Auteur Topic: Zwaar ademen  (gelezen 5112 keer)

flirish

• Gast
Zwaar ademen
« Gepost op: april 08, 2007, 13:18:51 pm »
Beste mensen, mijn naam is Katrien, nieuw hier. Speciaal voor deze vraag heb ik me geregistreerd, sorry dus voor het zo in huis vallen..

Ik ben trotse eigenaar van twee valkjes, een koppel, Jef en Louise. Ik heb ze uit adoptie, nu reeds vier jaar. Heb geen idee hoe oud ze zijn..

Momenteel zijn ze druk doende met de kweek van zes kleintjes, allen nog in het nestblok.

Daarnet merkte ik dat Louise erg kortademig is. Of niet kort, maar ze ademt heel zwaar, zit continu met de bek open. Anders nog actief. eet en drinkt echer niet. Gaat ook niet meer bij de kleintjes. deze ochtend was er nog NIKS aan de hand...

Wat kan ik doen om haar te helpen. Het is Pasen, ik weet niet meteen een DA waar ik bij terecht kan. Bovendien weet ik niet of ze het in eerste instantie aankan gevangen te worden en vervoerd...

Moet ik haar uit de voliere halen ?

IK mag er niet aan denken dat ik haar zou verliezen.. Kan iemand me aub advies geven ?

Het valt me wel op dat ze veel met de snavel wrijft tegen de zitstok... Precies of ze wil hem afkuisen? Ze schudt zich ook vaak uit...?

Help.... :help:

Edit Cosch: titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2008, 11:46:21 am door Cosch »

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: hulp gevraagd bij valkparkiet, dringend..
« Reactie #1 Gepost op: april 08, 2007, 13:38:53 pm »
Jeetje wat moeilijk zeg.  :(

Ik weet niet of je in de buurt van Breda-Prinsenbeek woont, maar bij de Baronie is er wel altijd iemand te bereiken, maar ik geen idee of vogelarts Bastiaansen of anders een arts die ook wel wat weet van vogels v/d Hurk, dienst heeft

Beeksestraat 60b
4841 GD Prinsenbeek
 Altijd bereikbaar
076-5415030

Anders weet ik ook zo gauw even niks.

Ik wil je wel veel sterkte wensen!  console

ede

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 08, 2007, 14:02:56 pm »
Aan het e-mailadres te zien woont Katrien in Belgie.

Misschien dat ze je wel telefonisch willen helpen. Dus 003176-5415030

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #3 Gepost op: april 08, 2007, 16:55:52 pm »
Ah zover had ik nog niet gekeken, ik weet verder niet veel in België helaas.

ede

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 08, 2007, 17:07:01 pm »
Ze is ook niet meer online geweest!  ???

flirish

• Gast
Re: hulp gevraagd bij valkparkiet, dringend.. ( update, Louise gestorven )
« Reactie #5 Gepost op: april 08, 2007, 18:31:34 pm »
Hallo iedereen... We hebben de hele middag bij haar "gewaakt"... Water gegeven, gekeken of er niks in haar kropje zat... Warm gehouden... Heen en weer gebeld met da van wacht.... Het heeft niet mogen zijn. Louise is iets over zes uur gestorven... Ik begrijp er niks van... Deze ochtend niks aan de hand... Deze middag kortademig, en zes uur nadien gestorven??!!! Wat kan zo agressief zijn ? Ik ben er helemaal kapot van... Het was zo'n vrolijke vogel... Vorig jaar hadden we ze de eerste keer de kans gegeven een nestje te hebben, en het was meteen goed raak. Vorig jar hebben we elf kleintjes van haar en Jef gehad... En nu zijn er zes.. Wat moet ik nu doen ? Gaat Jef die kleintjes alleen kunnen opvoeden ? Hij is drukdoende met voederen, reeds de hele dag door, maar gaan zijn pogingen afdoende zijn ? Of zal ik manueel moeten bijvoederen ?
En wat kan ik preventief doen voor mijn andere vogels ? Ik heb ook nog een koppel grasparkieten, en die hebben vijf jonkies....

Och ik ben er echt stuk van...... :-(

Bedankt voor diegenen die gereageerd hebben... Ik ben echter niet meer op het forum geweest, heb maar wat als een gek heen en weer gerend..... Mijn excuses daarvoor...

Ik ben idd van België...

Met vriendelijke groet,
Katrien

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #6 Gepost op: april 08, 2007, 18:37:06 pm »
Wat erg  :cry:

Veel sterkte  :-*

Oeda

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 08, 2007, 18:40:29 pm »
Ik weet niet of je in de buurt van Schoten (antwerpen) zit, maar anders zou ik contact opnemen met Marc Dieltjens in Schoten, de man is zelf een halve vogel volgens mij.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #8 Gepost op: april 08, 2007, 18:42:41 pm »
Ach wat sneu  :cry:

Wat kan er zo agressief zijn, zoveel helaas.

Heel veel sterkte, altijd zo sneu om een dierbaar kippie te verliezen!  console

ede

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 08, 2007, 18:49:18 pm »
jeetje wat schrikken! Veel sterkte! misschien kun je de VA om advies vragen! Misschien kun je door autopsie  de oorzaak achter halen?

sterkte!

flirish

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 08, 2007, 18:50:12 pm »
Ik weet niet of je in de buurt van Schoten (antwerpen) zit, maar anders zou ik contact opnemen met Marc Dieltjens in Schoten, de man is zelf een halve vogel volgens mij.

Nee, eigenlijk zit ik daar niet zo dichtbij.. Aan de andere kant, België is nu ook niet dusdanig groot, dus eigenlijk zal dat qua afstand wel meevallen......

Bedankt voor het meedeleven iedereen.....

flirish

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: april 08, 2007, 18:51:33 pm »
jeetje wat schrikken! Veel sterkte! misschien kun je de VA om advies vragen! Misschien kun je door autopsie  de oorzaak achter halen?

sterkte!

Ja, dat ga ik zeker doen... Ik moet toch weten wat het gewest is, alleen al voor m'n drie andere volwassen diertjes, en de 11 kleintjes....

miekje

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 08, 2007, 19:34:38 pm »
Wat erg zeg  bye2
Vooral omdat het zo snel gegaan is  :cry:
Veel sterkte!  console

Hoeveel broedrondes hebben je valkjes vorig jaar en dit jaar gehad?

flirish

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 08, 2007, 20:34:05 pm »
Vorig jaar heb ik ze éénmaal in april laten broeden, toen 5 kleintjes... En dan heb ik ze ook nog eens eind juli, begin augustus laten broeden, toen 6 kleintjes....

Dit jaar was het de eerste broedronde.....

miekje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: april 08, 2007, 22:40:43 pm »
oke, ik dacht dat ze misschien nog wel erg uitgeput kon zijn, maar dat zal het denk ik toch niet geweest zijn  :CENS