Beste mensen, mijn naam is Katrien, nieuw hier. Speciaal voor deze vraag heb ik me geregistreerd, sorry dus voor het zo in huis vallen..
Ik ben trotse eigenaar van twee valkjes, een koppel, Jef en Louise. Ik heb ze uit adoptie, nu reeds vier jaar. Heb geen idee hoe oud ze zijn..
Momenteel zijn ze druk doende met de kweek van zes kleintjes, allen nog in het nestblok.
Daarnet merkte ik dat Louise erg kortademig is. Of niet kort, maar ze ademt heel zwaar, zit continu met de bek open. Anders nog actief. eet en drinkt echer niet. Gaat ook niet meer bij de kleintjes. deze ochtend was er nog NIKS aan de hand...
Wat kan ik doen om haar te helpen. Het is Pasen, ik weet niet meteen een DA waar ik bij terecht kan. Bovendien weet ik niet of ze het in eerste instantie aankan gevangen te worden en vervoerd...
Moet ik haar uit de voliere halen ?
IK mag er niet aan denken dat ik haar zou verliezen.. Kan iemand me aub advies geven ?
Het valt me wel op dat ze veel met de snavel wrijft tegen de zitstok... Precies of ze wil hem afkuisen? Ze schudt zich ook vaak uit...?
Help....
Edit Cosch: titel verduidelijkt