Auteur Topic: Pinkey, ons zorgenkindje....  (gelezen 49432 keer)

giggles

• Gast
Re: Pinkey heeft wormpjes
« Reactie #15 Gepost op: december 23, 2006, 11:38:09 am »
ADHD rosé... Dat klinkt bekend in de oren. Diva heeft hier ook wel last van  ;D

Ik ben blij voor jullie dat het weer beter gaat met Pinkey. Die ontlasting controle (niet te verwarren met belasting controles  cheesy2 ) gaan wij hier ook maar invoeren denk ik.

Groetjes Jarno

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #16 Gepost op: december 23, 2006, 12:23:46 pm »
Jee wat zal je geschrokken zijn Dorian! En wat fijn dat het nu alweer beter gaat! :thumsup:

Dorian

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: december 23, 2006, 12:36:56 pm »
Ja we waren wel geschrokken.
Omdat ze ook in de rui is dacht ik eigenlijk dat het daar aan lag.
Toen besloot ik dat ik liever hoorde van de VA dat ik me veelste veel zorgen maakte en me aanstelde en dat er echt niks aan de hand was.
Maar dat was dus toch niet zo... Ik ben blij dat we niet hebben afgewacht.

Het was trouwens bij het afrekenen echt raar. Ik ben gewend aan enorme bedragen, vanwege mijn paarden. Als die wat hebben, dan kan ik de rest van de maand ook niks leuks meer doen.
En dan krijg ik altijd grote potten en spuiten. En met je paard ga je niet in de wachtkamer zitten.
En nu: mini spuitje, mini flesje medicijnen, mini potje medicijnen, mini kraagje en een half uur van zijn tijd. En dan betaal je nog geen 50 e. Wat door mijn ervaringen met paarden dus echt niets voorstelde.
Vandaar ook dat ik besloten heb over twee weken gewoon nog maar eens langs te gaan, gewoon voor de zekerheid.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #18 Gepost op: december 23, 2006, 12:51:50 pm »
Nee dat is mijn ervaring met Bastiaanse ook hoor, je betaald echt niet veel in vergelijking met sommige andere vogelartsen

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #19 Gepost op: december 23, 2006, 13:42:16 pm »
héhé dorian dat was niet niks hé ,jouw meisje zo ziekjes
ik sluit me bij de anderen aan om een jaarlijkse check-up te doen ivm de ontlasting,flip moet toch in het voorjaar gewiekt worden en ik ga laten veertjes trekken bij allebei om ze te laten sexen ,dus ineens kaka-onderzoek laten doen ook

verwen je kippie maar eens exrta en geef dikke knuf van hiere  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #20 Gepost op: december 23, 2006, 14:37:05 pm »
Ik las het in een andere tophic al, arme Pinkey. Die jaarlijkse controle ga ik ook invoeren, zowiezo over enkele weken ga ik terug voor nacontrole en een chip, misschien zelfs ook wel sexen maar ik kijk eerst even het bedrag aan wat er bovenop komt nog voor de chip en nacontrole. Want het bloed en ontlasting-onderzoek met voeding en medicatie koste me vorige week 94 euro wat ik nog een prima bedrag vondt, ik had meer verwacht. Maar als er veel bij komt voor de chip en nacontrole dan laat ik Kaya bij de volgende jaarlijkse check up wel sexen...beetje spreiden die bedragen  ;) en ik heb al enorm veel geld aan allereli soorten voeding uitgegeven voor Kaya die ik maar moeilijk er in krijg, hij eet alleen de nutribird en de kleine portie's harrion en senic worden door Kaya aan de hond gevoerd  cheesy2 ....

Sterkte met Pinkey, de wormen zullen bij de eerste spuit wel al gedood zijn dus zullen geen echte pijn en vervelend gevoel meer veroorzaken, dat je meer spuitjes medicatie moet geven is natuurlijk voor de eitjes die nog uit gaan komen. Vandaar dat Pinkey zo snel weer is opgeknapt na de eerste spuit. Ik herken wel in je verhaal dat Kaya me meer vertrouwd sinds we bij de arts zijn geweest. Hij proeft meer vreemde dingen ik mag hem op meer plaatsen aanraken dan daarvoor zoals zijn vleugels even ietsje uitrekken en ik kon straks even zijn nageltje vijlen terwijl hij gewoon bij me zat. Ze zijn enorm intelligent dus dat kwartje dat het bezoek hem/haar beter doet zal zeker snel genoeg zijn gevallen.
Een  :-* voor de schrik!

Dorian

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: december 23, 2006, 19:02:42 pm »
Dank je voor jullie medeleven. Dat is wel fijn he?
De enige reactie die er bij mijn schoonmoeder had: o, jullie komen toch niet hier met die wormen he?
Niet eens een vraag hoe het is met Pinkey nu. Dus dan zijn jullie reacties alleen nog maar prettiger...  :-[

Heb Thiely (Pinks kweker) gebeld vanmorgen/vanmiddag.
Zij zei dat het niet bij haar vandaan kan komen en dat ze wel getest was bij Hedwig, maar dat ze misschien vergeten is dat aan te kruisen. Hun papegaaien en kaketoes worden 2 keer per jaar ontwormd, dus daar komt het niet vandaan.
Zowel Thiely als ik gaan bij Bastiaansen navragen wat dan wel de oorzaak zijn kan. Misschien is het gewoon zo dat wij buiten gelopen hebben en iets mee naar binnen hebben gelopen en Pinkey zo iets binnen heeft gekregen. Maar als dat een mogelijkheid is wil ik dat graag weten.
Over het algemeen is het zo dat huiskamervogels geen wormen kunnen krijgen als ze wormvrij zijn en er geen vogel bij komt die wormen heeft. Maar misschien dat het wel kan dat als je met je gaai naar buiten gaat ze daar wat oplopen. Omdat we dat niet zeker weten wil ik dat weten en Thiely dus ook.

Ik zal hier wel laten weten wat de oorzaken zouden kunnen zijn. Leren we ook weer allemaal van toch?
Ook wil ik weten of het verstandig is als je veel met je gaai naar buiten gaat (wat wij helemaal nog niet deden omdat Pinkey nog zo schrikkerig was buiten en we midden in de stad wonen) je gaai toch 1 a 2 keer per jaar te ontwormen of dat dat te risicovol is. Want ook van ontwormen kunnen gaaitjes ziek worden. Dat weet ik wel ondertussen van Thiely.

Pinkey heeft net haar tweede spuitje met medicijnen gehad. Dat ging echt goed.
Ik kan haar snavel vasthouden en zij doet dan automatisch haar snavel open. Menno heeft het beetje medicatie er toen ingespoten. Ze heeft bijna alles binnengekregen geloof ik. Daarna stapte ze boos weg  cheesy2
Echt, ze draaide zich om en liep bijna stampvoetend van ons weg.  cheesy3
Zal morgen dus wel moeilijker worden, maar dan doen we het gewoon voordat het donker wordt. Hopelijk heeft ze het dan niet helemaal door. En op een andere plek in huis...  ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 23, 2006, 19:17:11 pm »

Ook wil ik weten of het verstandig is als je veel met je gaai naar buiten gaat (wat wij helemaal nog niet deden omdat Pinkey nog zo schrikkerig was buiten en we midden in de stad wonen) je gaai toch 1 a 2 keer per jaar te ontwormen of dat dat te risicovol is. Want ook van ontwormen kunnen gaaitjes ziek worden. Dat weet ik wel ondertussen van Thiely.

Klopt. Ik heb toen met Verstappen overlegd of het nodig is om uit voorzorg te ontwormen. En die vertelde toen ook dat je eigenlijk niet onnodig zulke medicijnen moet geven. Daarom is af en toe de ontlasting laten controleren beter/veiliher voor je gaai!

Ik ben benieuwd of je er achter komt!  :CENS

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #23 Gepost op: december 23, 2006, 20:14:36 pm »
De buitenpieten doe ik standaard 1x per jaar ontwormen, deze scharrelen op de grond en krijgen van alles naar binnen, bij vermoede op wormpjes ontworm ik zelfs 2x per jaar. Bij de binnen vogels ontworm ik niet en heb ik het middel ook nooit gegeven. Kaya's ontlasting is pas onderzocht en daar zaten geen wormpjes in. Hij is nu bijna 3 maanden hier en al 10 jaar oud, ik weet niet of hij ooit ontwormd is geweest maar de kans op het krijgen van wormen (als binnen vogel) is volgens mij maar heeeeeel erg klein. Het zou toch best kunnen dat de de ouders van Pinkey misschien toch wormpjes hebben gehad, (het is toch geen schande mocht dat zo zijn, wel vervelend). Misschien was de jaarlijkse check up alweer bijna een jaar geleden van de ouder-vogels? Dus dat het ontkend wordt dat het zeker niet van de ouder vogels kan komen gaat er bij mij niet in.

Cosch

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: december 23, 2006, 20:32:14 pm »
Vind ik eerlijk gezegd ook een beetje raar.  :CENS

En net wat je zegt: het is toch geen schande? Daarvoor zijn ze niet een minder goede kweker ofzo!

Wickingh

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: december 23, 2006, 20:40:44 pm »
De buitenpieten doe ik standaard 1x per jaar ontwormen, deze scharrelen op de grond en krijgen van alles naar binnen, bij vermoede op wormpjes ontworm ik zelfs 2x per jaar. Bij de binnen vogels ontworm ik niet en heb ik het middel ook nooit gegeven. Kaya's ontlasting is pas onderzocht en daar zaten geen wormpjes in. Hij is nu bijna 3 maanden hier en al 10 jaar oud, ik weet niet of hij ooit ontwormd is geweest maar de kans op het krijgen van wormen (als binnen vogel) is volgens mij maar heeeeeel erg klein. Het zou toch best kunnen dat de de ouders van Pinkey misschien toch wormpjes hebben gehad, (het is toch geen schande mocht dat zo zijn, wel vervelend). Misschien was de jaarlijkse check up alweer bijna een jaar geleden van de ouder-vogels? Dus dat het ontkend wordt dat het zeker niet van de ouder vogels kan komen gaat er bij mij niet in.

Hallo,

jij kent de familie de Moor kennelijk niet, als er mensen gezondheid van hun vogels serieus nemen zijn zij het wel. Deze aanname vind ik dan ook een beetje voorbarig,

mvg Frank

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #26 Gepost op: december 23, 2006, 20:45:29 pm »
Vind ik eerlijk gezegd ook een beetje raar. :CENS

En net wat je zegt: het is toch geen schande? Daarvoor zijn ze niet een minder goede kweker ofzo!

Nee, inderdaad ik heb hun site wel eens bekeken en het ziet er allemaal pikobello uit, mocht ik ooit een jonge gaai willen dan zijn zei een potentiele kweker voor mij. Ook als mocht blijken dat Pinkey daar vandaan de wormpjes heeft. Ik zie er echt de schande niet van in. Honden moeten ook na verkoop nog ontwormd worden zeker als het het eerste nest van de moederhond is geweest tenminste dat begreep ik bij onze allereerste hond, die puppies hebben meestal de meeste wormen. Bij vogels werkt dat natuurlijk wel weer anders maar toch...
Het is natuurlijk wel opvallend dat ook in het boekje geen kruisje staat bij controle op wormpjes in ontlasting...

Voor het plaatsen zag ik je stukje: Frank nogmaals ik ken ze niet persoonlijk nee, en ik geloof meteen dat ze de gezonheid van hun vogels serieus nemen, maar is het dan een schande dat er een vogel wormpjes heeft? Vindt ik niet, net te laat de vogels ontwormt  ??? ik beschuldig ze helemaal niet hoor. Maar als een arts aangeeft dat die wormpjes er echt al veel langer zitten kan dat dan niet omdat de vogel van Familie de Moor afkomt? Niemand is heilig en iedereen kan wel eens wat perongeluk over het hoofd zien. Feit blijft dat er ook geen kruisje in het boekje stond en de vogel ernstig besmet was. Toen hij weg ging hoefde hij maar een klein aantal wormpjes te hebben.

Dorian

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: december 23, 2006, 20:48:34 pm »
Thiely zou nooit tegen mij zeggen dat ze zeker geen wormen hebben als ze het misschien zouden kunnen hebben eventueel.
Als ze zou denken dat er een mini mini mini mogelijkheid zou zijn, dan had ze dat meteen laten checken nu. Ik denk dat ze zelfs vandaag nog had gezorgd dat ze iemand had kunnen vinden die het zou checken.

Alle ontlasting wordt gechecked bij Thiely, minimaal 1 keer per jaar. Ze worden twee keer ontwormd. Ik weet 100% zeker dat als Thiely zou denken dat het zou kunnen dat het bij hun vandaan zou komen, ze dit ook daadwerkelijk zou laten checken. Sinds Pinkey daar gechecked is (overigens twee keer op twee verschillende manieren), is ze ook niet meer in aanraking geweest daar met andere vogels of poepjes van de andere (ook geschekete) vogels, dus het zou niet eens kunnen, zelfs al hadden hun buitenvogeltjes wel wormpjes.
Dus ik ben er inderdaad van overtuigd en sta daarin Frank volledig bij, dat het daar niet vandaan komt.

Ik wil er wel nog met Bastiaansen over praten, want Pinkey heeft namelijk NOOIT diarree gehad, dat heeft ze pas sinds gisteren. Dat had ze (na veel zoeken en lezen en info van Thiely) al veel eerder moeten hebben als de wormpjes er al zo lang inzaten.

En blijkbaar kunnen huiskamervogels dus wel degelijk wormpjes krijgen, want Pinkey is bijna nooit buiten geweest, dus het moet op de een of andere manier in haar lijfje zijn gekomen.... En ik ga uitzoeken hoe. Althans, dat hoop ik van Bastiaansen te horen.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #28 Gepost op: december 23, 2006, 20:50:49 pm »
Oke, ik ben heel benieuwd wat Bastiaanse zegt. En nogmaals ik beschuldig niemand ben ook heel benieuwd hoe zoiets precies zit met kans op besmetting.

Cosch

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: december 23, 2006, 21:26:04 pm »
Er word helemaal niet gesuggereerd dat de Thielly niet goed voor de vogels is! Het is geen aanname maar een overdenking. Ook kwekers kunnen iets over het hoofd zien. Zolang het niet bewezen is, kun je niet zeggen dat het absoluut niet aan de moor kan liggen!

Ik vind het ook raar dat ze zo stellig kan zeggen dat er niks aan de hand is terwijl de jonge pinkey zwaar onder de wormen zit!
Maar het zal blijken wat er aan de hand is.

Zo te horen is het wel blijkbaar een schande als de gaaien van een kweker wormen heeft. Misschien kan Frank dat uitleggen?