Okeej, dat ook weer meegemaakt.

Er stonden vandaag een paar mensen aan mijn voordeur die bezig waren met het vangen van de Kaketoe en net voor het begin daarvan vervolgens de papegaaien-kooi in mijn tuin zagen staan.
Deze mensen zijn, via via, gewaarschuwd door een buurvrouw die bij de gemeente Ridderkerk werkt.
Ik hoorde het verhaal van de man die ook aan mijn voordeur stond zo eens aan en het plan was dat ze de brandweer zouden bellen en die zouden het beestje wel eens komen vangen

Ik ben naar de Berk gelopen want daar stonden nog een aantal van die mensen.
Er volgde een hele discussie in de trent van "wie is de echte deskundige" en er was door hun die dag, telefonisch, met experts overlegt en die zeiden, vangen die vogel en schakel vooral de brandweer in.
Ook moesten er foto's gemaakt worden van de Kaketoe als hij met de kraaien optrekt, want dat schijnt hij te doen ?
Die foto's moeten dan naar die expert!
Ook moest voor het lokken vooral een andere
Gofinni gebruikt worden en een vangkast had volgens een man van die groep al helemaal geen zin

Ik had en heb echter het idee dat als de brandweer komt (als die al komt wat ik ernstig betwijfel) en het lukt niet met ladderwagens en weet ik allemaal niet wat voor middelen, dat de vogel dan zo schrikt dat hij wellicht helemaal niet meer terugkomt.
Ook legde ik uit dat onze GIJS goed contact had met de vogel en dit steeds beter ging en wij hem met geduld ook wel zouden vangen.
Die mening werd niet gedeeld door deze groep mensen en ik probeerde hun mijn visie duidelijk te maken en benoemde daarbij "ons" forum.
Het antwoord liet zich al raden......
Deze mensen schreven in een ander forum van "hetnet"en dat was de grootste van Nederland (zucht

)
Ik ben ervan overtuigt dat ze het goed bedoelen maar ik vond ze behoorlijk emotioneel in hun betoog en er was maar weinig ruimte voor "afwijkende" meningen.
Ik kreeg een gevoel van "alles wat jij weet weten wij beter en alles wat jij verzint werk niet."
Al met al een rot situatie.
Uiteindelijk zijn ze weggegaan en hebben de de Kaketoe met rust gelaten en maar beter ook denk ik.
Wellicht dat ik samen met deze mensen tot een plan kan komen maar dan moet het wel een "plan" zijn en niet zoiets van "stuur de brandweer maar" want dat gaat gewoon niet werken.
Ik hoop echter dat wij de vogel snel zelf zullen vangen en met het komende hok gaat dit wel lukken.
Laten wij vooral de Kaketoe lekker laten wennen aan zijn slaapplaats en hem daar niet wegjagen.
Ik heb de mensen uitgenodigd vooral eens naar deze threath te kijken op ons forum al is het maar om te laten zien hoe lang, intensief en bedachtzaam wij al bezig zijn!
Morgen, donderdag, gaan wij ervoor!
Johnny