Ik wil hier nog aan toevoegen dat ik denk dat alle informatie meer dan welkom is. Dus als jij verwijst naar een site, dit geval de jouwe, is dat alleen een welkome hulp.
Om aan te kunnen geven dat jouw methode niet de enige is (overigens wel die waar ik mij het lekkerst bij voel) kan iedereen hier reageren.
Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ook bij papegaaien niet 1 methode de beste is. Je moet doen wat bij je past en manieren zoeken om je papegaai te kunnen corrigeren.
Ik zie het voor Pinkey ook echt zo, dat ze wel de kans moet krijgen om een foutje dat zij maakt nog te kunnen corrigeren. Vandaar mijn 'nee' als reactie en niet meteen terug op haar kooi.
Net als bij honden... En ook bij paarden. En bij kinderen. En ook daar zijn er tig methodes, die allemaal anders zijn en allemaal 1 doel hebben: je papegaai zo goed mogelijk opvoeden (of hond, paard, kind enz.)
En hoe meer je weet, hoe meer je leest, hoe beter doordacht je eigen methode worden kan.
En daarnaast nog: ook het direct terug plaatsen op de kooi na bijtegedrag kan weerlegd worden heb ik begrepen van weer een andere papegaaienkenner (los van het feit of ik het hier wel of niet mee eens ben):
Als je papegaai dus naar de kooi wil, dan bijt hij...