van de man die ook aan mijn voordeur stond zo eens aan en het plan was dat ze de brandweer zouden bellen en die zouden het beestje wel eens komen vangen   ???

Ik ben naar de Berk gelopen want daar stonden nog een aantal van die mensen.
Er volgde een hele discussie in de trent van "wie is de echte deskundige" en er was door hun die dag, telefonisch, met experts overlegt en die zeiden, vangen die vogel en schakel vooral de brandweer in.
Ook moesten er foto's gemaakt worden van de Kaketoe als hij met de kraaien optrekt, want dat schijnt hij te doen ?
Die foto's moeten dan naar die expert!
Ook moest voor het lokken vooral een andere Gofinni gebruikt worden en een vangkast had volgens een man van die groep al helemaal geen zin  ???

Ik had en heb echter het idee dat als de brandweer komt (als die al komt wat ik ernstig betwijfel) en het lukt niet met ladderwagens en weet ik allemaal niet wat voor middelen, dat de vogel dan zo schrikt dat hij wellicht helemaal niet meer terugkomt.
Ook legde ik uit dat onze GIJS goed contact had met de vogel en dit steeds beter ging en wij hem met geduld ook wel zouden vangen.
Die mening werd niet gedeeld door deze groep mensen en ik probeerde hun mijn visie duidelijk te maken en benoemde daarbij "ons" forum.
Het antwoord liet zich al raden......
Deze mensen schreven in een ander forum van "hetnet"en dat was de grootste van Nederland (zucht  :seestars: )

Ik ben ervan overtuigt dat ze het goed bedoelen maar ik vond ze behoorlijk emotioneel in hun betoog en er was maar weinig ruimte voor "afwijkende" meningen.
Ik kreeg een gevoel van "alles wat jij weet weten wij beter en alles wat jij verzint werk niet."
Al met al een rot situatie.
Uiteindelijk zijn ze weggegaan en hebben de de Kaketoe met rust gelaten en maar beter ook denk ik.

Wellicht dat ik samen met deze mensen tot een plan kan komen maar dan moet het wel een "plan" zijn en niet zoiets van "stuur de brandweer maar" want dat gaat gewoon niet werken.

Ik hoop echter dat wij de vogel snel zelf zullen vangen en met het komende hok gaat dit wel lukken.
Laten wij vooral de Kaketoe lekker laten wennen aan zijn slaapplaats en hem daar niet wegjagen.
Ik heb de mensen uitgenodigd vooral eens naar deze threath te kijken op ons forum al is het maar om te laten zien hoe lang, intensief en bedachtzaam wij al bezig zijn!

Morgen, donderdag, gaan wij ervoor!

Johnny

giggles

• Gast
« Reactie #257 Gepost op: november 28, 2006, 23:56:29 pm »
Wat zo'n beestje allemaal al niet teweeg brengt in vogelliefhebbend Nederland.
Heb je geen linkje gekregen van hun topic? Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat hun allemaal bekokstoven  :P
Blij dat je voet bij stuk hebt gehouden Johnny!!!

PS: Ik ben echt niet nieuwsgierig hoor. Wil gewoon alles graag weten!  :yahoo:

Johnnyhagenaar

• Gast
« Reactie #258 Gepost op: november 29, 2006, 00:01:26 am »
Heb je geen linkje gekregen van hun topic? Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat hun allemaal bekokstoven  :P

Nee, wilde ik maar niet doen.
Het laatste wat ik wil een soortement van wedloop "wie vangt de vogel of weet meer van de vogel"
Ik wil dat beesje gewoon vangen en hem dan laten genieten van de warmte van het gezin van Jeffrey.
Uiteindelijk gaat de gezondheid van de vogel voor en wie hem dan ook vangt zal mij een zorg zijn.
Wat mij wel aan het hart gaat is hoe en hun plan was gedoemd te mislukken en dat risico wil ik niet nemen na bijna 4 weken intensieve inzet  :angry:

Schrok er wel even van, ik zag 4 weken geduld en inzet PHOEF.... zo verdwijnen! :cry:

giggles

• Gast
« Reactie #259 Gepost op: november 29, 2006, 00:07:41 am »
Kan ik me voorstellen idd.
Hadden hun de vogel ook al eerder zien zitten dan? Of zagen ze de vogel zitten en na een korte discussie op internet maar besloten de brandweer te gaan bellen...  :S
Je kan je toch wel bedenken dat een vogel wegvliegt als je met zo'n grote ladder de boom inklimt...  :seestars:
Laat hun dan maar lekker het grootste forum hebben. Wij hebben lekker het intelligentste  cheesy2 (Offeh... is dat TE arrogant?)

Johnnyhagenaar

• Gast
« Reactie #260 Gepost op: november 29, 2006, 00:09:38 am »
De leukste in ieder geval, ik heb ZOVEEL geleerd hier, geweldig gewoon!  woohoo

pvg

• Gast
« Reactie #261 Gepost op: november 29, 2006, 00:14:46 am »
Wat zo'n beestje allemaal al niet teweeg brengt in vogelliefhebbend Nederland.
Heb je geen linkje gekregen van hun topic? Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat hun allemaal bekokstoven :P

PS: Ik ben echt niet nieuwsgierig hoor. Wil gewoon alles graag weten! :yahoo:
en in vogelliefhebbend Belgie...
Het zou daadwerkelijk jammer zijn voor al je inspanningen, geduld, moeite en tijd dat de kaketoe nu definitief verjaagd zou worden door ondoordacht te handelen.
Jij moet wel een kalme,geduldige mens zijn om diplomatisch te blijven in afgelopen situatie...
Staat de ondertussen bekende berk, trouwens op jouw eigendom? Zo ja, laat jij toch maar die mensen toe op je grond, wie jij zelf wil...Heel tof van je om positief te blijven na dit gebeuren,ik wens je nog es véél succes en naar 't schijnt wint...de aanhouder!!! :good: :good:
't beste nog...
gr.,

Rick.

giggles

• Gast
« Reactie #262 Gepost op: november 29, 2006, 00:19:50 am »
en in vogelliefhebbend Belgie...

:-[ Euhm ja sorrie... hoe kon ik jullie vergeten... Maar bij deze alsnog een aparte erebenoeming!  :-[

Wat zo'n beestje allemaal al niet teweeg brengt in vogelliefhebbend Nederland en België!!!.

pvg

• Gast
« Reactie #263 Gepost op: november 29, 2006, 00:28:49 am »
DANK U...DANK U... :a036: :a036:

giggles

• Gast
« Reactie #264 Gepost op: november 29, 2006, 00:30:35 am »
 :offtopic: Oké en nu weer On-topic hè  :angry:               ;) :) ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #265 Gepost op: november 29, 2006, 06:54:35 am »
Jeetje wat een verhaal zeg!  :o
Ik had er al iets over gehoord, maar dit klinkt wel heftig!
Wat dom om zo onzorgvuldig te werk te gaan.
Ze dachten zeker: als we maar met een grote groep mensen bij elkaar gaan staan met een kaketoe tussen ons in, en een brandweerwagen met een ladder bij de boom , dan komt tie vast wel aanvliegen, kunnen we hem laten opstappen en nemen we hem mee.  ::)  doh
Ik hoop echt dat je ze daar weg kunt houden! Want jullie kans is zoveel groter!

Gr Corina

TWEETY

• Gast
« Reactie #266 Gepost op: november 29, 2006, 07:35:36 am »
pffff wat een gedoe  shootme
hopelijk heb je morgen geluk johny .
alvast veel succes en we duimen voor je  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #267 Gepost op: november 29, 2006, 08:39:11 am »
Hier schrik ik wel van! Hebben zij een papegaaienforum? Hoe kunnnen ze dan gewoon met grof geweld dat beestje daar weg willen halen (terwijl hij zo weg kan vliegen?) :o Ongelofelijk.  :cry:

Cosch

• Gast
« Reactie #268 Gepost op: november 29, 2006, 08:53:12 am »
Hebben zij een papegaaienforum?

Heb een beetje gegoogled maar kan geen forum vinden, wat over deze gaai gaat. Dus zo groot zullen ze nou ook weer niet zijn! :)

Laten we hopen dat ze hem met rust laten of dat Jhnny en Jeffrey vanavond de kaketoe vangen. Nu word het helemaal hoog tijd!

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #269 Gepost op: november 29, 2006, 09:08:52 am »
Ik heb al vaker gehoord over een gaaienforum op hetnet, maar inderdaad zelf ook nog nooit een forum kunnen vinden. Word wel steeds nieuwsgieriger naar de link aangezien het forum al vaker genoemd is. En de ideen daar schijnen ook inderdad nogal tegenstrijdig te zijn af en toe met de ideeen hier...