Klinken zeker leuk.
Vorig jaar was ik bij een winkel met een kaapse die te koop was. Toen ik interesse toonde gaf die verkoper aan dat dit een zeer dominant soort vogel is. Klopt dat? Zelf heb ik 1 jardine en 2 meyers, dit zijn totaal geen dominante boefjes maar het schijnt dat de Kaapse dit van nature heeft. Tenminste, dat zij die verkoper. 
Dag Bobbie,de dominantie verschilt per vogel,zoals je ook met andere soorten hebt,gewoonlijk kunnen ze zeer goed met andere soorten gehouden worden en zullen ze hun snavels,(waarmee ze gewoon een amandel mee openenen,doet een grijze echt niet)Niet misbruiken.
Als de broedtdrift toeneemt bij een koppel ,zie je dit ook,de ene man is dan veel dominanter dan de andere man,dus het gedrag verschilt per koppel.
Welke winkel was dit en weet je of het een NK gekweekte vogel of import vogel was,ik bedoel er word wel meer eens wat gezegd over bepaalde vogelsoorten terwijl degene die dit zeggen nog nooit zo,n vogel daadwerkelijk gehad hebben,dus van horen zeggen..
Google maar eens op internet,dan zul je versteld staan
Kaapse zie je nog weinig omdat er niet veel kwekers zijn die er ook daadwerkelijk mee kweken en de prijs bovendien ook niet voor iedereen is weggelegd.
Gr Kees.