Auteur Topic: lorita en coco voor, tijdens en na de broedperiode  (gelezen 32274 keer)

Dorian

• Gast
Re: lorita en coco voor, tijdens en na de broedperiode
« Reactie #165 Gepost op: oktober 21, 2007, 10:05:51 am »
aaaaaaaah wat een dotje.
het is dus een popje.

wat een schatje zeg  :hart:

ester

• Gast
« Reactie #166 Gepost op: oktober 23, 2007, 09:05:41 am »
ei nr 1 17-10
ei nr 2 22-10 :P
zitten een hoop dagen tussen of niet?
ze is nog steeds niet echt aan het broeden geslagen... ze hangt wel veel in de broedkast rond en rolt ze allerlei kanten op.... maar ze komt er nog steeds zelf uit en gaat op de playtop spelen en zo dus.... afwachten maar weer!!
ik weet niet of het bij jullie ook vriest.......... maar ik heb duidelijk voorjaar in de kamer :)

Jeffrey

• Gast
« Reactie #167 Gepost op: oktober 23, 2007, 11:35:03 am »
 ;D haha duimen maar  :thumsup: het zou wel heel leuk zijn :thumsup:

Dorian

• Gast
« Reactie #168 Gepost op: oktober 27, 2007, 20:22:10 pm »
jeetje, wat een legkippie.
ben heel benieuwd of ze er inmiddels op is gaan zitten...
misschien denkt ze na Ike wel: nou laat maar lekker hoor, volgend jaar weer  :)

ester

• Gast
« Reactie #169 Gepost op: november 11, 2007, 19:01:04 pm »
hallo,
hier ben ik dan eindelijk weer eens....sorry voor de vertraging maar we hebben al bijna 3 weken geen internet of telefoon verbinding :angry: erg handig, maar eerst 2 weken wachten op een modem, dan blijkt dat niet het probleem te zijn enz enz... nu hopen dat volgende week de monteur toch eindelijk weer komt om het nu echt te verhelpen!!
zit nu even bij mijn ouders op de pc.... en ik dacht: ik zal jullie even snel op de hoogte houden.
volgens mij zit ze nu ongeveer 12 dagen te broeden en ik heb gisteren even gekeken, maar volgens mij zijn ze allbei leeg.... jammer maar helaas.... nu heb ik ze nog laten liggen, maar weet iemand wanneer nu de beste tijd is om ze weg te halen?
of zou ik het nog heel even af moeten wachten?
nou ik hoor of lees het vanzelf zodra ik weer toegang heb tot internet!!!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #170 Gepost op: november 11, 2007, 19:07:32 pm »
Volgens mij moet je ze de normale broedperiode laten liggen! ;) Jammer, maar ook geen ramp zeker dat ze onbevrucht zijn! :)

ester

• Gast
« Reactie #171 Gepost op: november 15, 2007, 16:54:50 pm »
nee hoor... helemaal geen ramp.....
volgende keer beter hoor!!!
ik zit nog steeds zonder internet thuis maar kom zo snel mogelijk weer bijkletsen!!
 :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #172 Gepost op: november 19, 2007, 08:29:26 am »
Rot he, geen internet..  :(  Het is je geraden dat je bij komt kletsen Esther!! :)

ester

• Gast
« Reactie #173 Gepost op: november 19, 2007, 09:52:26 am »
bij deze beloofd...zit nu weer even elders te hobbyen.... maar.... als het goed is komt morgen (alweer) een monteur......duimen dus!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #174 Gepost op: november 19, 2007, 09:56:55 am »
Ik duim! :thumsup: Moet er niet aan denken zo lang zonder internet te zitten en niet alleen voor het forum hoor, maar je mail, google etc. etc.!!

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #175 Gepost op: november 19, 2007, 17:26:22 pm »
Dag Ester idd gewoon laten liggen,en na het aantal dagen dat normaal de eieren uit zouden moeten komen weghalen,ze hebben tenslotte al een legsel keurig grootgebracht voor de eerste keer,dus laat haar maar rustig zitten zou ik zeggen.

Ze hebben het goed naar de zin bij juliie,normaal leggen ze meestal 1 ronde,je vogels zijn dus schijnbaar in goede conditie,als je in het voorjaar misschien weer eieren hebt en deze blijken onbezet te zijn kun je ze evt weghalen,laat ik zeggen voor de dertiende dag,de kans is dan groot dat ze weer een nieuw legsel produceerd,zelf heb ik een geelwang die ook regelmatig 2 maal eieren legd,maar dit is zekers geen normaal verschijnsel bij Amazone,s.

Gr Kees.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #176 Gepost op: november 19, 2007, 18:51:52 pm »
Wat interessant! Goed om te horen hè Ester, dat ze het zo naar hun zin hebben blijkbaar!! :a036:

ester

• Gast
« Reactie #177 Gepost op: november 21, 2007, 21:22:44 pm »
 :a036: :thumsup: woohoo :yahoo:
raad eens?na precies 4!!  weken zonder dan eindelijk weer telefoon en internet!!! wow! kan het nog bijna niet geloven....
maar inderdaad erg leuk om te lezen!! er zijn hier inmiddels weer vorderingen... lorita is veel vaker uit de broedkast dan voorheen.... gisteren was ze bijna de hele dag los en ze zitten ook weer continue te flikflooien, ze poberen weer in ieder klein gaatje in huis en boven op de keukenkastjes weg te kruipen en zijn weer bijzonder 'eigenwijs' en met name coco loopt weer enorm uit te testen hoe ver hij gaan kan..... zouden ze door hebben dat het legsel niks waard is? coco is sinds ongeveer een week ook gestopt met lorita te voeren aangezien ze er zelf steeds meer uitkwam.... grappig he? ben heel benieuwd wat die gekke gaaien ons nog gaan laten beleven aangezien ze alles behalve normale dingen doen als ik het allemaal goed begrijp  :)
ach ja... discovery channel live he?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #178 Gepost op: november 22, 2007, 20:06:03 pm »
Dat is apart Ester. Inderdaad net of ze door hebben dat het niets wordt daar in die eitjes.. ??? We wachten het gewoon weer af! :)

ester

• Gast
« Reactie #179 Gepost op: december 27, 2007, 15:12:54 pm »
hoi allemaal....
sorry voor het lange stilzwijgen.... zijn een nieuw bedrijfje aan het opstarten dus allemaal extra papierwerk, vandaar...
verder was er niet heel veel te melden, behalve dat de eieren inderdaad leeg waren.... ik heb ze nu  2 weken geleden weggehaald en de broedkast ook, en dat ging prima...
ze zijn wel alweer af en toe samen bezig sinds een week, maar ik hou vol en laat de broedkasts mooi even op zolder staan..
heeft iemand advies over wanneer ik hem weer terug zou kunnen plaatsen??
coco is trouwens al wel weer een stukje aardiger naar de omgeving aan het worden... hij leert het nog wel eens!!! (als zijn hormonen niet in de weg zitten  :))
groetjes ester