Auteur Topic: kweker Kaapse papegaaien?  (gelezen 11441 keer)

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
Re: kweker Kaapse papegaaien?
« Reactie #15 Gepost op: oktober 22, 2008, 20:09:29 pm »
Klinken zeker leuk.

Vorig jaar was ik bij een winkel met een kaapse die te koop was. Toen ik interesse toonde gaf die verkoper aan dat dit een zeer dominant soort vogel  is. Klopt dat? Zelf heb ik 1 jardine en 2 meyers, dit zijn totaal geen dominante boefjes maar het schijnt dat de Kaapse dit van nature heeft. Tenminste, dat zij die verkoper. :CENS

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #16 Gepost op: oktober 24, 2008, 16:58:49 pm »
Klinken zeker leuk.

Vorig jaar was ik bij een winkel met een kaapse die te koop was. Toen ik interesse toonde gaf die verkoper aan dat dit een zeer dominant soort vogel  is. Klopt dat? Zelf heb ik 1 jardine en 2 meyers, dit zijn totaal geen dominante boefjes maar het schijnt dat de Kaapse dit van nature heeft. Tenminste, dat zij die verkoper. :CENS

Dag Bobbie,de dominantie verschilt per vogel,zoals je ook met andere soorten hebt,gewoonlijk kunnen ze zeer goed met andere soorten gehouden worden en zullen ze hun snavels,(waarmee ze gewoon een amandel mee openenen,doet een grijze echt niet)Niet misbruiken.

Als de broedtdrift toeneemt bij een koppel ,zie je dit ook,de ene man is dan veel dominanter dan de andere man,dus het gedrag verschilt per koppel.

Welke winkel was dit en weet je of  het een NK gekweekte vogel of import vogel was,ik bedoel er word wel meer eens wat gezegd over bepaalde vogelsoorten terwijl degene die dit zeggen nog nooit zo,n vogel daadwerkelijk gehad hebben,dus van horen zeggen..

Google maar eens op internet,dan zul je versteld staan

Kaapse zie je nog weinig omdat er niet veel kwekers zijn die er ook daadwerkelijk mee kweken en de prijs bovendien ook niet voor iedereen is weggelegd.

Gr Kees.

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #17 Gepost op: oktober 24, 2008, 17:08:58 pm »
Het was ene Cor, in Vlaardingen. Het is geen echte winkel want hij is ik meen 2 dagen in de week open (denk zelf eerder 1). Hij kweekt zelf met van alles.

De Kaapse waar hij het over had was een jonge pop, hij had haar ook nog gepapt de laatste weken en was tam zei hij. Ik weet niet of hij deze pop zelf had gekweekt of via een ander adres binnen had gekregen. Ze was wel geringd dus zal iig geen import zijn, toch?

Ik deed mijn vinger tegen de tralies van de kooi waarin ze zat en zo kwam hij zover om mij te waarschuwen want zij was erg dominant (was bijna halfjaar oud op dat moment) en wilde weleens bijten zei hij.

De prijs was toen (vorig jaar) 1000 euro.

RSPH

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: maart 25, 2009, 10:05:54 am »
Dag Bobbie,de dominantie verschilt per vogel,zoals je ook met andere soorten hebt,gewoonlijk kunnen ze zeer goed met andere soorten gehouden worden en zullen ze hun snavels,(waarmee ze gewoon een amandel mee openenen,doet een grijze echt niet)Niet misbruiken.

Als de broedtdrift toeneemt bij een koppel ,zie je dit ook,de ene man is dan veel dominanter dan de andere man,dus het gedrag verschilt per koppel.

Welke winkel was dit en weet je of  het een NK gekweekte vogel of import vogel was,ik bedoel er word wel meer eens wat gezegd over bepaalde vogelsoorten terwijl degene die dit zeggen nog nooit zo,n vogel daadwerkelijk gehad hebben,dus van horen zeggen..

Google maar eens op internet,dan zul je versteld staan

Kaapse zie je nog weinig omdat er niet veel kwekers zijn die er ook daadwerkelijk mee kweken en de prijs bovendien ook niet voor iedereen is weggelegd.

Gr Kees.

Hey!
Ik heb geprobeert u een persoonlijk bericht te sturen, maar er staat dat ik geen toestemming heb om persoonlijke berichten te verzenden:S...
Heeft u nog steeds kaapse papegaaien? Ik heb een jardine van 5 maanden en zou hier graag een papegaai bij willen. Ben nog aan het orienteren welke...
Rond welke tijd verwacht u weer eitjes te hebben? En wat zal een kaapse papegaai kosten?:$
MVG Robin

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #19 Gepost op: maart 25, 2009, 10:29:58 am »
Ik denk dat je nog te weinig berichten hebt. Ik wil hem wel een PB sturen hoor voor je of hij hier even wil gaan kijken. Kees is vanmorgen nog actief geweest hier, dus zal so wie so regelmatig komen kijken. ;)

RSPH

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: maart 25, 2009, 12:38:55 pm »
Ik denk dat je nog te weinig berichten hebt. Ik wil hem wel een PB sturen hoor voor je of hij hier even wil gaan kijken. Kees is vanmorgen nog actief geweest hier, dus zal so wie so regelmatig komen kijken. ;)

Hmm.. dat zou kunnen;) Heb inderdaad nog niet veel berichten gepost...
Dat zou heel aardig zijn als je dat zou willen doen :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: maart 25, 2009, 13:23:05 pm »
Done! ;)

arnootje

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: maart 25, 2009, 16:41:19 pm »
Het aanbod Kaapse is ook vrij klein. Eigenlijk moeten ze alle vogels die gekweekt worden dan ook terug gebruiken voor de kweek. Maar dat is mijn persoonlijke mening, het zijn schitterende vogels.

Ik weet een aantal koppels te koop, prijzen per koppel vanaf 2500 euro.

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #23 Gepost op: maart 25, 2009, 22:10:11 pm »
Dag Loes,ik las net je berichtje,ik heb op dit moment een jong in het blok liggen,ik heb tot op vandaag alleen nog maar aan kwekers verkocht en weet ook nog niet of ik dit jong zal verkopen of zelf houden.

Dit was een onverwacht snel legsel van 2 eieren,waarvan dus 1 bezet,normaal liggen er 3 ,maar meestal 4 eieren,nu dus 2,de ouders paarden al toen de vorige jongen nog in het blok en later in de kooi bij de ouders,vlak voor het uitvliegen.

Gr Kees.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: maart 25, 2009, 22:52:51 pm »
Wow Kees, dat is snel!  :) Daarom waarschijnlijk ook maar twee?

melina

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: maart 26, 2009, 19:28:09 pm »
Kaapse...zucht, die staan nog op mijn lijstje :hart: voorlopig niet maar als er een koppel bijkomt.....
Ik heb ze ook gezien en op de arm gehad (dit koppel was redelijk tam,de 1 meer als de ander) maar oh wat een mooie en leuke vogels!! vrij klein, in verhouding met de grijze en edel enzo maar een mooie grote snavel . Ik zie ze als de groenvleugel onder de kleinere soorten :)