Auteur Topic: Yiska kroelt met veer..  (gelezen 52652 keer)

Jeffrey

• Gast
Re: Een amazone aangeboden gekregen!
« Reactie #105 Gepost op: januari 02, 2007, 00:49:03 am »
haha al een idee hoe je haar erin gaat krijgen? :) waarschijnlijk zal ze niet gaan vliegen of kan ze niet meer vliegen als ze al heel lang in die kooi heeft gezeten..dat zal ze rustig op moeten bouwen dan denk ik  ;) ik vind de kleuren z'n staart toch wel mooi hoor  :thumsup:  mischien een beetje verfrommelt maar dat zit zo weer goed toch  :thumsup:

Jeff

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #106 Gepost op: januari 02, 2007, 09:29:18 am »
:)
ok, dan even afwachten voor ons.. ik denk dat het voor Yiska een hele opluchting is als ze weer lekker kan zitten en eten!
hoe eet ze nu trouwens? uit een bakje, van een schoteltje? en hoe gaat dat ? want zoals ik al eerder zei t lijkt me lastig eten zo..  :cry:

Ze eet alleen nog maar wat ik haar aangeef tot nu toe: een stukje brood en een stukje patat.. Heb haar wel bij het bakje gezien dus ze weet het te vinden. Ook at ze al gewoon uit zo'n bakje want dat zat in de kleine kooi ook, dus het moet goed komen. Het si wel een sopper, eten moet in water gesopt worden! ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #107 Gepost op: januari 02, 2007, 09:30:33 am »
He Loes, ik heb ff voor je gegoogled. Maar Yiska is de Panama (geelvoorhoofd) Amazone. Is een ondersoort van de geelvoorhoofd Amazone!

Goed van jou! :thumsup: Dat dacht Pascal ook al hè, de Panama!! Weet ik dat ook weer. Er zijn zoveel soorten!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #108 Gepost op: januari 02, 2007, 11:28:45 am »
Een goed begin  :thumsup:

chantal

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: januari 02, 2007, 12:00:27 pm »
Loes, ik lees het nu pas allemaal en ik wil je van harte feliciteren met Yiska. Wat een scheetje zeg  :hart: Dat het er toch ineens zo snel van is gekomen vind ik echt geweldig voor je  :yahoo:. Heel veel succes  :good: en heel veel plezier met je vogels maar dat zal vast wel lukken. :-*

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #110 Gepost op: januari 02, 2007, 13:06:52 pm »
Ook ik lees dit nu pas.
Van harte gefeliciteerd met Yiska. Een heel mooie naam.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #111 Gepost op: januari 02, 2007, 13:11:03 pm »
Yiska reageert heftig op mannenstemmen, dan wordt ze helemaal opgewonden. Gisteren heeft ze stillekes op haar stok gezeten en weinig gegeten. Ik had de zonnepitten vervangen door Extra Vital en Scenic maar ze at niks.  Vandaag toch maar weer wat zonnepitten er in gegooid omdat ze ook nog moet wennen aan omgeving en kooi. Maar niet alles tegelijk dan. :( Later maar weer proberen. Na het eten van de zonnepitten werd ze levendiger. Nu reageert ze ook op Jari als een gek. Als hij praat begint ze volop geluiden te maken.  :thumsup:
Op Oudejaarsavond was ze zo gek als een deur door Pascal, helemaal enthousiast. Ik ben wel blij dat ze op Jari ook zo reageert, dan komt er leven in! :thumsup:

Ze zit in de kooi nog steeds op één plek, niet gewend aan meer ruimte. Ze gaat ook niet klimmen en spelen. Hoe moet ze dat nou ontdekken? Wel even met een halve walnoot bezig geweest.

Dorian

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: januari 02, 2007, 13:16:28 pm »
Op zich goed dat er leven inzit toch?
Lijkt me wel heel moeilijk voor je Loes, alles nieuw, zowel voor jou als voor Yiska.

Succes. Ik vind het wel heel erg leuk voor je!

giggles

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: januari 02, 2007, 13:18:32 pm »
Weet je al meer over het bijpunten van zijn snavel en nagels?
Lijkt mij wel belangrijk voor het vogeltje. Kan ze zich weer goed bewegen en normaal eten.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #114 Gepost op: januari 02, 2007, 13:19:56 pm »
Nee, weet er verder nog niks over. Maar ze redt zich goed hoor met die snavel. Zonnepitten, walnoot appel, banaan, het gaat allemaal prima. Dat ze sopt met sommige dingen heeft er denk ik toch niet mee te maken, de zonnepitten gaan immers prima? cheesy2

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #115 Gepost op: januari 02, 2007, 13:21:51 pm »
Op zich goed dat er leven inzit toch?
Lijkt me wel heel moeilijk voor je Loes, alles nieuw, zowel voor jou als voor Yiska.

Succes. Ik vind het wel heel erg leuk voor je!

Voor Yiska is het inderdaad ook vreemd natuurlijk, maar het is hier vast véél leuker als waar ze vandaan komt! De hele dag leven om haar heen, honden, katten, kinderen een vrouw waarvan ze steeds aandacht krijgt! :) Ik zie wel in dat het een hele klus gaat worden, vooral omdat ze bepaald niet op mij valt! :)

giggles

• Gast
« Reactie #116 Gepost op: januari 02, 2007, 13:23:17 pm »
Gelukkig maar dan. Lijkt mij voor zo'n vogeltje wel een handicap, maar ja iedereen kan leren leven met een handicap natuurlijk.
Gelukkig kunnen ze hier wat aan doen  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #117 Gepost op: januari 02, 2007, 13:24:57 pm »
Ja, daarom! Komt allemaal goed! :thumsup:

giggles

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: januari 02, 2007, 13:26:35 pm »
Ik heb daar ook alle vertrouwen in Loes. Vooral met zulke vrienden als Pascal en Corina die je bijstaan als het even nodig is  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #119 Gepost op: januari 02, 2007, 13:28:02 pm »
Ja, dat kan je wel zeggen, ik ben ook héél blij met ze! :hart: