Ik ben zo blij!! Heb de titel van het topic hiervoor veranderd!
Het bijten van Yiska bij het opstappen en daarna vervoeren ergens heen op de hand, zag ik altijd als een uiting van angst en ik denk dat hij alles inderdaad heel eng vond. Er is immers in zijn meer dan 30 jaar oude leven niets met hem gedaan, zeker niet op de hand nemen (hij beet iedereen altijd van zich af en niemand die iets met hem durfde). Van de zomer naar buiten toe ging heel goed (er stond iets leuks te gebeuren en dat wist hij).
Nu ze bijna niet meer in de boom zitten is er weinig meer om hem naar toe te vervoeren en ik was toch steeds nog huiverig van die gemene bijterd, dus als het niet noodzakelijk was, liet ik hem lekker zitten. Vorige week heb ik hem mee naar de douche genomen en dat ging eigenlijk heel goed. Geen bijtneigingen, maar wel wegvliegen. Vandaag weer geprobeerd en: ja hoor vanuit de kooi opstappen zonder bijten. Na het douchen ook weer netjes vanaf de douchecabine opstappen zonder weg te vliegen of te bijten!!!

Ik ben zo blij, ik kon zo goed merken dat hij me vertrouwde!! En dát is het mooiste gevoel tot nu toe!!!