Auteur Topic: Gijs en Coco het is echt een drama af en toe!  (gelezen 38322 keer)

Eefjuh

• Gast
Re: Gijs en Coco het is echt een drama af en toe!
« Reactie #45 Gepost op: januari 27, 2007, 17:13:05 pm »
Klopt, er staat wel een bronvermelding bij, alleen was ik gisterenavond ZO pissig dat ik het las dat ik gewoon even mijn frustrartie 2 keer moest uitten....  :-[

Ik kan het altijd nog weghalen, doe ik wel tot ik toestemming heb....

Cosch

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: januari 27, 2007, 17:19:18 pm »
Ok dat is goed!  :thumsup:

Eefjuh

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: januari 27, 2007, 17:23:32 pm »
Overigens had ik al wel zijn naam uit de post verwijdert ;) Maar ik wacht even op toestemming en dan kan ik het altijd weer terug plaatsen :D

Ik blijf er wel bij dat ik dit toch wel een misselijke streek vind hoor :(

Cosch

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: januari 27, 2007, 17:31:07 pm »
Met dit soort dingen heb ik ook wel zo iets van: Mmmmm  :CENS Wat vaag!
Ik geef em nog een beetje het voordeel van de twijfel maar idd dit is wel heel vreemd.

Eefjuh

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: januari 27, 2007, 17:49:37 pm »
Mijn voordeel van de twijffel is allang weg. Ik heb toevallig een zeer goeie dierenarts bij me prachtisch om de hoek zitten, waar ik dan ook met liefde heenga (dr. lurioux).

Meppel is me te ver weg, te bedenken dat ik ook nog wel eens zat te twijffelen om daar heen te gaan om informatie over het gedrag/gedragstheraphie te vragen voor de kaketoes (vooral Kodi uiteraard), maar jah, na dit bericht weet ik zeker dat ik dat niet meer hoef te doen......

Wickingh

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: januari 27, 2007, 20:31:46 pm »
Met dit soort dingen heb ik ook wel zo iets van: Mmmmm  :CENS Wat vaag!
Ik geef em nog een beetje het voordeel van de twijfel maar idd dit is wel heel vreemd.

Hummmm  :CENS

Cosch

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: januari 27, 2007, 21:18:24 pm »
 :(  :(

Wickingh

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: januari 27, 2007, 21:26:55 pm »
Hai Corina,

je gaat toch niet twijfelen aan mijn vriend Jan?
Niet doen hoor,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: januari 27, 2007, 21:28:16 pm »
Sorry hoor maar dit is echt te sneu gewoon!  :(

Wickingh

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: januari 27, 2007, 21:55:20 pm »
Hai Corina,

ik meen serieus dat je altijd moet blijven staan voor wat of in wie je gelooft.
Daar is niets mis mee,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: januari 27, 2007, 22:03:45 pm »
Het is goed Frank. Zo kortzichtg ben ik gelukkig niet! En idd sta ik absoluut voor waar ik in geloof. Maar soms veranderen dingen of heb je er (even) vraagtekens bij en dan heb ik ook het lef om daar eerlijk voor uit te komen.

Wickingh

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: januari 27, 2007, 22:38:32 pm »
Het is goed Frank. Zo kortzichtg ben ik gelukkig niet! En idd sta ik absoluut voor waar ik in geloof. Maar soms veranderen dingen of heb je er (even) vraagtekens bij en dan heb ik ook het lef om daar eerlijk voor uit te komen.

Prima toch, staan waar je voor staat, maar altijd blijven nadenken en met een kritische blik kijken.
Ennuh ik heb nooit gezegd dat je kortzichtig bent,

mvg Frank

giggles

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: januari 27, 2007, 23:28:46 pm »
Sja kaketoe's en broeds gedrag is een drama. Ze zeggen ook niet voor niets dat het één van de moeilijkste papegaaiensoort is om te houden toch.

Ik hoop dat je nu goed gewaarschuwt bent Jeffrey en dat je ze voorlopig uit elkaar houdt en dat je ze straks weer gezellig bij elkaar kunt houden, als het weer wat rustiger is met de hormonen  :help:

Succes met je schatjes  :thumsup:

Eefjuh

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: januari 28, 2007, 00:09:05 am »
Prima toch, staan waar je voor staat, maar altijd blijven nadenken en met een kritische blik kijken.
Ennuh ik heb nooit gezegd dat je kortzichtig bent,

mvg Frank

Ik ook niet Corina! :D

Ik had zowiezo al een beetje mijn twijffels bij zijn gedragstherapieeen enz enz, omdat er vaak gewoon niet ver genoeg word gekeken naar natuurlijk instinct. Vooral nu met dit onderwerp valt daar niet over te discusseren, wat de schat betreft is gewoon een stukje natuurlijk instinct wat door ons mens echt niet met een theorie of stappenplan opgelost kan worden.

Ik wil niet zeggen dat hooijmeijer gelijk een zeer slechte dierenarts is, ik heb alleen twijffels over de manier waarop hij handelt qua gedragstherapie.

Ik denk eerder, en dat is misschien iets om over na te denken, dat het 5 stappenplan eerder een plan voor ons is dan voor de vogels. Immers, als je ergens heel sterk in gelooft, dan ga je er met volle 100% voor, zeker als je hoort dat het vaker effect heeft gehad.

Ik denk dus dat het 5 stappenplan er meer is om ons zekerder te maken tegenover de vogel, dan dat we wat aan de vogel veranderen. Het is vaak meer een questie van lef hebben, en je angsten vergeten.

Denk maar aan kaya, sommige dingen zijn gewoon niet te veranderen. Maar tot hoever mogen wij gaan? Hoeveel mogen wij van een vogel zjin/haar natuurlijke gedrag afpakken om het maar zo goed mogelijk te doen in de huiskamer?

We willen allemaal het beste voor onze vogels, maar in sommige gevallen is de natuur nu eenmaal NET even wat sterker dan een 5 stappenplan....... en hier mag ik met ervaring over praten, Kodi zal NOOIT Bart aardig gaan vinden, zolang Kodi mij nog als een partner ziet. Dit kan echt geen enkel 5 stappenplan of theorieetje veranderen. Het enige wat wij moeten doen is een beetje aanpassen voor de vogels, ofwel: Bart zal Kodi niet meer lastig vallen, proberen op te laten stappen, enz enz enz....

Daarom ben ik zo verschrikkelijk blij met de amerikaanse boekjes die ik heb aangeschaft op bol.com.
Guide to Companion Parrot Behavior

Guide to a Well-Behaved Parrot

The Guide to Owning a Cockatoo

Ze zijn allemaal van dezelfde schrijfster, en leest ongelovelijk makkelijk weg. Ze heeft een hele reeks "guides", die ik echt kan aanraden. Overigens heb je nog een heleboel van dat soort engelstalige boeken op bol.com! Binnenkort ga ik er weer een paar bijbestellen!
Er word vooral gekeken naar waar een probleem ontstaat, en niet waar het moet worden opgelost. Het kost je wel even wat, maar ik ben zo blij dat ik die informatie allemaal al had voordat ik uberhaupt Kera (mijn eerste kromsnavel en kaketoe) kreeg.

Ik hoop dat alles echt goed gaat komen, dit is een probleem wat vaak voorkomt, maar niet genoeg over word geinformeert :(

giggles

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: januari 28, 2007, 00:31:14 am »
Ik denk dus dat het 5 stappenplan er meer is om ons zekerder te maken tegenover de vogel, dan dat we wat aan de vogel veranderen. Het is vaak meer een questie van lef hebben, en je angsten vergeten.

Bijna alle problemen die een vogel heeft in gevangenschap is onze schuld vrees ik ook
En door ons zekerheid te geven komt dit weer ten goede van onze vogel.
Zodra er iemand ten tonele verschijnt die ONS (de vogeleigenaren) zelfvertrouwen kan geven, zullen vele vogeleigenaren een verwachtingspatroon van zo'n iemand krijgen.
In dit geval is dit dus Hooimeijer.
Nu doet een probleem zich voor dat in eerste instantie niet direct aan de vogeleigenaar te verwijten lijkt en moet deze vogelGURU een oplossing bieden.
Wil hij conclusies trekken, moet hij een zo compleet mogelijk beeld hebben van de situatie, voor hij zijn professionele mening kan geven.
Dit in tegenstelling tot ons. Wij sproeien met meningen en weetjes alsof we alle wijsheid in pacht hebben.
Misschien doet een expert wel hetzelfde, maar het grote verschil is dat hij een reputatie hoog te houden heeft en dat de gevolgen voor hem en zijn bedrijf vele malen groter zijn als zijn diagnose verkeerd is, als dat onze diagnose verkeerd is.

Dus voor Hooimeijer zijn conclusies kan trekken (wat heel goed hetzelfde kan zijn als die van ons) moet hij eerst andere dingen uit kunnen sluiten.

Voordat ik nu dezelfde sneer krijg als Frank eerder heeft gekregen...
Mijn vogels staan niet bij Hooimeijer in zijn register.
Ik heb nooit gezegd dat Hooimeijer een slechte vogeldokter is.
Wel heb ik gezegd dat je moet oppassen bij Hooimeijer, vanwege zijn commercieel ingestelde houding.

Ik probeer het alleen maar van zijn kant te bekijken, voor ik conclusies begin te trekken.
Per slot van rekening kiest Jeffrey er zelf voor om advies te vragen aan Hooimeijer en niet andersom.