Auteur Topic: Mijn Kippie heeft PBFD...  (gelezen 5965 keer)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Mijn Kippie heeft PBFD...
« Reactie #15 Gepost op: april 07, 2007, 19:11:40 pm »
wat vervelend  console
veel sterkte :-*

Anique

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: april 08, 2007, 13:23:38 pm »
Dank jullie voor je reacties allemaal!

giggles, dat heb ik dus ook al de hele week gehad "wat als?"

Ben gisteren even bij Kippie geweest en hij heeft het helemaal naar zijn zin! Mijn ouders twijfelen er niet over hem weer weg te doen, ze vinden hem helemaal leuk!

Heb wel meteen de kwekers gewaarschuwd waar Kippie vandaan komt. Kreeg vandaag een heel lieve mail terug dat ze maatregelen gaan nemen en dat ze me op de hoogte houden. Toppie!

Heb ook gisteren besloten Coco over enkele maanden nog een keer te laten testen, gewoon voor de zekerheid!

Pim

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 08, 2007, 15:22:43 pm »
Goed dat je je kweker hebt ingelicht. En zeer verstandig dat je hem nogmaals laat testen je grijsje!! :thumsup:

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #18 Gepost op: april 08, 2007, 21:11:27 pm »
Ik zou denk ik een second opinion aanvragen in een ander laberatorium.Goede labs maken ook wel eens een foutje.Deze situatie(een vogel met pbfd)is moeilijk.Wees er daarom zeker van dat hij ook echt pbfd heeft.

Succes

Rob

Dorian

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 08, 2007, 21:15:16 pm »
Een second opinion is inderdaad soms heel goed. Het kan altijd anders zijn. Aan de andere kant, Anique, we vonden de veren toch al vreemd...
Ik hoop dat je er uit komt wat je wil...

Ik ben heel blij dat je ouders blij zijn met kippie.
En ook dat de kweker maatregelen gaat nemen.

Hoe is het verder met je inmiddels?

Anique

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: april 08, 2007, 21:51:26 pm »
Ach, ik baal vreselijk.... We hadden vanavond een paasetentje bij mijn ouders (iedereen een vrolijk pasen btw!) en dan krijg ik zoveel zin om m een knuffel te geven... maar dat doe je dan toch maar niet, want ja....

misschien is een second opinion inderdaad ook wel een idee.... toch baal ik er wel flink van want het is al niet goedkoop.... maar zekerheid is natuurlijk ook wel fijn!

baal baal....

miekje

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 08, 2007, 22:51:14 pm »
Ik hoop voor je dat ze een foutje hebben gemaakt!  console
In ieder geval veel sterkte en succes  :-* Ook voor Kippie

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #22 Gepost op: april 09, 2007, 00:44:49 am »
Allereerst veel sterkte met het verwerken van dit nieuws Anique.

Ik blijf het moeilijk vinden of zo'n tweede test je meer zekerheid kan geven. Waarom? Een second opinion is leuk, maar wie zegt wat er nou klopt als de 2e test anders blijkt te zijn?

Laat nu staan dat de eerste test een positieve uitslag heeft en de 2e een negatieve. Is dan per definitie de eerste test fout?. Nee! Dan zou je nog weer een 3e test moeten doen.

Al met al. Een 2e test is leuk, maar deze zal alleen je onzekerheid wegnemen wanneer de uitslag gelijk is aan de eerste test. Bij een andere uitslag als de eerste test blijf je nog steeds in onzekerheid zitten en zul je ook nog eens een 3e test moeten laten doen. En waar is dan het einde? Deze is dan zoek.  :CENS

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #23 Gepost op: april 09, 2007, 01:04:01 am »
Ja dat klopt wel wat je schrijft Pascallo  :CENS daarbij geef je al aan dat hij niet goed in de veren zit, hoe vervelend ook om te zeggen maar dan is 1+1 toch echt weer 2...

Dorian

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 09, 2007, 14:23:04 pm »
Ik denk ook dat het niet heel veel zekerheid gaat geven Anique, tenzij de uitslag weer hetzelfde is.
Want zoals als Pascal opmerkt, wanneer de uitslag anders is, dan moet er dus een derde achteraan.

Je gevoel ervoor was al (nog voor Koko erbij kwam) dat de veertjes wel wat vreemd waren.
En daarnaast is het niet zo dat Kippie er nu een rotleventje op nahoudt. Ik weet van jou dat je ouders er nu al gek mee zijn.
Dus ook Kippie heeft het goed.
Dan is dit misschien maar het beste voor hem en voor jou ook.

Koko uiteindelijk voor de zekerheid nog een keer testen kan denk ik geen kwaad.
Het lijkt me eerlijk gezegd ook verstandig er tot die tijd geen andere vogel bij te laten komen.
Succes meiske...

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #25 Gepost op: april 09, 2007, 16:41:11 pm »
Ik denk ook dat het niet heel veel zekerheid gaat geven Anique, tenzij de uitslag weer hetzelfde is.
Want zoals als Pascal opmerkt, wanneer de uitslag anders is, dan moet er dus een derde achteraan.

Ik weet niet of dit het juiste topic is hiervoor maar gezien de situatie wel denk ik,maar vals positief komt toch door niet de juiste hygienische maatregelen te nemen en vals negatief bestaad volgens mij niet.Als het er is dan is het er.

Rob

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #26 Gepost op: april 09, 2007, 16:42:22 pm »
hygienische maatregelen bij de DA bedoel ik trouwens he.

Dorian

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: april 09, 2007, 18:35:21 pm »
Ik weet niet of dit het juiste topic is hiervoor maar gezien de situatie wel denk ik,maar vals positief komt toch door niet de juiste hygienische maatregelen te nemen en vals negatief bestaad volgens mij niet.Als het er is dan is het er.

Rob

Huh, je zegt 'als het er is dan is het er'. Maar daarvoor zeg je dat positief fout kan getest worden.
Positief = PBFD
Negatief = geen ziektes.

Ik snap dit berichtje niet helemaal... ??? :help:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #28 Gepost op: april 09, 2007, 20:15:32 pm »
ik denk dat lisianthus dit bedoeld:

"verkeerde" uitslag positief, dus niet ziek, dat uit eindelijk negatief blijkt te zijn, dus wel ziek.
"verkeerde" uitslag negatief, dus wel ziek, dat uit eindelijk positief blijkt te zijn, dus niet ziek.
 :seestars: snap je em nu, ik niet meer  :-[

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #29 Gepost op: april 09, 2007, 20:54:59 pm »
Negatief =gezond.
Positief=besmet.

Dus,voor alle duidelijkheid,als de vogel negatief is getest is hij oke,geen verschijnselen,zo duidelijk?

Gr Kees.