Geen rose

We hebben zoveel met haar meegemaakt, met Pinkey. Voor een deel veel pech, maar als ik zie hoe zij daar nu nog misbruik van probeert te maken...
Eigenlijk denk ik dat het nog wel ruim 2 a 3 maanden gaat duren voor ik niet meer steeds denk dat ze ziek is.
Inmiddels weet ik zeker dat dat niet zo is, maar ik blijf soms twijfelen.
Als we niet in de buurt zijn of niet opletten is lekker aan het spelen, maar zodra ze merkt dat we een beetje op haar letten, verandert haar gedrag.
En Puck neemt dat over.
Over dat manipuleren: ik heb gezien op de meeting wat hij doet.
Een keer per ongeluk vallen leverde aandacht op.
Puck werd door iemand terug gezet en liet zichzelf meteen weer naar beneden vallen.
De volgende zei ooooooooooh en raapte hem op en ging kroelen met hem en zette hem toen terug.
2 minuten later lag meneer weer op de grond, klaar om (zielig zielig) opgeraapt te worden en lekker kroelen.

Hij heeft daarnaast ook door dat als hij zileig doet aandacht (kan) krijgt.
Omdat ik dan alles van Pink voorbij zie komen en alweer bijna paniekeer.
En hoe bewust ik me hier ook van ben, het is erg moeilijk om dat los te laten.
En daar maken zij heeeeeel veel meer (en anders dan een grijze) misbruik van.
Mick is wat stabieler (de grijze).
Die doet lekker zijn ding, stapt bij iedereen op enz. Heeft ook zijn buien, maar ook die zijn redelijk stabiel.
Wat ik wil zeggen: ik heb hier steeds gezegd dat een rose redelijk makkelijk is, en dat is het ook wel.
Maar de consequente manier van aanpak die je nodig hebt bij een gaai, heb je meer nodig bij een rose denk ik.
Ik raad het je absoluut niet af, maar zo ben je wel op de hoogte van hoe en wat.
Het kan dat Vivke en Jarno (Giggles) je iets heel anders vertellen...
Het ligt natuurlijk ook wel in het aard van het beestje (ik in dit geval) om je zo snel zorgen te maken.