Auteur Topic: een overdenking ivm met opname in een dierenkliniek  (gelezen 7660 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
een overdenking ivm met opname in een dierenkliniek
« Gepost op: oktober 11, 2007, 10:00:29 am »
het is niet de eerste keer dat ik dit overdenk, telkens één van onze plf gaaien in een kliniek geraken denk ik erover
en nu met lowieke weer

wie garandeert mij/ons dat de andere opgenomen gaaien ziektevrij zijn ??

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: een overdenking ivm met opname in een dierenkliniek
« Reactie #1 Gepost op: oktober 11, 2007, 10:03:08 am »
Dat kan niemand garanderen  :( maar Jacky zat niet in de ruimte waar meestal de dieren zitten omdat hij in een hele grote kooi zat
in de ruimte waar ook paarden worden geholpen, daar was ik wel blij mee.

ede

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 11, 2007, 10:13:22 am »
Dat kan niemand garanderen. Maar ze ontsmetten wel netjes de boel. De vogels komen niet rechtstreeks in contact met andere vogels.
Je mag aannemen dat een dierenkliniek zich zo opstelt, dat de beestjes er geen gevaar lopen.
Dat willen ze uiteraard zelf ook niet. En als er een gaai binnen komt met bijv PBFD dan mag je er echt wel van uit gaan dat ze alles doen om besmetting te voorkomen.

Misschien kun je hun mening es vragen als je naar Lowieke toe ga. Wat hun standpunt en maatregelen daarin is. Dat mag je echt rustig vragen!
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2007, 10:15:40 am door Cosch »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: oktober 11, 2007, 10:14:48 am »
Dat zou ik ook doen!!! Misschien word je gerustgesteld door zijn antwoord!! ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #4 Gepost op: oktober 11, 2007, 10:46:26 am »

ik ben ermee akkoord dat ze maatregelen treffen als ze het weten in een direnkliniek

En als er een gaai binnen komt met bijv PBFD dan mag je er echt wel van uit gaan dat ze alles doen om besmetting te voorkomen.

niet elke gaaienhouder laat zijn dieren testen en dan weten ze niet of ze wat onder de leden hebben ja of nee

ik neem als voorbeeld mezelf, voor ik op gaaienforums kwam had ik nog nooit gehoord van pbfd,polymia enz..... en zo zullen er nog wel mensen zijn

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #5 Gepost op: oktober 11, 2007, 11:01:16 am »
ik neem als voorbeeld mezelf, voor ik op gaaienforums kwam had ik nog nooit gehoord van pbfd,polymia enz..... en zo zullen er nog wel mensen zijn

denk dat je daar zwaar gelijk in hebt! we gaan het gewoon zaterdag vragen hoe ze dat doen.
ik had er eigenlijk nog niet zo over na gedacht.. maar het is waar he, al zullen ze er wel alles aan doen

ede

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: oktober 11, 2007, 11:05:55 am »
Ik denk dat het allemaal wel mee valt.

Bij de vogelarts waar ik kom, word altijd de tafel ontsmet waar de vogel op komt staan. Ik heb het altijd nog gezien dat ze dat deden. Of achteraf of vooraf.
Helaas heeft de dierenkliniek waar ik kom geen e-mail service, anders had ik het even gevraagd.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: oktober 11, 2007, 11:07:04 am »
ik vraag het direkt als ik vanavond bel voor info van lowieke

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #8 Gepost op: oktober 11, 2007, 11:11:15 am »
ik ben benieuwd wat ie zegt,
ik denk wel dat ze er streng zijn met de hygiene, zowel voor de vogels die blijven of andere dieren die komen,
maar t is altijd fijn om even een bevestiging daarvan te krijgen  :thumsup:

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #9 Gepost op: oktober 11, 2007, 11:32:22 am »
Ik weet het niet,maar een kennis van mij had laatst een edeltje die er erg slecht aan toe was.Deze edel is toen ook opgenomen geweest.Toen ze daar binnen kwam stond er al een papegaaien standaard in de wachtkamer.Vraag 1 zal deze iedere keer ontsmet worden??Zij kreeg als antwoord dat ze wel wisten waar ze mee bezig waren.....Zeg dan ja of nee maar zo blijft het gissen.Als je negatief bent ingesteld is het dus nee....
Ten tweede de diagnose.Een bacteriele infectie aan het darmkanaal en mogelijk KDS.(gelukkig is dat laatste vrijwel "zeker"niet aan de orde gezien de ontwikkelingen)Deze papegaai werd dus samen met een grijsje gezet om te kijken hoe hij op de grijze reageerde.Ik hoop dat de grijze geen bacteriele infectie heeft en ik ben blij dat de diagnose van mogelijk KDS achteraf "foutief"blijkt te zijn.
Toen desbetreffend persoon de arts hierop aansprak en vroeg het niet meer te doen kreeg ze weer een bot antwoord.Tja.......
De edel gaat nu weer stukken beter en daar gaat het om,maar er blijven wel veel vragen open.

Rob

TWEETY

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: oktober 11, 2007, 11:34:22 am »
veel stof tot nadenken dus, vind het een goed topic , heb er zelf nooit bij stilgestaan

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #11 Gepost op: oktober 11, 2007, 11:57:41 am »
Ik heb er zelf ook wel over nagedacht,maarja soms sta je ervoor en moet je wel

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #12 Gepost op: oktober 11, 2007, 12:08:31 pm »
ook daarom, toen ik binnenkwam hebben ze niet eens gevraagd of hij eventueel ziek zou zijn,ze wisten natuurlijk dat ik kwam voor een wonde
misschien waren ze er gerust in omdat ik zijn paspoort bij had en kennen ze allicht de pakaravereniging
maar toch  :CENS

kokosnoot

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: oktober 11, 2007, 12:09:12 pm »
maar ook al ontsmetten ze de tafel en andere spullen, via stof in de ruimte kunnen gaaien elkaar toch ook al besmetten?

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #14 Gepost op: oktober 11, 2007, 13:17:15 pm »
ook daarom, toen ik binnenkwam hebben ze niet eens gevraagd of hij eventueel ziek zou zijn,ze wisten natuurlijk dat ik kwam voor een wonde
misschien waren ze er gerust in omdat ik zijn paspoort bij had en kennen ze allicht de pakaravereniging
maar toch  :CENS

een paspoort zegt niets over de evt ziektes die hij in zijn verdere leven kan oplopen