Dank je voor jullie medeleven. Dat is wel fijn he?
De enige reactie die er bij mijn schoonmoeder had: o, jullie komen toch niet hier met die wormen he?
Niet eens een vraag hoe het is met Pinkey nu. Dus dan zijn jullie reacties alleen nog maar prettiger...

Heb Thiely (Pinks kweker) gebeld vanmorgen/vanmiddag.
Zij zei dat het niet bij haar vandaan kan komen en dat ze wel getest was bij Hedwig, maar dat ze misschien vergeten is dat aan te kruisen. Hun papegaaien en kaketoes worden 2 keer per jaar ontwormd, dus daar komt het niet vandaan.
Zowel Thiely als ik gaan bij Bastiaansen navragen wat dan wel de oorzaak zijn kan. Misschien is het gewoon zo dat wij buiten gelopen hebben en iets mee naar binnen hebben gelopen en Pinkey zo iets binnen heeft gekregen. Maar als dat een mogelijkheid is wil ik dat graag weten.
Over het algemeen is het zo dat huiskamervogels geen wormen kunnen krijgen als ze wormvrij zijn en er geen vogel bij komt die wormen heeft. Maar misschien dat het wel kan dat als je met je gaai naar buiten gaat ze daar wat oplopen. Omdat we dat niet zeker weten wil ik dat weten en Thiely dus ook.
Ik zal hier wel laten weten wat de oorzaken zouden kunnen zijn. Leren we ook weer allemaal van toch?
Ook wil ik weten of het verstandig is als je veel met je gaai naar buiten gaat (wat wij helemaal nog niet deden omdat Pinkey nog zo schrikkerig was buiten en we midden in de stad wonen) je gaai toch 1 a 2 keer per jaar te ontwormen of dat dat te risicovol is. Want ook van ontwormen kunnen gaaitjes ziek worden. Dat weet ik wel ondertussen van Thiely.
Pinkey heeft net haar tweede spuitje met medicijnen gehad. Dat ging echt goed.
Ik kan haar snavel vasthouden en zij doet dan automatisch haar snavel open. Menno heeft het beetje medicatie er toen ingespoten. Ze heeft bijna alles binnengekregen geloof ik. Daarna stapte ze boos weg

Echt, ze draaide zich om en liep bijna stampvoetend van ons weg.

Zal morgen dus wel moeilijker worden, maar dan doen we het gewoon voordat het donker wordt. Hopelijk heeft ze het dan niet helemaal door. En op een andere plek in huis...