Tja moet je dan stoppen na een 2de test want welke klopt er dan nog? Als de eerste positief is en de 2de negatief weet je dus nog niets, het blijft 50/50.... over blijven testen maakt het dus ook niet 100% betrouwbaar. Stel dat dit zo gebeurde bij de mens, goh mevrouw ik zie aan uw bloed dat u aids heeft maar laat het nog maar een keer testen want de test is niet betrouwbaar, geloof je het daarna wel als er een negatieve test komt 
Lijkt mij als je een bloedmonster hebt dat het er wel is of niet dat virus, hoe kan er dan een verkeerde uitslag komen 
Op dit moment kunnen ze het HIV-virus met medicijnen al zo ver de kop indrukken dat bij testen een negatieve uitslag komt. Indien deze persoon stopt met zijn/haar medicijnen steekt dit virus weer de kop op.
Een BN-er in deze situatie is bijv. Oscar Hammerstein (voor de sceptici onder ons).
Deze situatie kom je ook in de vogelwereld tegen , als de vogel in goede gezondheid is dan kan bij bepaalde vogels het virus slapen, bij een test zal de vogel dus negatief testen. Komt deze vogel in mindere conditie bijv door broedstress kan het virus weer wakker worden en zeker de jongen besmetten.
Dit is dan ook de reden dat ik als KKP-kweker het noodzakelijk vind om ook de jongen te testen.
Nu worden in diverse laboratoria PCR-testen uitgevoerd met apperatuur die verschillende onderdelen van een DNA-reeks testen, bij een piek op een bepaalde plek in deze DNA-test maakt deze test positief. Endus de vogel krijgt het predikaat positief dus besmet.Test zo'n lab nu een plek in het DNA dat geen piek bevat zal de vogel negatief getest worden. De labs met testen op de grootste rij van DNA materiaal zal dan ook de meest betrouwbare uitslag kunnen geven, MAAR NOOIT 100% zekerheid kunnen geven.
Menselijk fouten kunnen een tets negatief beinvloeden met een foute uitslag ten gevolge, denk hierbij aan bijvoorbeeld een veren test waarbij een niet (goed)gesteriliseerde schaar is gebruikt die voor die tijd op een positieve vogel is gebruikt.
Een positieve vogel moet daarom niet gelijk als besmet worden beschouwd en ziet de vogel er nog gezond uit op verenpak en conditie dan is zeer aan te bevelen dat er opnieuw getest wordt,
mvg Frank