Auteur Topic: een overdenking ivm met opname in een dierenkliniek  (gelezen 7655 keer)

kokosnoot

• Gast
Re: een overdenking ivm met opname in een dierenkliniek
« Reactie #30 Gepost op: oktober 14, 2007, 23:08:38 pm »
Bij mijn DA staat ook geen standaard.Daar moet je een afspraak op tijd maken.Tot nu toe kon ik altijd gewoon doorlopen.
dit is bij mijn VA hetzelfde  :thumsup:

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #31 Gepost op: oktober 15, 2007, 07:23:34 am »
Het kan dus wel. ;) :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #32 Gepost op: oktober 15, 2007, 07:31:29 am »
in trigenio kom je er niet in zonder afspraak

tenzij het echt heel dringend is ,als er iemand zou binnenkomen met een zwaar gewond dier, dan maakt elke dierenarts wel direkt plaats vermoed ik

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #33 Gepost op: oktober 15, 2007, 09:07:32 am »
Bij Verstappen in Driebergen is ook geen standaard. En voor zover ik kon zien werd de tafel altijd ontsmet/schoongemaakt voor en/of na de behandeling.

Hetzelfde bij de Baronie

melina

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: oktober 16, 2007, 07:43:32 am »
Bij de vogelarts waar ik was staat een tafelstandaard en een rollator in de wachtkamer! en in zijn spreekkamer een andere standaard met een opvangbakje gevuld met beukensnippers waar hij de papegaai zonder meer opzet :angry: Het ergste is dan ook nog dat de papegaai met zijn snavel naar de beukensnippers gaat en er bij kan :o dus ermee gaat rommelen!!!!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #35 Gepost op: oktober 16, 2007, 09:49:35 am »
maar nu je het weet houd je je vogel toch zelf vast of ben je van va veranderd

melina

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: oktober 16, 2007, 10:08:20 am »
ik ben er met 2 van mijn vogels geweest en heb ze beide keren op de arm gehad! alleen de arts heeft beide vogels op de standaard in zijn werkkamer gezet :o de laatste keer was dus met Dago,voor zijn opname

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #37 Gepost op: oktober 16, 2007, 10:55:46 am »
ik ben er met 2 van mijn vogels geweest en heb ze beide keren op de arm gehad! alleen de arts heeft beide vogels op de standaard in zijn werkkamer gezet :o de laatste keer was dus met Dago,voor zijn opname

Daar kon je dus niets aan doen.
Deze va werkt overigens ook op afspraak.

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #38 Gepost op: oktober 16, 2007, 11:11:08 am »
Op zich heeft de DA een hele goeie naam en heel veel kennis,daarom had ik hem ook geadviseerd maar als je zulke stommiteiten(M.I.)uithaalt is dat voor mij een reden om hem niet meer te adviseren.
Je moet ten alle tijden naar een DA gaan waar je een goed gevoel bij hebt en door schade en schande word je wijs.

melina

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: oktober 16, 2007, 11:48:57 am »
Ik weet niet of de 2e infectie(schimmel) daar is opgelopen,daar kom je nooit achter denk ik, geeft verder niet! Hij heeft Dago er boven op geholpen,anders was hij zeker doodgegaan,maar ik kom daar niet snel weer!! Dat is ook te danken aan de hele samenloop van omstandigheden! Bij Pipo mijn ara was alles al fout :fool: en bij Dago hetzelfde!! en bij afscheid toen hij daar moest blijven,mocht ik m eigenlijk niet eens een dikke knuf geven(wel gedaan hoor!!) Ook is het opdringerige van het voer een grote ergernis voor mij,het komt er op neer dat je vogel niet ziek wordt als je maar een bepaald soort voer geeft!!  :)

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #40 Gepost op: oktober 16, 2007, 12:09:38 pm »
Dat ie dago er weer bovenop geholpen heeft is zeker,maar het is zonde dat het allemaal zo moest lopen.

Dorian

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: oktober 16, 2007, 15:50:24 pm »
Giggles: in Drachten zijn er misschien niet veel gaaien, maar dit geldt niet voor iedere direnkliniek. Bij de Baronie is dit wel zo. Ik kom er nogal vaak zoals de meesten weten en eigenlijk kom ik er altijd mensen tegen met gaaien.
Maar er is inderdaad, zoals Antonia al zegt, geen standaard en alles wordt ontsmet voor je je gaai ergens neer zet. Dan nog blijft er altijd een klein risico, uiteraard.

Net als in mensenziekenhuizen, of bij de da voor honden, katten en andere dieren en ook bij paardenartsen. Waar ziekte is, is ook altijd (een klein) gevaar. Maar dit kan wel zo klein mogelijk gehouden worden en dat heeft de arts van Melina en Dago duidelijk niet gedaan, door standaarden te plaatsen. Ik weet dus ook zeker dat, hoe kundig hij ook zal zijn, ik dit (net als zijn papegaaienwandeldagen trouwens) niet vind getuigen van grote kundigheid.

melina

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: oktober 16, 2007, 19:54:21 pm »
dorian je heb me door, je weet wie ik bedoel!! :thumsup: okee er is meer ik zal wat anders vertellen... ik moest vorige week weer poep opsturen en dat was nog niet goed! nu moest ik maandag j.l weer poep opsturen ,maar ik heb besloten om het naar een kliniek hier in de buurt te brengen! ik heb een heel gesprek met de laborant gehad,die had niet veel ervaring met papegaaien,maar zag het helemaal als een uitdaging en zou gaan spitten op internet ed!!affin

de eerste uitslag is binnen! al is het nog niet helemaal zeker want het is moeilijk vast te stellen met oudere poep! Maar volgens deze meneer heeft Dago ciardia/giardia dat zijn flagaten/flaggelaten (kleine diertjes )Je heb een paar soorten!oa deze en die hetzgn GEEL veroorzaken verder is hij nog aan het zoeken! en staat er het een en ander op kweek! Die giardia kan je bestrijden met antibiotica en je moet dus alles behandelen en reinigen (ik zoek dus een paar vrijwilligers)
en met alles denk ik ook aan de honden en katten en de rest maar dat moet ik nog overleggen,affin we zien wel! eerst wacht ik het vervolg af!
oja op internet staat dus dat pensions en kennels vaak besmet zijn met die dingen... we hebben nu een week of 6 Frommel erbij ik denk dat die het meegenomen kan hebben.(ga ik ook overleggen)PFFF , lekker zooitje hier  kan ik zo aan de grote najaars schoonmaak

kokosnoot

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: oktober 16, 2007, 20:05:28 pm »
allemachtig Melina, er staat je heel wat werk te wachten als ik het zo begrijp.

melina

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: oktober 17, 2007, 14:03:54 pm »
nou een mail gekregen met de uitslag,dat het idd giardia is! en ik moet de andere vogels ook behandelen en de katten en honden!
Gelukkig niet alle andere dieren,phoehe!! :hot: Nu moet ik nog weten of het heel erg besmettelijk is omdat er verschillende mensen hier op visite zijn geweest,die zelf ook vogels,honden en katten hebben!! dus ,weer een stapje verder!