Auteur Topic: dringend advies gevraagd over burenoverlast  (gelezen 16570 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: dringend advies gevraagd
« Reactie #30 Gepost op: december 03, 2007, 12:53:09 pm »
Pfff wat een sukkel zeg  :fool:

Ik neem aan dat er buiten ook weleens vogeltjes fluiten  ???  wat wil hij daaraan doen dan  :)

micheline

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: december 03, 2007, 13:43:57 pm »
nu moet je ook nog weten dat het hier vol meeuwen zit, ik woon aan het water en die krijsen ook serieus hoor

het is een onredelijke situatie, ik wacht gewoon verder af tot hij nog eens in overdrive gaat

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #32 Gepost op: december 03, 2007, 13:51:33 pm »
nu moet je ook nog weten dat het hier vol meeuwen zit, ik woon aan het water en die krijsen ook serieus hoor

het is een onredelijke situatie, ik wacht gewoon verder af tot hij nog eens in overdrive gaat

Precies, je moet je maar niet te druk maken over deze man  ;)

En wat de meeuwen betreft: ik zit midden in de stad en hier zijn ze ook,
vooral op vuilophaal-dagen, en ze kunnen idd flink schreeuwen  :o   :) 

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #33 Gepost op: december 03, 2007, 16:15:16 pm »
wat een

dat hij een vogel in huis neemt dat weet hij wat gezelligheid is

ik krijg er een van

micheline

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: december 04, 2007, 09:24:59 am »
mensen die niet van dieren houden, daar hou ik mijn hart voor vast, meestal houden ze ook niet van mensen zegt men hier bij ons

kokosnoot

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: december 04, 2007, 10:44:32 am »
mensen die niet van dieren houden, daar hou ik mijn hart voor vast, meestal houden ze ook niet van mensen zegt men hier bij ons
dat soort houd alleen van zichzelf  :(

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #36 Gepost op: december 04, 2007, 20:49:32 pm »
zelf daar heb ik twijvels over..

giggles

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: december 04, 2007, 21:45:27 pm »
Ik zou me er ook niet te druk over maken...

Klinkt als een bitter mannetje die gevangen zit in zijn eigen bekrompen wereldje.
Het is net wat je zelf zegt. ALS het tot een rechter komt, zal deze man zijn ware "bekrompen" ik vast wel naar boven komen en zal een rechter er wel doorheen prikken.

Toch wens ik je veel succes met deze bijzondere man (zeg ik wel netjes zo hè  ;) )

micheline

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: december 05, 2007, 09:51:08 am »
idd heel netje geformuleerd  ::)

bokito

• Gast
Re: dringend advies gevraagd over burenoverlast
« Reactie #39 Gepost op: december 31, 2007, 01:58:09 am »
Micheline,
Een beetje late reactie maar hopelijk heb je nog iets aan deze raad van een ervaringsdeskundige zal ik maar zeggen.

Ik denk dat deze bovenbuurman gewoon contact met je wil makenen en op een negatieve manier om aandacht vraagt, waarbij hij aanvoelt dat hij door middel van de papegaai ,vat op je krijgt.
Ga er niet tegenin en als hij weer begint zeg je gewoon dat je inderdaad van plan bent om je papegaai. weg te doen..daarmee sla je hem gelijk zijn wapens uit handen.
Daarbij als je hem tegenkomt, of hij komt aan de deur, wek de indruk dat je altijd haast hebt of dat je net op punt staat om de deur uit te gaan,
In het voorbij gaan kun je dan zeggen dat ze hem nog niet opgehaald hebben wegens vakantie o.id. en dat hij natuurlijk wel naar een goed huis moet en dat kan nog wel eventjes duren!!
Belangrijk in deze is dat je gewoon vriendelijk blijft maar ja je hebt altijd behoorlijk haast :seestars:en ontzettend veel aan je hoofd.

Als hij er echt last van heeft dan kun je op deze manier de zaak maanden rekken..of in geval van aandachttrekkerij wat volgens mij, gezien je verhaal, beter past zou het geklaag wel eens kunnen verminderen of stoppen.

Tevens zou ik hem eens aan de tand voelen omtrent zijn pianospel waar jij nooit iets van gehoord hebt. Heeft hij wel echt een piano??
Of speelt hij op een elektrische piano met een koptelefoon...(In dat geval kan hij de pap. natuurlijk niet horen).

Heb zelf al jaren een soortgelijk erger geval als benedenbuur en daarbij werkte deze methode heel goed.
Groetjes
« Laatst bewerkt op: december 31, 2007, 02:18:48 am door bokito »

ede

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: december 31, 2007, 06:54:08 am »
Vervelend hoor als je buren je het zo moeilijk maken!  :(

giggles

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: december 31, 2007, 13:57:40 pm »
Ik vind het absoluut geen goeie manier, omdat je op deze manier zegt dat je je gaai wegdoet en mochten dingen verder escaleren zal de buurman dit altijd tegen je gebruiken

Dorian

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: december 31, 2007, 16:59:59 pm »
Je zou er vanuit kunnen gaan dat hij aandacht wil, maar of de aanpak die je noemt dan handig is Bokito, dat betwijfel ik ten zeerste.

Zoals als Jarno zegt, zou hij dat goed tegen je kunnen gebruiken.
Zou zelfs alleen nog maar meer problemen op kunnen leveren.

En is het nou wel fijn om toneel te moeten spelen tegenover zo iemand?
Een eerlijk en open gesprek lijkt me veel beter.
Daarmee kun je vaak al heer erg de druk van de ketel halen.

Als je maar begrip toont. Want het is heel vervelend voor die man dat ie er last van heeft, of het nou reeel is of niet.  :)

bokito

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: januari 01, 2008, 15:32:05 pm »
Ik vind het absoluut geen goeie manier, omdat je op deze manier zegt dat je je gaai wegdoet en mochten dingen verder escaleren zal de buurman dit altijd tegen je gebruiken
Eventuele plannen in je persoonlijke levenssfeer hebben geen enkele rechtsgeldigheid.

Daarbij heeft micheline toch wel alles uit de "kast" gehaald lijkt mij.
Dorian schrijft dat een eerlijk en open gesprek de druk van de ketel zou kunnen halen maar dat lijkt mij in deze toch een gepasseerd station.
Zij beschrijft namelijk (kan dit helaas niet meer quoten) in haar een na laatste post, hoe eigenaardig buurman reageert vandaar.

Misschien is een andere oplossing het nemen van een ander vogeltje  console(van het andere geslacht als Coco)
(mijn vriendin heeft een groene amazone samen met een valkparkietje..gaat uitstekend en sindsdien is er geen geschreeuw meer)

Misschien oud nieuws maar toch
Vogels zijn groepsdieren en als je weggaat voelen ze zich alleen en gaan schreeuwen (om een partner te lokken).
Kooi voor het raam zetten en regelmatig frisse lucht werkt ook goed.

Tot slot ..het zou een leuk onderwerp zijn voor de Rijdende Rechter..hebben jullie ook zo'n programma in Belgie?

Groetjes en een vooral rustig 2008 :)

Dorian

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: januari 01, 2008, 16:44:13 pm »

Misschien is een andere oplossing het nemen van een ander vogeltje  console(van het andere geslacht als Coco)
(mijn vriendin heeft een groene amazone samen met een valkparkietje..gaat uitstekend en sindsdien is er geen geschreeuw meer)

Misschien oud nieuws maar toch
Vogels zijn groepsdieren en als je weggaat voelen ze zich alleen en gaan schreeuwen (om een partner te lokken).
Kooi voor het raam zetten en regelmatig frisse lucht werkt ook goed.

Bokito, het kan ook dat als je meerdere vogels hebt ze natuurlijk op elkaar reageren en ze daardoor meer lawaai maken.
Dat is namelijk hun manier van communiceren.
De kooi voor het raam zetten wordt tot nu toe afgeraden, omdat de vogel zich dan niet veilig voelt, door geen enkele beschutte kant te hebben.
En ik ken de vogel in kwestie en kan me voorstellen dat dat zeker in dit geval niet gaat werken...

Daarnaast zegt Micheline nergens dat de vogel schreeuwt. Dus daar hoeft ook niets aan gedaan te worden.