Auteur Topic: Gestart met onderzoek naar biologisch via SKAL en PVDD  (gelezen 4208 keer)

Jan

• Gast
Re: Gestart met onderzoek naar biologisch via SKAL en PVDD
« Reactie #15 Gepost op: augustus 28, 2007, 15:56:44 pm »
Heb je toevallig ook nagevraagd WAAROM bij hun waarom dat het keurmerk er niet op staat bij hun?
Ik kan wel logisch nadenken, en daar een verklaring voor bedenken :

Ik weet dat het de grondstoffen inkoop duurder maakt (daar moet een certificaat voor afgegeven en uiteraard betaald worden), de meeste bedrijven werken met directe contacten met plantages/telers/etc, of hebben zelfs eigen plantages en krijgen op die manier de garanties dat het biologisch is, anders nemen ze daar niets af.
Dat hun wellicht deze certificaten hebben en niet willen delen met jou omdat zij jou (en ook eventueel de concurent) letterlijk hun inkoop adressen geeft, ik kan mij voorstellen dat ze nog wel geld willen verdiennen met hun product om ook net als jij een boterham te kunnen blijven eten.
Ook dient ieder product gecertificeerd te worden voordat het het de logotjes en het registratie nummer mogen dragen. Telkens als er een verandering van grondstof leverancier is moet dit opnieuw gedaan worden. dan kunnen de kosten dus aardig uit de hand lopen. ik denk ook dat jij het heel prettig vind als jij bijvoorbeeld 4 euro voor een zakje voer kwijt bent en geen 20 euro.
Dat ze zo geantwoord hebben op je mailtje is dus volkomen terecht. ze weten immers totaal niet wie je bent.
Dat het niet op hun engelse site zou staan vind ik ook logisch, heb je al eens na gevraagd bij bedrijven wat een vertaling/bouw kost van een website? Ook die kosten wil ik niet graag in mijn zakje voer zien hoor!
Ik blijf gewoon hun producten kopen, ik kan er niets slechts aan vinden en mijn grijze wil niets anders!

groetjes Jan de Min

papegaai007

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: augustus 28, 2007, 23:49:02 pm »
Wij kunnen u verzekeren dat wij ons uiterste best doen om een produkt te leveren zonder ongewilde toevoegingen Een keurmerk van dit produkt leid naar mijn idee alleen maar tot een verdubbeling in de consumenten prijs, en uiteindelijk nog geen garantie dat het produkt 100 % vrij is van materialen die ter verfraaiing dan wel ter bescherming van de grondstof of produkt word gebruikt Op de door de Vogeljungle geïmporteerde produkten hebben deze een verklaring en onderzoeksresultaten dat er geen insecticiden en pesticiden dan gevonden of gebruikt zijn . Bij levenciers binnen Europa worden verklaringen afgeven of produktkaarten waarin insecticiden en/of pesticiden/conserveringsmiddelen en kleurstoffen vermeld moeten worden..Bij constatering kleiner dan een bepaalde eenheid (waarde) hoeft het niet vermeld te worden. Dit geeft echter nog steeds geen garantie om dat dit gecontroleerd word per monster veelal per partij of oogst. Dit geeft dus maar een globaal beeldDit heeft ons doen besluiten niet een keurmerk te gebruiken, 100 biologisch is geen 95% biologisch Zodra wij op de hoogte zijn van een produkt dat een insecticide/pesticiden/kleurstoffen en conserveringsmiddelen bevat wordt dit ook op het etiket vermeld.Wel wordt er gebruik gemaakt van bv. Maismeel,rijstemeel als conserveringsmiddel. Bij meer vragen bel naar 0900 papegaai 0900-72734224 (0,45 €/pmin

ze kopen de zaden bij bedrijven in die haccp gecrtificeert zijn zegen ze dat wil zeggen menselijke consumptie (zelf hebben ze dat niet)
dan zal er ook een certifikaat van biologisch bij moeten zitten want dat is voor bv noten ,fruit,groente,zaden verplicht
en daarbij laten ze het zelf testen zeggen ze laat ze die papieren dan maar eens zien daar staat hun naam op en niet van de leveransier  maar ook daar willen ze niet aan mee werken en ik ben echt niet de eerste die er om gevraagt heeft
je moet ze maar geloven doe je dat niet heb je pech noe sorry ik geloof ze niet als alle winkels in engeland die hun producte verkopen het ineens niet biologiscg noemen zowel met hun naam erop als de privat labels(rob harvey) endat heeft niet te maken met vertaalkosten van een website hij is vertaald alleen het woortje biologisch niet en dat is tog niet zo moelijk
en dan nog die belaglijke zin Bij constatering kleiner dan een bepaalde eenheid (waarde) hoeft het niet vermeld te worden.
bij biologisch is het gebruik van bestrijdings middelen,enz komleet verboden en niet een beetje
maar als jij het een goed voer vind moet je het gewoon blijven gebruiken
ik vind alleen dat ze het niet als biologisch moeten verkopen omdat ze dat niet willen/kunnen waarmaken en erg mislijdend is
er zijn nl mensen die bewust biologisch eten en gebruiken en dat is de vogeljungle dus niet en houden ze zich aan een van de eisen van biologisch dat alles traceerbaar moet zijn

papegaai007

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 29, 2007, 00:06:15 am »
oja hier zijn de kosten va certificerin

De variabele bijdrage wordt gebaseerd op de gerealiseerde omzet
gedurende het voorgaande kalenderjaar.
Omzet in Euro variabele bijdrage
0 - 500.000 0,00 %
500.000 - 1.100.000 0,30 %
1.100.000 - 2.300.000 0,20 %
2.300.000 - 4.500.000 0,15 %
4.500.000 - 23.000.000 0,10 %
23.000.000 - 45.000.000 0,05 %
≥45.000.000 0,01 %

1250,00 Industrieel bereider
Bedrijven die producten (laten) bereiden en niet rechtstreeks aan de
eindconsument verkopen. Deze bedrijven hebben één of meerdere certificaties
voor een bereidingsproces, en/of een product. Bijvoorbeeld een bedrijf dat
biologische producten onder eigen merknaam bereidt of een supermarkt die onder
haar eigen merk en verantwoordelijkheid een product laat bereiden door een
derde.
600,00 Dienstverlenend bereider
Bedrijven die in opdracht en onder verantwoordelijkheid van andere Skalaangeslotenen
producten bereiden. Deze bedrijven hebben één of meerdere
certificaties voor een bereidingsproces. Bijvoorbeeld een voedingsmiddelenbedrijf
dat in opdracht van een supermarkt een eigen merk biologisch product bereidt.
 we hebben het dus over een 1250 euro per jaar voor een bedrijv dat zo groot is met eigen plantages
of 600 euro als ze de producten alleen maar her verpakken dit komt van http://www.skal.com/
 laat je niks wijs maken met google vind je de waar heid het duurt alleen even

roebie007

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: augustus 30, 2007, 20:15:29 pm »
Heb je toevallig ook nagevraagd WAAROM bij hun waarom dat het keurmerk er niet op staat bij hun?
Ik kan wel logisch nadenken, en daar een verklaring voor bedenken :

Ik weet dat het de grondstoffen inkoop duurder maakt (daar moet een certificaat voor afgegeven en uiteraard betaald worden), de meeste bedrijven werken met directe contacten met plantages/telers/etc, of hebben zelfs eigen plantages en krijgen op die manier de garanties dat het biologisch is, anders nemen ze daar niets af.
Dat hun wellicht deze certificaten hebben en niet willen delen met jou omdat zij jou (en ook eventueel de concurent) letterlijk hun inkoop adressen geeft, ik kan mij voorstellen dat ze nog wel geld willen verdiennen met hun product om ook net als jij een boterham te kunnen blijven eten.
Ook dient ieder product gecertificeerd te worden voordat het het de logotjes en het registratie nummer mogen dragen. Telkens als er een verandering van grondstof leverancier is moet dit opnieuw gedaan worden. dan kunnen de kosten dus aardig uit de hand lopen. ik denk ook dat jij het heel prettig vind als jij bijvoorbeeld 4 euro voor een zakje voer kwijt bent en geen 20 euro.
Dat ze zo geantwoord hebben op je mailtje is dus volkomen terecht. ze weten immers totaal niet wie je bent.
Dat het niet op hun engelse site zou staan vind ik ook logisch, heb je al eens na gevraagd bij bedrijven wat een vertaling/bouw kost van een website? Ook die kosten wil ik niet graag in mijn zakje voer zien hoor!
Ik blijf gewoon hun producten kopen, ik kan er niets slechts aan vinden en mijn grijze wil niets anders!

groetjes Jan de Min

Jan de Min,

Ik wil op dit bericht kort reageren. Zelf heb ik een papegaaienclub met meer da 240 leden. De meesten leden roepen om biologisch voer / pellets. Dit is een gat in de markt voor de aanbieders. volgens mij waren de eerste pellets van NutriBird. jammer dat ze zijn blijven hangen in die tijd. Je kunt deze pellet het beste gebruiken rond je kamerplanten, voor de vogels zit er zogoed als geen voedingstof meer in door de hoge verhitting. Er zijn nog maar enkele goede pellets op de markt die wel meegaan in hun tijd. de honden en kattenbezitters zijn al mondig, nu laten de gaaien bezitters ook van zich horen.
De vogeljungle in Hellevoetsluis is nu dicht, weet niet waarom, want het verkoopt nog goed. Ik heb wel mijn naam genoemd, mijn telefoonnummer gegeven en ze verteld over onze papegaaiensite. En in dit wereldje gaan goede of slechte verhalen heel snel de ronden. Juist nu we mondiger woorden, moet een bedrijf meegaan in de vraag. Maar ook tegen mij werd gezegd dat ik ze maar moet vertrouwen op hun mooie blauwe ogen. ze leveren nu nog voldoende om met deze hoogmoet te praten. Misschien is dat straks anders.
Wat betreft de kosten voor registratie bij Skal, dat valt voor zo'n bedrijf best mee. Je opmerking van 4 euro voor een zakje voer tegen 20 euro voor geregistreerd voer is daarom onredelijk. Stel dat ze 7500 euro kwijt zijn op jaarbasis (éénmalige kosten en dan de kosten voor enkele producten) verdeeld over de productie die ze alleen al in Nederland verkopen, zal dit nooit hoger uit komen dan maximaal enkele eurocenten tot enkele euro's.

Iemand die 30 parkieten heeft zitten, zal niet gauw naar HP grijpen, maar eerder naar zaad. Mensen met papegaaien denken anders. Die geven liever enkele euro's meer uit, dan dat ze over twee jaar bij een echte vogelarts zitten voor een slechte lever of ander probleem door gif in het voedsel. Dan ben je en in één keer veel geld kwijt en mogelijk in korte tijd ook je vogel van honderde dan niet duizende euro's.

Waarom kan Happybird wel zijn certificaat plaatsen op onze site? Het is dan wel een keurmerk voor bulk, maar ze zijn wel bezig om het ook op de verpakking te krijgen.

Waar is de vogeljungle bang voor? Is er wat te verbergen? Tuurlijk kan je niet uit gaan van 100% biologies, daar sommige vitamines niet in het voer zitten en toe gestopt worden. Maar ik ben er zeker van dat er snel een keurmerk zal komen. Mijn brieven blijven de Partij voor de dieren bestoken tot ik een degelijk antwoord zal krijgen.

De A-H heeft ook vele producten biologisch en kost ook een vermogen. Kosten daar de biologische tomaten ook 25 euro?

papegaai007

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 31, 2007, 00:05:00 am »
zoals je kon lezen waren de kosten niet zo hoog als de vogeljugle beweerd in diverse natuur winkels ligeen ook zaden met keurmerk bv een zakje van 500 gram gepelde zonneptten kost daar 1.65  vergelijk dat maar eens met de vogeljungle en daarbij vragen we alleen maar of ze willen laten zien dat het echt biologisch is en dat wijgeren ze dat kan ook op de manier zoals ecobird het heet laten zien dan kost het niks extra 

maar mischien moeten ze eerst honderden emails krijgen en zijn er nog te wijnig mensen die er om vragen
                         dus voor de mensen die het intreseerd mail ze in de hoop wat los te krijgen waar betaal je anders de meer prijs voor